Loteria Romana - cel mai valoros brand romanesc
Data publicarii: 19-09-2007 | MediaLoteria Romana este cel mai valoros brand din Romania, estimat la 35 milioane euro, si ocupa locul 758 intr-un clasament european care cuprinde 3.000 de marci, se arata intr-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena. Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de catre Loteria Romana, are o contributie semnificativa, respectiv 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%).
In clasamentul european prima pozitie revine marcii finlandeze Nokia, estimata la 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare figurand LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) si Vodafone (22.550 miliarde de euro). Brandurile asigura prosperitate economica, locuri de munca si identitate nationala, spun autorii studiului "Eurobrand2007".
Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a Romaniei este ilustrata de relatia intre Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor si raportul intre valoarea cumulata a primelor zece branduri din Romania si PIB. In functie de acest criteriu, Romania se plaseaza pe locul 24 in Europa, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridica la 12.986 euro.
"Brandurile atrag multi bani si viitorul Europei depinde de branduri puternice", a declarat Gerhard Hrebicek, seful departamentului de cercetare si director executiv al Institutului din Viena.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București