Orban vrea trenuri de mare viteza intre Timisoara si Craiova
Data publicarii: 28-09-2007 | EconomieMinistrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, joi, ca pe lista investitiilor din 2008 se va afla studiul de fezabilitate pentru constructia liniei feroviare de mare viteza, iar una din variante este ruta Timisoara-Craiova, singura problema fiind legata de finantarea proiectului.
"In 2008 vom introduce pe lista investitiilor realizarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteza. Studiul ne va spune care va fi traseul optim, dar una din variante este Timisoara-Craiova. Practic, linia ar putea trece prin defileul Jiului, in zona DN 6, apoi traseul va continua in zona de campie", a explicat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Orban a adaugat ca principala problema este legata de finantarea proiectului. "Pentru a introduce TGV-uri(trenurile de mare viteza) exista posibilitatea obtinerii fondurilor europene, insa acest lucru se va intampla dupa 2013. Incercam sa identificam alte surse de finantare", a mai spus Ludovic Orban.
Linia de mare viteza din Romania va asigura legatura cu reteaua feroviara similara europeana. Realizarea unei linii de mare viteza este oportuna in conditiile in care exista deja in discutii un proiect asemanator pe distanta Viena-Budapesta.
La sfarsitul lunii iunie, Orban a anuntat ca Ministerul Transporturilor intentioneaza sa construiasca o linie feroviara de mare viteza, urmand sa fie facut un studiu de fezabilitate si sa se inceapa discutiile cu Comisia Europeana pentru introducerea acestei linii in reteaua feroviara europeana. Studiul de fezabilitate va dura intre trei si noua luni. Pe linia de mare viteza vor fi introduse trenuri care vor circula cu pana la 250 km/h.
De asemenea, reprezentantii firmelor din industria feroviara au estimat ca executia liniei feroviare de mare viteza ar costa circa 10-12 milioane euro/km, estimandu-se ca ar putea fi finalizata in 10-15 ani, insa succesul proiectului depinde de modul in care autoritatile il vor gestiona. Conform acelorasi estimari intre Bucuresti si Arad cheltuielile vor depasi sase miliarde euro, aproximativ egal cu cheltuielile pentru constructia unei autostrazi. Constructia unei astfel de linii si introducerea TGV-urilor ar avea ca rezultat dezvoltarea regionala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză