La cat timp isi schimba angajatii buni jobul
Data publicarii: 14-11-2007 | HR/CariereMigrarea de personal dintr-o companie in alta a devenit un fenomen constant al zilelor noastre, noteaza Adevarul. Fie ca este vorba de sectorul IT, productie sau relatii publice, putem spune ca numarul celor care vor lucra pana la pensie intr-o singura companie s-a imputinat semnificativ.
Pe fondul cresterii investitiilor straine din tara noastra si, implicit, a ofertelor tot mai variate, tinerii cauta tot timpul noi oportunitati, astfel ca perioada medie pe care o petrec intr-o companie, inainte sa plece in alta parte, ajunge pana la doi-trei ani. Specialistii in resurse umane considera ca aceasta migrare de personal dintr-o companie in alta se va mentine si in urmatorii patru ani, cand este de asteptat sa se resimta un grad mai mare de stabilizare a fortei de munca.
Tinerii, cei mai tentati de noile oferte
Cei mai dispusi sa-si schimbe locul de munca la intervale scurte de timp sunt tinerii. Bogdan Carcu, presedintele companiei de curierat Curiero, considera ca asistam la reasezari periodice ale pietei muncii, angajatii putandu-se orienta mult mai usor spre alte meserii, multe dintre ele chiar noi. "Un angajat isi petrece in companie in medie doi-trei ani, in functie de varsta angajatului, cei mai tineri fiind mai dispusi sa-si schimbe locul de munca mai des decat cei care au ajuns la maturitate", a declarat Carcu.
In aceste conditii, daca vorbim de atitudine si modul de raportare la locul de munca actual, putem spune ca numarul celor care vor lucra la pensie intr-o singura companie, asa cum se intampla cu generatia din care fac parte si parintii nostri, s-a redus semnificativ.
"Este evident ca tendinta de migrare de la un loc de munca la altul a crescut si complementar a scazut stabilitatea pe post. Totusi, aceasta tendinta accentuata, actualmente, va cunoaste o scadere, urmand ca gradul de stabilitate pe post sa creasca pana la un nivel de cinci-sapte ani", spune Bianca Moraru Demeter, project manager in cadrul companiei Professional. Potrivit acesteia, cresterea gradului fluctuatiei de personal este foarte mult influentata si de cresterea numarului de oferte de munca, datorate dezvoltarii economice si a dinamizarii mai multor sectoare de activitate.
"Odata cu acestea, companiile, confruntandu-se cu nevoi crescute de personal si o oferta de forta de munca mai redusa, s-au orientat catre atragerea de specialisti din alte companii, marind ofertele financiare", spune Demeter. In plus, piata fortei de munca se transforma intr-o adevarata vanatoare de oameni. Iar daca atragerea de personal se facea pana nu de mult mai ales pentru pozitiile de management, in prezent se remarca o tendinta similara si pentru pozitiile inferioare.
"In general, oportunitatile din piata sunt din ce in ce mai numeroase si mai talentate, iar angajatii talentati sunt vanati. Am avut surpriza sa constat ca si juniorilor, care nu au acumulat suficienta experienta pentru a fi atractivi pe piata muncii, si celor cu o vechime foarte mica in organizatie li se fac oferte de catre agentiile de recrutare", spune Nicoleta Pantea, HR Manager in cadrul Lindab Romania.
Gradul cel mai ridicat al migratiei de personal se resimte in toate domeniile, indiferent de nivelul ierarhic, insa exista cateva departamente unde acest fenomen devine tot mai acut. "Conform unor studii aparute recent, se pare ca migratia s-a mutat din domeniul vanzarilor, in general, in cel al productiei. Ca si domenii de afaceri, probabil ca zona IT si bancile sunt cele mai expuse acestei fluctuatii", a precizat Sorina Bradea, senior consultant in cadrul companiei de consultanta in resurse umane RoPlus. In fapt, in sectorul IT, nevoia de specialisti in domeniul tehnic pune mari probleme angajatorilor.
Monica Nastase, sef birou recrutare Cosmote Romania, spune ca multi dintre cei care aleg sa plece dintr-o companie o fac pentru o pozitie mai buna sau mai bine platita, posibilitati de avansare sau, pur si simplu, pentru ca doresc sa schimbe domeniul de activitate. "Call-center-urile sunt departamente cu fluctuatie ridicata, unde se angajeaza multi tineri in regim part-time, fiind considerat locul de unde iti pornesti cariera. In general, printre departamentele unde personalul se schimba la intervale mai lungi se numara cel administrativ, financiar si resurse umane", spune Nastase.
Migrarea de personal este resimtita si la nivelul companiei SIVECO, rata anuala a plecarilor fiind in jur de 12%. "Rata scade semnificativ pentru cei cu vechime peste un an si pentru cei cu functii de management-project management, product management, management de linie", a precizat Daniela Bichir, vicepresedinte Calitate si Resurse Umane, SIVECO Romania.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză