Cum functioneaza Centrul European al Consumatorilor Romania?
Data publicarii: 13-02-2008 | DiverseAti cumparat produse din strainatate si cand ati ajuns in Romania ati constatat ca nu functioneaza corespunzator? Acum nu trebuie sa mergeti inapoi in tara de unde ati achizitionat produsul, ci puteti sa rezolvati problema prin intermediul Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania), noteaza Romania Libera.
Care este procedura exacta dupa care functioneaza ECC au explicat consultantii Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor (APC) din Romania, care au oferit si cateva exemple concrete. Domnul L.N., cetatean roman, achizitioneaza de pe un site al unui operator din Marea Britanie un monitor LCD, livrarea urmand sa fie efectuata in maximum 10 zile. Cu toate acestea, nici dupa 30 de zile produsul nu este livrat. In aceste conditii, domnul L.N. se adreseaza Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania). ECC Romania preia reclamatia, iar unul din consultanti o introduce in baza de date on-line pusa la dispozitie de Comisia Europeana si la care au acces toate celelalte centre din reteaua ECC-Net.
Reclamatiei ii sunt atasate documentele doveditoare trimise de reclamant, apoi cazul este pus la dispozitia centrului european din statul in care isi are sediul operatorul economic reclamat (in cazul exemplificat ECC Marea Britanie). Acest centru european are la dispozitie o saptamana pentru acceptarea reclamatiei si 10 saptamani pentru a oferi o solutie (avand posibilitatea de a solicita inca patru saptamani timp suplimentar pentru situatii justificate).
Aceeasi procedura va fi valabila si in cazul domnului P.K., cetatean polonez, care a achizitionat un telefon mobil dintr-un magazin din Romania. In aceasta situatie, domnul P.K. se va adresa Centrului European al Consumatorilor din Polonia, care va introduce reclamatia in baza de date si o va pune la dispozitia ECC Romania pentru rezolvare. Atat in primul caz, cat si in al doilea, reclamantul se poate adresa direct centrului din statul in care isi are sediul operatorul economic.
In ambele cazuri, solutiile pot merge de la solutionarea problemei pe cale amiabila (operatorul economic fie accepta solicitarile consumatorului, fie propune o alta solutie pe care consumatorul o accepta) pana la trimiterea cazului catre un organism de rezolvare alternativa a disputelor (daca partile nu ajung la o intelegere).
Adresa
Activitatea Centrului European al Consumatorilor Romania - ECC Romania se desfasoara in Bd. Nicolae Balcescu nr. 32-34, et. 4, cu sprijinul Comisiei Europene si al Guvernului Romaniei, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, suportul logistic fiind asigurat de catre Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) din Romania.
Contact
Orice intrebare pe care o aveti legata de activitatea centrului sau daca doriti sa aflati informatii puteti suna la telefonul (021).315.71.49,
fax (021)311.02.42
sau puteti trimite mail-uri la adresele office@eccromania.ro si www.eccromania.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an