Doar 60.000 de persoane si-au facut pensii facultative
Data publicarii: 18-02-2008 | DiverseUltima raportare a Comisiei de Pensii, din data de 8 februarie, contabilizeaza un numar de 60.417 persoane inscrise la pensiile private facultative si active de aproximativ 4,9 milioane de euro pentru cele sapte fonduri, noteaza Adevarul. Deocamdata insa, vanzarile pentru pilonul III au fost facute mai mult de catre consultantii financiari mai vechi ai companiilor autorizate.
Legislatia prevede, pe langa infiintarea unei noi societati pentru administrarea fondurilor de pensii facultative, si autorizarea, separat, a agentilor de marketing care vand acest produs. Pentru a primi insa autorizatia, acestia au nevoie de training separat din partea administratorului.
Bram Boon, director general ING Asigurari, spune ca, pana in prezent, compania pe care o conduce s-a concentrat pe canalul traditional de vanzari al asigurarilor de viata. "Este vorba de consultanti, intrucat am considerat ca aderentii au nevoie de consilierea financiara a unui profesionist in domeniu", spune Boon.
Totusi, acesta crede ca pentru ING Asigurari provocarea va fi sa foloseasca baza de date obtinuta in urma campaniei de aderare la pensiile private obligatorii si sa largeasca forta de vanzari. Cu alte cuvinte, Bram Boon spera ca din cei 1,3 milioane de aderenti pe care ING i-a atras pentru pilonul II, o parte sa fie convinsi sa incheie si o polita facultativa.
Iar pentru acest lucru, managerul ING Asigurari spera sa se bazeze tot pe cei 20.000 de agenti de marketing folositi in campania pentru pensiile obligatorii. Si BCR Asigurari de Viata se bazeaza in lupta pentru atragerea de semnaturi pentru pilonul III tot pe experienta celor 500 de agenti de marketing.
Societatea este marea surpriza in topul pensiilor facultative clasandu-se pe locul trei dupa fondurile de pensii administrate de Allianz-Tiriac. Totusi, pozitia ocupata pe podium se datoreaza in principal faptului ca actionarul majoritar a decis sa dea tuturor celor 10.000 de angajati ai BCR pensii facultative, ca bonus salarial.
Allianz-Tiriac, singura companie autorizata direct pentru ambele tipuri de pensii, si-a bazat forta de vanzari pentru pilonul III pe 2.345 de agenti activi de marketing. Practic, acestia au fost cei mai eficienti vanzatori, avand in vedere numarul de participanti adunati la cele doua fonduri gestionate de Allianz: 15.432 de participanti pentru AZT Moderato si 13.270 pentru AZT Vivace.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini