Bancile pentru locuinte, in asteptarea clientilor rabdatori
Data publicarii: 28-02-2008 | Finante-BanciCei care opteaza pentru un produs de economisire-creditare trebuie sa stranga bani cel putin un an si jumatate, noteaza Adevarul. Creditul imobiliar ramane, in momentul de fata, cea mai frecventa alegere pentru majoritatea celor care vor sa-si cumpere o casa. Multi dintre romani nici nu cunosc caracteristicile produselor oferite de bancile pentru locuinte. In plus, factorul timp este cel care determina optiunea de a apela sau nu la produsele de economisire-creditare.
Desi reprezinta o alternativa la creditele imobiliare/ipotecare, produsele de economisire-creditare (de tip Bauspar) nu se bucura de o prea mare popularitate pe piata autohtona. Optiunea pentru astfel de produse depinde foarte mult de profilul social al familiei si de orizontul de asteptare al acesteia.
Un credit imobiliar sau ipotecar poate fi obtinut intr-un timp relativ scurt de cei care detin avansul necesar, in timp ce un imprumut la o banca pentru locuinte poate fi contractat dupa cel putin 18 luni de economisire. "Produsele de economisire-creditare reprezinta o alternativa la creditele imobiliare, insa daca vrei sa-ti cumperi o casa acum, nu apelezi la bancile pentru locuinte.
Ele se adreseaza celor cu mijloace modeste si care nu sunt presati de timp", a declarat consultantul de investitii Bogdan Baltazar.
Un produs cu o istorie de numai trei ani
De asemenea, se poate vorbi si de o notorietate inca scazuta a produsului de tip Bauspar. In prezent, pe piata romaneasca activeaza doar doua banci pentru locuinte - Raiffeisen Banca pentru Locuinte si HVB Banca pentru Locuinte. "Sa nu uitam ca primele produse de economisire-creditare au fost lansate pe piata romaneasca de abia acum trei ani.
Timp insuficient pentru a patrunde in mintea romanilor in aceeasi masura ca orice alte tipuri de produse bancare de masa", sxplica Ionut Costea, presedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinte.
Sistemul Bauspar din Romania se afla intr-o faza incipienta, comparativ cu tarile cu traditie in domeniul locative (Germania, Austria). Cu toate acestea, se asteapta ca, in viitor, numarul celor care vor apela la produsele de economisire-creditare sa creasca treptat.
"Potentialul este foarte mare si asta prin prisma cererii tot mai mari de locuinte, de renovare a celor existente", a mai spus Costea.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză