Dam pe bautura mai mult decat pe mancare
Data publicarii: 20-03-2008 | EconomieIn cheltuielile romanilor, ponderea bauturilor alcoolice si racoritoare a devansat-o pentru prima oara, anul trecut, pe cea a produselor alimentare, noteaza Evenimentul Zilei. Din sumele alocate bauturilor, 40% se duc spre cele alcoolice, iar 60% spre racoritoare. In frunte se afla berea si sucurile acidulate. Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate din cosul zilnic de consum al romanilor.
Conform unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, romanii si-au cheltuit banii astfel:
- 44,5% pe bauturi
- 41% pe mancare
- 14% pe produse de ingrijire personala si a casei.
Vanzarile de whisky au fost dinamizate de reducerea pretului cu 40% dupa integrarea in Uniunea Europeana. Efectul a fost alocarea de catre romani a unor sume mai mari pentru acest produs, devenit mult mai accesibil.
Berea s-a scumpit anul trecut cu peste 10%, insa acest lucru nu a determinat scaderea vanzarilor, ba dimpotriva.
Romanii cheltuiesc mai mult pe bautura decat pe mancare, intrucat se orienteaza spre produse mai scumpe, precum whisky si sampanie, rezulta dintr-un studiu al companiei de cercetare MEMRB.
Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate - 44,5% - din bugetul rezervat pentru bunurile de larg consum, mancarea - putin peste 41%, iar produsele de ingrijire personala si a casei - 14%.
In 2006, mancarea detinea o pondere mai mare decat bautura in cosul zilnic de consum al romanilor, insa in 2007 balanta s-a inversat.
Bem produse mai scumpe
Vanzarile de bauturi au crescut anul precedent cu 14% in volum si 24% in valoare. "Cresterea in volum ne arata ca romanii cumpara mai multa bautura. Cresterea mai mare pe valoare se poate explica prin doua scenarii - fie cresterea preturilor, fie cresterea in volum a categoriilor mai scumpe intr-o mai mare masura", explica realizatorii cercetarii.
De asemenea, a crescut ponderea cheltuielilor cu bauturile alcoolice in cosul zilnic de consum al romanilor. Daca, in urma cu doi ani, mai putin de 40% din bugetul destinat bauturilor revenea celor alcoolice, anul trecut ponderea acestor produse a crescut la 41,7%.
Integrarea a ieftinit whisky-ul
Berea si sucurile carbonatate au fost anul trecut cele mai achizitionate produse din categoria bauturilor. "Vedetele" vanzarilor de bauturi au fost insa ice tea-ul (ceai preparat) si whisky-ul, care au inregistrat cele mai ridicate rate de crestere.
"Eliminarea taxelor vamale a dus la scaderea pretului pentru whisky cu 40%, de unde si cresterea cererii pentru acest produs", ne-a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania, importatorul marcilor Chivas, 100 Pipers si Ballantine's.
Cererea pentru whisky a crescut in ultimul an cu 142%, cu toate ca produsul reprezinta inca mai putin de unu la suta din vanzarile de bauturi de pe piata romaneasca. Intrarea in Uniunea Europeana a ieftinit si sampania din import, ceea ce a determinat cresterea cu peste 50% a vanzarilor pentru acest produs.
Racoritoare de la alimentara
Jumatate din vanzarile de bauturi sunt realizate in magazinele alimentare, potrivit studiului realizat de MEMRB. Pe de alta parte, chioscurile cunosc cel mai puternic declin in preferintele clientilor: ponderea acestora a scazut de la 12,9% in urma cu doi ani, la 9,8% anul trecut.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an