Dam pe bautura mai mult decat pe mancare
Data publicarii: 20-03-2008 | EconomieIn cheltuielile romanilor, ponderea bauturilor alcoolice si racoritoare a devansat-o pentru prima oara, anul trecut, pe cea a produselor alimentare, noteaza Evenimentul Zilei. Din sumele alocate bauturilor, 40% se duc spre cele alcoolice, iar 60% spre racoritoare. In frunte se afla berea si sucurile acidulate. Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate din cosul zilnic de consum al romanilor.
Conform unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, romanii si-au cheltuit banii astfel:
- 44,5% pe bauturi
- 41% pe mancare
- 14% pe produse de ingrijire personala si a casei.
Vanzarile de whisky au fost dinamizate de reducerea pretului cu 40% dupa integrarea in Uniunea Europeana. Efectul a fost alocarea de catre romani a unor sume mai mari pentru acest produs, devenit mult mai accesibil.
Berea s-a scumpit anul trecut cu peste 10%, insa acest lucru nu a determinat scaderea vanzarilor, ba dimpotriva.
Romanii cheltuiesc mai mult pe bautura decat pe mancare, intrucat se orienteaza spre produse mai scumpe, precum whisky si sampanie, rezulta dintr-un studiu al companiei de cercetare MEMRB.
Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate - 44,5% - din bugetul rezervat pentru bunurile de larg consum, mancarea - putin peste 41%, iar produsele de ingrijire personala si a casei - 14%.
In 2006, mancarea detinea o pondere mai mare decat bautura in cosul zilnic de consum al romanilor, insa in 2007 balanta s-a inversat.
Bem produse mai scumpe
Vanzarile de bauturi au crescut anul precedent cu 14% in volum si 24% in valoare. "Cresterea in volum ne arata ca romanii cumpara mai multa bautura. Cresterea mai mare pe valoare se poate explica prin doua scenarii - fie cresterea preturilor, fie cresterea in volum a categoriilor mai scumpe intr-o mai mare masura", explica realizatorii cercetarii.
De asemenea, a crescut ponderea cheltuielilor cu bauturile alcoolice in cosul zilnic de consum al romanilor. Daca, in urma cu doi ani, mai putin de 40% din bugetul destinat bauturilor revenea celor alcoolice, anul trecut ponderea acestor produse a crescut la 41,7%.
Integrarea a ieftinit whisky-ul
Berea si sucurile carbonatate au fost anul trecut cele mai achizitionate produse din categoria bauturilor. "Vedetele" vanzarilor de bauturi au fost insa ice tea-ul (ceai preparat) si whisky-ul, care au inregistrat cele mai ridicate rate de crestere.
"Eliminarea taxelor vamale a dus la scaderea pretului pentru whisky cu 40%, de unde si cresterea cererii pentru acest produs", ne-a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania, importatorul marcilor Chivas, 100 Pipers si Ballantine's.
Cererea pentru whisky a crescut in ultimul an cu 142%, cu toate ca produsul reprezinta inca mai putin de unu la suta din vanzarile de bauturi de pe piata romaneasca. Intrarea in Uniunea Europeana a ieftinit si sampania din import, ceea ce a determinat cresterea cu peste 50% a vanzarilor pentru acest produs.
Racoritoare de la alimentara
Jumatate din vanzarile de bauturi sunt realizate in magazinele alimentare, potrivit studiului realizat de MEMRB. Pe de alta parte, chioscurile cunosc cel mai puternic declin in preferintele clientilor: ponderea acestora a scazut de la 12,9% in urma cu doi ani, la 9,8% anul trecut.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall