Cladirile verzi - o nisa banoasa pentru dezvoltatorii imobiliari
Data publicarii: 14-05-2008 | ImobiliareRomanii urmeaza tendintele mondiale si sunt din ce in ce mai interesati de casele ecologice. Si cum in sectorul imobiliar concurenta este apriga, o astfel de nisa nu poate ramane neexploatata de dezvoltatori. O cladire ecologica este un imobil integrat intr-un sistem unitar (cartier, oras, metropola, regiune, mediu natural etc) care incorporeaza solutii tehnice si de design pentru o utilizare judicioasa a resurselor, folosindu-se materiale si procese cu impact minim asupra mediului.
"In primul rand, o conditie pentru casele ecologice este ca materialele care se incorporeaza in constructia cladirii sa fie prietenoase cu mediul, nepoluante, non-toxice si obtinute prin tehnologii curate. De altfel, si in cazul cladirilor clasice, materialele de constructie trebuie sa respecte, potrivit legii, anumite standarde de calitate, fie agrement tehnic, fie certificat de conformitate a calitatii", a explicat ing. Marin Cristea, director general Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
Sunt si alte conditii pe care o cladire trebuie sa le respecte pentru a fi considerata "verde" :constructia trebuie sa fie pozitionata in asa fel incat iluminatul sa fie natural si cerul vizibil din toate camerele, izolatia - fonica, termica - trebuie sa fie eficienta, la fel si ventilatia.
Aceste tipuri de cladiri au si dezavantajele lor: costuri de proiectare mai mari, materiale mai scumpe, necesitatea unei viziuni si a unei strategii de dezvoltare pe termen lung si a colaborarii intre autoritati si dezvoltatori - pe termen lung insa, casele ecologice reprezinta o alternativa eficienta.
Costurile de utilizare si intretinere a cladirii sunt mult reduse pe termen lung fata de constructiile clasice. Incidenta redusa a bolilor cauzate de un mediu nesanatos a ocupanttilor cladirii, independenta crescuta la fluctuatiile economice, datorita autonomiei energetice si materiale sunt alte cateva avantaje ale cladirilor "verzi".
Desi acest segment din piata constructiilor este inca la inceput in Romania, dezvoltatorii imobiliari sunt tot mai interesati de realizarea unor proiecte "verzi". "Dincolo de faptul ca unii constructori folosesc denumirea de "cladire verde" ca tehnica de marketing, este bine ca interesul pentru astfel de cladiri ii fac atat pe dezvoltatori cat si pe clienti sa fie mai cu bagare de seama la materialele folosite.
In Romania nu sunt firme specializate exclusiv pe cladiri ecologice, exista insa preocupari in acest domeniu. Un bun exemplu ar fi interesul pentru locuintele din lemn. Sunt societati in zona Harghita, Joseni, Toplita care construiesc case din lemn si merg foarte bine", spune Marin Cristea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut