Economiile la vedere, o noua miza a bancilor
Data publicarii: 16-05-2008 | Finante-BanciInstitutiile de credit au adoptat, in ultima perioada, o politica agresiva de promovare a economiilor la vedere. Totusi, aceasta orientare pune bancile intr-o situatie riscanta, noteaza Adevarul. Dupa o intensa promovare a depozitelor, care a inclus si majorari succesive de dobanda, bancile isi largesc orizonturile. Acestea au inceput, in ultima perioada, sa scoata tot mai mult in evidenta beneficiile oferite de economiile la vedere (care permit depunerea sau retragerea de numerar in orice moment, fara a pierde dobanda). Miscarea institutiilor de credit este justificata fie de o lipsa de lichiditati, fie de nevoia de a tine pasul cu concurenta.
Noile oferte ridica stacheta
Contul curent, remunerat pana nu demult cu dobanzi de maximum 5% pe an la lei, pare sa devina si el o vedeta a economisirii. Bancile au majorat in ultima vreme bonificatiile acordate pentru acest produs, chiar la niveluri similare depozitelor.
De exemplu, ING Bank a majorat, la inceputul lunii aprilie, dobanda la contul curent cu card atasat ING Card Cont'ROL de la 7% la 7,5% pe an. De asemenea, Millennium Bank a lansat un pachet de servicii care include un cont curent in lei, cu dobanda de 7,5% pe an.
Cele mai mari dobanzi la contul curent sunt oferite, in momentul de fata, de Alpha Bank si Banca Romaneasca. Alpha Bank a lansat contul curent Alpha Premier pentru care se acorda o bonificatie de pana la 9% pe an pentru lei si de 3,7% pentru euro. O dobanda neta de 9% pe an ofera si Banca Romaneasca pentru contul Flexibil deschis in lei.
Un alt produs de economisire promovat din plin de banci, in ultima perioada, este contul de economii. La inceputul lunii trecute, Bancpost a majorat dobanda la contul de economii Perfect la 9% pe an. Totodata, BCR deruleaza, pana la finele lui iulie, o campanie de promovare a contului de economii Maxicont in lei pentru care ofera o dobanda de pana la 9% pe an.
Accesul neingradit, riscant pentru banca
Avantul bancilor de a oferi dobanzi tot mai mari la produsele de economisire ar putea fi pus pe seama lipsei de lichiditati, dar si a nevoii de a tine pasul cu concurenta. "Sunt cateva banci cu mici probleme de lichiditate, care dau dobanzi mai mari la economii. Acestea contamineaza insa tot sistemul. Celelalte banci isi aliniaza automat oferta pentru a face fata concurentei", ne-a explicat Catalin Maciuca, dealer la MKB Romexterra Bank.
In plus, dealerul a atras atentia asupra faptului ca bancile ar trebui sa fie mai rezervate cand promoveaza economiile la vedere cu dobanzi inalte. "Este periculos pentru banca deoarece clientii migreaza de la economiile la termen spre cele la vedere. Aceste sume sunt primele care vor disparea in cazul in care exista vreo problema", a mai spus Maciuca.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut