Bancile intra in era generatiei click
Data publicarii: 28-05-2008 | Finante-BanciCosturile ridicate cu personalul au schimbat in sistemul bancar strategia de extindere pe piata, noteaza Adevarul. Dupa un proces agresiv de expansiune in teritoriu, bancile sunt, acum, interesate de dezvoltarea serviciilor de internet banking sau a brokerajului de credite. Dupa ce ani de zile si-au concentrat eforturile in vedere extinderii in teritoriu, bancile schimba tactica.
Urmatoarea miza a institutiilor de credit va fi dezvoltarea canalelor alternative de distributie, precum serviciile de internet banking sau brokerajul de credite. Analistii sustin ca, desi Romania este subbancarizata din punct de vedere al ofertei, este suprabancarizata la capitolul retea de unitati.
Potrivit BNR, numai in primele trei luni ale anului au fost deschide 110 unitati, ceea ce ridica numarul total al reprezentantelor bancare la 5.591. Fata de anul trecut, cand au fost inaugurate 1.080 de unitati si sucursale, este de asteptat ca ritmul de extindere a retelei bancare sa se tempereze in urmatoare perioada. "Bancile trebuie sa se concentreze pe eficientizarea sucursalelor, si nu pe cresterea retelelor", sustine Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank.
Angajatii, prea scumpi
Analistii spun ca internet bankingul va inregistra cea mai spectaculoasa dezvoltare in urmatorii ani si ca cei care vor apela proponderent la acest servicii vor fi tinerii. "Romania are un potential fantastic pe acest segment si ne vom trezi in urmatoarea perioada in fata «generatiei click»", a mai adaugat Oprescu.
In plus, desi se afla intr-un stadiu incipient de dezvoltare in intreaga Europa Centrala si de Est, serviciile de mobile banking vor intra, la randul lor, in vizorul institutiilor de credit in urmatorii ani. Astfel, analistii estimeaza ca bancile ar putea sa-si distribuie chiar si 35-40% din servicii prin intermediul brokerilor si 20% pe internet.
Noua tactica a bancilor ar putea reduce substantial costurile cu personalul, mai ales intr-un moment in care cresterea salariilor a devansat dinamica productivitatii. si asta, in conditiile in care aproape o treime din angajatii din sistemul bancar au mai putin de un an experienta in domeniu.
"Intrucat sistemul s-a dezvoltat agresiv, iar zona universitara de specialitate nu produce suficienti absolventi pentru a acoperi cererea din partea bancilor, s-a creat o batalie pentru forta de munca, ceea ce a dus la o crestere a costurilor ce a depasit cresterea productivitatii", explica directorul de retail al Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România