Bancile intra in era generatiei click
Data publicarii: 28-05-2008 | Finante-BanciCosturile ridicate cu personalul au schimbat in sistemul bancar strategia de extindere pe piata, noteaza Adevarul. Dupa un proces agresiv de expansiune in teritoriu, bancile sunt, acum, interesate de dezvoltarea serviciilor de internet banking sau a brokerajului de credite. Dupa ce ani de zile si-au concentrat eforturile in vedere extinderii in teritoriu, bancile schimba tactica.
Urmatoarea miza a institutiilor de credit va fi dezvoltarea canalelor alternative de distributie, precum serviciile de internet banking sau brokerajul de credite. Analistii sustin ca, desi Romania este subbancarizata din punct de vedere al ofertei, este suprabancarizata la capitolul retea de unitati.
Potrivit BNR, numai in primele trei luni ale anului au fost deschide 110 unitati, ceea ce ridica numarul total al reprezentantelor bancare la 5.591. Fata de anul trecut, cand au fost inaugurate 1.080 de unitati si sucursale, este de asteptat ca ritmul de extindere a retelei bancare sa se tempereze in urmatoare perioada. "Bancile trebuie sa se concentreze pe eficientizarea sucursalelor, si nu pe cresterea retelelor", sustine Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank.
Angajatii, prea scumpi
Analistii spun ca internet bankingul va inregistra cea mai spectaculoasa dezvoltare in urmatorii ani si ca cei care vor apela proponderent la acest servicii vor fi tinerii. "Romania are un potential fantastic pe acest segment si ne vom trezi in urmatoarea perioada in fata «generatiei click»", a mai adaugat Oprescu.
In plus, desi se afla intr-un stadiu incipient de dezvoltare in intreaga Europa Centrala si de Est, serviciile de mobile banking vor intra, la randul lor, in vizorul institutiilor de credit in urmatorii ani. Astfel, analistii estimeaza ca bancile ar putea sa-si distribuie chiar si 35-40% din servicii prin intermediul brokerilor si 20% pe internet.
Noua tactica a bancilor ar putea reduce substantial costurile cu personalul, mai ales intr-un moment in care cresterea salariilor a devansat dinamica productivitatii. si asta, in conditiile in care aproape o treime din angajatii din sistemul bancar au mai putin de un an experienta in domeniu.
"Intrucat sistemul s-a dezvoltat agresiv, iar zona universitara de specialitate nu produce suficienti absolventi pentru a acoperi cererea din partea bancilor, s-a creat o batalie pentru forta de munca, ceea ce a dus la o crestere a costurilor ce a depasit cresterea productivitatii", explica directorul de retail al Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri