Cum sa te intelegi bine cu seful

Data publicarii: 11-08-2008 | HR/Cariere

Pentru a avea o relatie buna cu superiorul, nu lasa nemultumirile sa se acumuleze. Spune-i ce nu-ti convine, folosind tonul potrivit! Expertii in domeniu considera ca relatia pe care o ai cu superiorul direct iti poate influenta performanta in cariera, noteaza Evenimentul Zilei. Daca seful isi va face o impresie proasta despre tine, sansele sa avansezi sunt foarte mici. Exista si situatii in care, din aceasta cauza, poti sa-ti pierzi chiar locul de munca. De aceea, este important sa te straduiesti sa te intelegi foarte bine cu superiorul tau.

"Pentru ca acest lucru sa se intample, trebuie sa fii pe aceeasi lungime de unda cu el, adica sa afli care sunt valorile lui. Practic, trebuie sa inveti sa-l citesti, pentru a sti sa-i raspunzi pe 'canalul' sau preferat", spune Mihaela Stroe, general manager al companiei Acta Nonverbal din Capitala.

De asemenea, te va ajuta foarte mult in relatia cu el daca vei reusi sa-i castigi increderea. "Aici, totul depinde de tine, ca angajat. Trebuie sa fii consecvent si sa-ti indeplinesti sarcinile", adauga Mihaela Stroe.

"Angajatii parasesc managerul, nu compania"

Cu siguranta, in orice firma apar situatii dificile, indiferent de post sau domeniu. "Ele pot fi solutionate mai rapid sau mai greu, in functie de tipul de relatie care exista intre superior si subordonat. Statisticile arata ca majoritatea angajatilor care isi schimba locul de munca parasesc managerul, nu compania", considera Ioana Moholea, project manager al companiei Perspective Group din Bucuresti.

Ca sa te intelegi bine cu seful, trebuie sa stii sa asculti si sa observi. Poti verifica daca ceva care tine chiar de tine declanseaza fara intentie un comportament ostil. "Cateva intrebari la care ar trebui sa raspunda un angajat pentru a-si da seama de acest lucru ar fi: 'Am realizat corect si la timp ceea ce aveam de facut?', 'Se comporta la fel fata de celelalte persoane?', 'Care sunt criteriile in functie de care sunt evaluat?'", subliniaza Ioana Moholea.

Spune-ti oful!

Alina Negrea, senior consultant al companiei APlus Performance din Bucures ti, este de parere ca, pentru a ajunge sa te intelegi foarte bine cu superiorul, trebuie sa-i oferi si sa soliciti permanent feedback. Atunci cand seful te-a suparat, spune-i asta, pe tonul potrivit! "Insa este recomandat sa oferi feedback si atunci cand el a facut sau a spus ceva care tie ti-a placut. In acest mod, vei reusi sa incurajezi acest tip de comportament si pe viitor", recomanda Alina Negrea.

Specialistii in domeniu spun ca trebuie sa oferi feedback cat mai aproape de momentul intamplarii si nu peste trei ani, cand mai strangi cel putin alte zece nemultumiri si exista riscul sa rabufnesti mai violent decat este cazul.

Ce fel de angajati isi doresc managerii?

In general, seful are relatii foarte bune cu subalternii care sunt persoane responsabile, nu intarzie niciodata nemotivat la locul de munca si isi fac treaba bine, fara sa fie necesar ca el sa-l urmareasca in exces. O "bila" alba au si angajatii care-si duc proiectele la bun sfarsit, avand grija sa respecte cu strictete termenelelimita. Si subalternii care-si doresc sa se dezvolte si sa faca mai mult decat li se cere prin fisa postului au deja cateva "puncte" castigate in plus fata de ceilalti.

Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: