Marcile de lux care nu au prins la romani
Data publicarii: 18-08-2008 | DiverseFrancizele Escada, Vivienne Westwood, care s-au inchis la scurt timp dupa inaugurare sau marcile Gianfranco Ferre ori Krizia, care au disparut din portofoliile unor magazine importante multibrand, sunt doar cateva exemple de celebre marci internationale care nu au rezistat in Romania, noteaza Cotidianul.
Fie ca nu au avut clienti suficienti, fie ca s-au confruntat cu chirii prea mari, francizatii au trebuit sa renunte la ideea de a detine o franciza de lux. De asemenea, analistii de pe piata de profil sustin ca romanii au gusturi atipice, desi statisticile indica faptul ca exista 14.000 de potentiali clienti ai brandurilor de lux.
"Piata romaneasca de lux, in special pe segmentul de moda, unde investitorii s-au orientat spre un anumit brand urmand preferinte personale, si-a ales in general branduri facile care, in general, au probleme pe pietele internationale si care au nevoie aproape disperata de noi puncte de distributie. In acelasi timp, aceasta alegere a brandului a fost facuta, in aceste cazuri, fara a se realiza un studiu prealabil", explica Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de consultanta in industria luxului Management Consultants Ltd.
Unul dintre cazurile celebre de disparitie a unui brand de lux din Romania este Escada. Magazinul de pe Calea Victoriei de 70 mp a avut o viata de numai cinci ani, din 2002 pana in vara anului trecut, cand detinatoarea francizei, Romanita Iovan, a decis ca e mai profitabil sa renunte, temporar, la afacere. "Nu se poate spune ca magazinul a fost un insucces. Problema a fost ca, dupa cinci ani, cand a trebuit sa reinnoim contractul de franciza, trebuia prelungit si contractul de chirie. Or, proprietarul a majorat chiria de trei ori. Ne-am dat seama ca in aceste conditii businessul nu ar genera un profit pe masura efortului", ne-a declarat Iovan, potrivit careia, la finele celor cinci ani de functionare, magazinul era pe profit. Investitia in magazinul de pe Calea Victoriei a fost de aproximativ 150-200.000 de euro.
O viata si mai scurta a avut si primul magazin Vivienne Westwood din Romania. Marca de haine si accesorii tipic britanice a aparut pe piata in decembrie 2005 si si-a incheiat existenta cu aproximativ doi ani mai tarziu. O istorie similara a avut-o si Gianfranco Ferre. Brandul a fost adus in magazinul La Moda de pe Calea Victoriei in 2001 si a rezistat pana in august, anul trecut. Acum, in Romania se pot achizitiona doar accesorii GF Ferre, de la magazinele Plus IT Accessories.
Chiar daca nu a disparut definitiv de pe piata, Lancel si-a restrans activitatea, operand intr-un singur magazin in Carrefour Feeria, cel de pe Calea Victoriei inchizandu-se in martie anul acesta, dupa trei ani de functionare. "Romanii nu mai sunt dispusi sa vina pe arterele comerciale importante ale Capitalei, pentru ca le este mult mai comod in mall-uri, iar chiriile sunt foarte mari", explica Cristina Zahariade, director de magazin la Lancel, motivul pentru care Victoria Trading Company, operatorul Lancel in Romania, si-a inchis primul magazin. "Unitatea din Feeria merge mai bine, desi avem doar 30 de metri patrati, fata de 180 de metri patrati in magazinul de pe Calea Victoriei", mai spune aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză