Marcile de lux care nu au prins la romani
Data publicarii: 18-08-2008 | DiverseFrancizele Escada, Vivienne Westwood, care s-au inchis la scurt timp dupa inaugurare sau marcile Gianfranco Ferre ori Krizia, care au disparut din portofoliile unor magazine importante multibrand, sunt doar cateva exemple de celebre marci internationale care nu au rezistat in Romania, noteaza Cotidianul.
Fie ca nu au avut clienti suficienti, fie ca s-au confruntat cu chirii prea mari, francizatii au trebuit sa renunte la ideea de a detine o franciza de lux. De asemenea, analistii de pe piata de profil sustin ca romanii au gusturi atipice, desi statisticile indica faptul ca exista 14.000 de potentiali clienti ai brandurilor de lux.
"Piata romaneasca de lux, in special pe segmentul de moda, unde investitorii s-au orientat spre un anumit brand urmand preferinte personale, si-a ales in general branduri facile care, in general, au probleme pe pietele internationale si care au nevoie aproape disperata de noi puncte de distributie. In acelasi timp, aceasta alegere a brandului a fost facuta, in aceste cazuri, fara a se realiza un studiu prealabil", explica Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de consultanta in industria luxului Management Consultants Ltd.
Unul dintre cazurile celebre de disparitie a unui brand de lux din Romania este Escada. Magazinul de pe Calea Victoriei de 70 mp a avut o viata de numai cinci ani, din 2002 pana in vara anului trecut, cand detinatoarea francizei, Romanita Iovan, a decis ca e mai profitabil sa renunte, temporar, la afacere. "Nu se poate spune ca magazinul a fost un insucces. Problema a fost ca, dupa cinci ani, cand a trebuit sa reinnoim contractul de franciza, trebuia prelungit si contractul de chirie. Or, proprietarul a majorat chiria de trei ori. Ne-am dat seama ca in aceste conditii businessul nu ar genera un profit pe masura efortului", ne-a declarat Iovan, potrivit careia, la finele celor cinci ani de functionare, magazinul era pe profit. Investitia in magazinul de pe Calea Victoriei a fost de aproximativ 150-200.000 de euro.
O viata si mai scurta a avut si primul magazin Vivienne Westwood din Romania. Marca de haine si accesorii tipic britanice a aparut pe piata in decembrie 2005 si si-a incheiat existenta cu aproximativ doi ani mai tarziu. O istorie similara a avut-o si Gianfranco Ferre. Brandul a fost adus in magazinul La Moda de pe Calea Victoriei in 2001 si a rezistat pana in august, anul trecut. Acum, in Romania se pot achizitiona doar accesorii GF Ferre, de la magazinele Plus IT Accessories.
Chiar daca nu a disparut definitiv de pe piata, Lancel si-a restrans activitatea, operand intr-un singur magazin in Carrefour Feeria, cel de pe Calea Victoriei inchizandu-se in martie anul acesta, dupa trei ani de functionare. "Romanii nu mai sunt dispusi sa vina pe arterele comerciale importante ale Capitalei, pentru ca le este mult mai comod in mall-uri, iar chiriile sunt foarte mari", explica Cristina Zahariade, director de magazin la Lancel, motivul pentru care Victoria Trading Company, operatorul Lancel in Romania, si-a inchis primul magazin. "Unitatea din Feeria merge mai bine, desi avem doar 30 de metri patrati, fata de 180 de metri patrati in magazinul de pe Calea Victoriei", mai spune aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri