Marcile de lux care nu au prins la romani
Data publicarii: 18-08-2008 | DiverseFrancizele Escada, Vivienne Westwood, care s-au inchis la scurt timp dupa inaugurare sau marcile Gianfranco Ferre ori Krizia, care au disparut din portofoliile unor magazine importante multibrand, sunt doar cateva exemple de celebre marci internationale care nu au rezistat in Romania, noteaza Cotidianul.
Fie ca nu au avut clienti suficienti, fie ca s-au confruntat cu chirii prea mari, francizatii au trebuit sa renunte la ideea de a detine o franciza de lux. De asemenea, analistii de pe piata de profil sustin ca romanii au gusturi atipice, desi statisticile indica faptul ca exista 14.000 de potentiali clienti ai brandurilor de lux.
"Piata romaneasca de lux, in special pe segmentul de moda, unde investitorii s-au orientat spre un anumit brand urmand preferinte personale, si-a ales in general branduri facile care, in general, au probleme pe pietele internationale si care au nevoie aproape disperata de noi puncte de distributie. In acelasi timp, aceasta alegere a brandului a fost facuta, in aceste cazuri, fara a se realiza un studiu prealabil", explica Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de consultanta in industria luxului Management Consultants Ltd.
Unul dintre cazurile celebre de disparitie a unui brand de lux din Romania este Escada. Magazinul de pe Calea Victoriei de 70 mp a avut o viata de numai cinci ani, din 2002 pana in vara anului trecut, cand detinatoarea francizei, Romanita Iovan, a decis ca e mai profitabil sa renunte, temporar, la afacere. "Nu se poate spune ca magazinul a fost un insucces. Problema a fost ca, dupa cinci ani, cand a trebuit sa reinnoim contractul de franciza, trebuia prelungit si contractul de chirie. Or, proprietarul a majorat chiria de trei ori. Ne-am dat seama ca in aceste conditii businessul nu ar genera un profit pe masura efortului", ne-a declarat Iovan, potrivit careia, la finele celor cinci ani de functionare, magazinul era pe profit. Investitia in magazinul de pe Calea Victoriei a fost de aproximativ 150-200.000 de euro.
O viata si mai scurta a avut si primul magazin Vivienne Westwood din Romania. Marca de haine si accesorii tipic britanice a aparut pe piata in decembrie 2005 si si-a incheiat existenta cu aproximativ doi ani mai tarziu. O istorie similara a avut-o si Gianfranco Ferre. Brandul a fost adus in magazinul La Moda de pe Calea Victoriei in 2001 si a rezistat pana in august, anul trecut. Acum, in Romania se pot achizitiona doar accesorii GF Ferre, de la magazinele Plus IT Accessories.
Chiar daca nu a disparut definitiv de pe piata, Lancel si-a restrans activitatea, operand intr-un singur magazin in Carrefour Feeria, cel de pe Calea Victoriei inchizandu-se in martie anul acesta, dupa trei ani de functionare. "Romanii nu mai sunt dispusi sa vina pe arterele comerciale importante ale Capitalei, pentru ca le este mult mai comod in mall-uri, iar chiriile sunt foarte mari", explica Cristina Zahariade, director de magazin la Lancel, motivul pentru care Victoria Trading Company, operatorul Lancel in Romania, si-a inchis primul magazin. "Unitatea din Feeria merge mai bine, desi avem doar 30 de metri patrati, fata de 180 de metri patrati in magazinul de pe Calea Victoriei", mai spune aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an