Femeile ocupa unul din cinci posturi de sefi
Data publicarii: 29-08-2008 | HR/CariereFemeile detin unu din cinci posturi de director general la nivel national, principalele domenii cu cea mai mare pondere a persoanelor de sex feminin in pozitii de top fiind PR-ul, resursele umane si marketingul. Pe de alta parte, barbatii domina pozitiile de management din sectoarele IT & C, constructii si transporturi, potrivit specialistilor in recrutare.
"Femeile detin doar 22% din functiile de GM la nivel local. In domeniul PR, aproape 80% dintre pozitiile de management sunt detinute de femei, de asemenea, in HR si marketing functiile de conducere sunt ocupatein proportie de 70% si respectiv 59% de femei", spune Oana Botolan, country manager al firmei de recrutare Consulteam, partener local al firmei de consultanta Mercer.
In companiile de pe piata romaneasca, femeile pot ocupa o pozitie de director de HR la 35 de ani, in timp ce varsta medie in care acestea ajung sa detina o pozitie de top in marketing variaza intre 34 si 41 de ani. In ceea ce ii priveste pe barbati, acestia detin circa 80% din pozitiile de management din domeniile tehnice, iar varsta medie la care pot obtine un astfel de post este de 35-43 ani.
Potrivit studiului realizat de Perspective Group, ponderea cea mai mare a femeilor in functii de conducere este in PR, unde raportul este de 95% femei si doar 5% barbati, in timp ce barbatii predomina in domeniile tehnice, unde sunt prezenti in proportie de 80% la nivel de management. Mihai Moghior, managing partner la Brainspotting, firma de recrutare specializata in domeniul IT, spune ca, in acest domeniu, 70%-75% sunt barbati si restul femei.
"La nivel tehnic, procentajul femeilor este mai mic, undeva la 15%-20%. La barbati se manifesta o inclinatie mai mare catre sfera tehnica, femeile sunt mai sensibile la relatiile interumane - dupa cum vedem, in domeniul resurselor umane lucreaza foarte multe femei", spune acesta.
Datele studiului arata ca, in IT&C, ponderea in cazul functiilor de conducere este de 90% barbati si 10% femei, la fel stand lucrurile si in constructii si transporturi. De asemenea, numarul femeilor scade in cazul in care jobul presupune deplasari frecvente (90% barbati - 10% femei), intrucat femeile nu sunt foarte atrase de acest aspect, mai ales daca au copii. "Femeile au o pondere scazuta si in sectorul bancar, acesta fiind considerat un teritoriu al barbatilor, unde femeile in pozitii de top sunt mai degraba exceptii, desi, in ultimii ani, situatia este in schimbare, femeile nu mai sunt excluse din start", spune Alina Botezatu, managing partner al firmei de consultanta HR Perspective Group.
In opinia Cameliei Slivneanu, HR Supply Chain&Industrial Relation manager Coca-Cola HBC, sunt mai multe femei in resurse umane pentru ca multe persoane provin din fostele compartimente de personal ale firmelor. In plus, barbatii au mai putina rabdare, iar domeniul HR presupune la inceput hartii, discutii, timp petrecut cu oamenii, implementare de legislatie. "In acest domeniu este nevoie de empatie, de multa deschidere, sunt folosite mai mult abilitati de natura emotionala, specific feminine. Barbatii au tentatia sa fie implicati in actiuni cu rezultate vizibile rapid, in resurse umane, rezultatele se vad pe termen lung. Barbatii au nevoie sa demonstreze care le este statutul social, nu sunt dispusi sa astepte pana cand li se recunosc meritele", adauga Slivneanu. Gabriela Lungu, managing partner The Practice, agentie de PR din grupul Leo Burnett, spune ca PR-ul este vazut ca un domeniu al femeilor. "Este adevarat ca cele mai multe agentii de PR sunt conduse de femei. De altfel, in acest domeniu nu lucreaza aproape deloc barbati, desi cred ca ar fi foarte buni. Li se pare ca domeniul e al femeilor si il evita inca din studentie", spune Gabriela Lungu.
Procentajul reflecta structura acestei industrii, spune si Nora Marcovici, CEO al grupului de comunicare BBDO Group Romania. "Este totusi o cifra destul de echilibrata, mai ales daca facem comparatii cu domenii precum IT sau transporturi, in care numarul barbatilor manageri este evident mai mare. Pe de alta parte, este firesc ca intr-o industrie in care balanta inclina usor in favoarea femeilor, numarul GM-ilor femei sa fie ceva mai mare decat cel al barbatilor", adauga aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall