Esti nascut sa fii miliardar?
Data publicarii: 22-10-2008 | AfaceriDetinatorii de imperii financiare precum Bill Gates sau Warren Buffett nu sunt doar mari oameni de afaceri. Ei au adus in plus, fata de miile de milionari, o idee revolutionara, au speculat cu succes o lipsa a pietei sau o nevoie a oamenilor. Ei nu doar au dominat o industrie ci au transformat-o, facand sa apara pe langa ea o serie de alte afaceri derivate. Multi spun ca dincolo de inteligenta si curaj iti mai trebuie ceva ce foarte putini au: viziune.
Marii antreprenori miliardari nu au urmat contururile deja trasate ale pietei, ei au anticipat lucurile aflate dincolo de frontierele capitalismului contemporan lor, au vazut un spatiu care unui om obisnuit ii era inaccesibil.
Dincolo de abilitatea de a vedea ceea ce altii nu vad, pragul fabulos de un miliard poate fi atins doar daca ai si o credinta puternica in reusita ideii tale. Cei care l-au trecut nu au avut nici o ezitare in a-l duce la capat, au mers cu intreaga putere si vointa inainte, venind cu impulsul necesar pentru a-si pune ideea pe orbita capitalului si a o lasa pe urma sa transforme lumea.
"Miliardarii sunt insufletiti de o adanca pasiune fata de ceea ce fac si au un plan clar conturat pentru viitor. Ei cred in mod absolut ca au o cale mai buna pentru a rezolva un set de probleme, cale superioara celor existente deja", spune Peter Skarzynski, director executiv al Strategos, firma de consultanta care a avut clienti ca Nokia sau Whirlpool.
Miliardarii au, totodata, un urias apetit pentru risc. Majoritatea oamenilor s-au gandit cel putin o data in viata sa isi ia inima in dinti si sa inceapa o afacere. Multi au dezertat la scurt timp dupa ce au inceput sa culeaga informatii si au realizat cate obstacole au in fata si ce pot pierde. Cei care au facut averi astronomice insa au refuzat sa dea atentie primejdiilor, increderea lor a fost impinsa pana la marginea arogantei in fata fricii sau indoileii.
O alta trasatura a miliardarilor este sangele rece in afaceri. A creste profitabilitatea companiei sau a-ti gasi un loc mai bun pe piata implica inevitabil a avea colaboratori capabili, inteligenti. Miliardarii au dovedit in nenumarate randuri ca pot lasa atasamentele sentimentale la o parte atunci cand erau contradictorii planurilor lor de afaceri. Au sacrificat fara sa stea prea mult pe ganduri managerii mediocri, chiar daca acestia i-au ajutat in alte situatii, si au pus in locul lor conducatori experimentati.
Miliardarii, in plus, sunt capabili sa renunte la o parte din independenta lor. O companie uriasa, cu reprezentante in toate colturile lumii si cu actiuni listate pe bursele importante, ajunge sa fie in mai mica masura a fondatorului. Investitorii vor vrea sa isi spuna si ei cuvantul, iar boardul director va avea propria putere de decizie. "Dupa un timp devine foarte greu pentru fondatori sa accepte ca nu mai sunt adevaratii stapani", spune Carl Robinson, psiholog ai carui clienti au fost posesorii unor companii mijlocii, dar in plina dezvoltare.
Carisma este o alta trasatura definitorie a miliardarilor. Conexiunile au un rol crucial in lumea afacerilor. O persoana interiorizata, timida, asociala, are sanse mici sa faca performanta tocmai pentru ca nu poate stabili legaturi, nu-si poate face o plasa de colaboratori cu ajutorul carora sa creasca. In schimb, un afacerist cu carisma se va simti ca pestele in apa, isi va atrage cu usurinta admiratori si persoane dispuse sa colaboreze cu el.
In plus, cand compania depaseste nivelul de afacere de mijloc, proprietarul ei trebuie sa apara deseori in public, in fata actionarilor, in meeting-uri de afaceri sau in emisiuni TV. Ei devin imaginea propriei companii si cu cat sunt mai credibili, cu atat afacerea lor se va misca mai bine.
"Miliardarii au abilitatea de a umple o incapere si de a inspira oamenii. Daca comportarea in public nu e punctul forte, ei trebuie sa-si gaseasca rapid un loctiitor carismatic", spune Robinson.
Comunicarea, de asemenea, este foarte importanta. La fel ca si in alte domenii, si in afaceri e greu sa obtii succese rasunatoare daca nu stii sa comunici eficient. Cu cat afacerea este mai mare cu atat posesorii trebuie sa trimita in exterior mai multe inputuri.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare