Esti nascut sa fii miliardar?
Data publicarii: 22-10-2008 | AfaceriDetinatorii de imperii financiare precum Bill Gates sau Warren Buffett nu sunt doar mari oameni de afaceri. Ei au adus in plus, fata de miile de milionari, o idee revolutionara, au speculat cu succes o lipsa a pietei sau o nevoie a oamenilor. Ei nu doar au dominat o industrie ci au transformat-o, facand sa apara pe langa ea o serie de alte afaceri derivate. Multi spun ca dincolo de inteligenta si curaj iti mai trebuie ceva ce foarte putini au: viziune.
Marii antreprenori miliardari nu au urmat contururile deja trasate ale pietei, ei au anticipat lucurile aflate dincolo de frontierele capitalismului contemporan lor, au vazut un spatiu care unui om obisnuit ii era inaccesibil.
Dincolo de abilitatea de a vedea ceea ce altii nu vad, pragul fabulos de un miliard poate fi atins doar daca ai si o credinta puternica in reusita ideii tale. Cei care l-au trecut nu au avut nici o ezitare in a-l duce la capat, au mers cu intreaga putere si vointa inainte, venind cu impulsul necesar pentru a-si pune ideea pe orbita capitalului si a o lasa pe urma sa transforme lumea.
"Miliardarii sunt insufletiti de o adanca pasiune fata de ceea ce fac si au un plan clar conturat pentru viitor. Ei cred in mod absolut ca au o cale mai buna pentru a rezolva un set de probleme, cale superioara celor existente deja", spune Peter Skarzynski, director executiv al Strategos, firma de consultanta care a avut clienti ca Nokia sau Whirlpool.
Miliardarii au, totodata, un urias apetit pentru risc. Majoritatea oamenilor s-au gandit cel putin o data in viata sa isi ia inima in dinti si sa inceapa o afacere. Multi au dezertat la scurt timp dupa ce au inceput sa culeaga informatii si au realizat cate obstacole au in fata si ce pot pierde. Cei care au facut averi astronomice insa au refuzat sa dea atentie primejdiilor, increderea lor a fost impinsa pana la marginea arogantei in fata fricii sau indoileii.
O alta trasatura a miliardarilor este sangele rece in afaceri. A creste profitabilitatea companiei sau a-ti gasi un loc mai bun pe piata implica inevitabil a avea colaboratori capabili, inteligenti. Miliardarii au dovedit in nenumarate randuri ca pot lasa atasamentele sentimentale la o parte atunci cand erau contradictorii planurilor lor de afaceri. Au sacrificat fara sa stea prea mult pe ganduri managerii mediocri, chiar daca acestia i-au ajutat in alte situatii, si au pus in locul lor conducatori experimentati.
Miliardarii, in plus, sunt capabili sa renunte la o parte din independenta lor. O companie uriasa, cu reprezentante in toate colturile lumii si cu actiuni listate pe bursele importante, ajunge sa fie in mai mica masura a fondatorului. Investitorii vor vrea sa isi spuna si ei cuvantul, iar boardul director va avea propria putere de decizie. "Dupa un timp devine foarte greu pentru fondatori sa accepte ca nu mai sunt adevaratii stapani", spune Carl Robinson, psiholog ai carui clienti au fost posesorii unor companii mijlocii, dar in plina dezvoltare.
Carisma este o alta trasatura definitorie a miliardarilor. Conexiunile au un rol crucial in lumea afacerilor. O persoana interiorizata, timida, asociala, are sanse mici sa faca performanta tocmai pentru ca nu poate stabili legaturi, nu-si poate face o plasa de colaboratori cu ajutorul carora sa creasca. In schimb, un afacerist cu carisma se va simti ca pestele in apa, isi va atrage cu usurinta admiratori si persoane dispuse sa colaboreze cu el.
In plus, cand compania depaseste nivelul de afacere de mijloc, proprietarul ei trebuie sa apara deseori in public, in fata actionarilor, in meeting-uri de afaceri sau in emisiuni TV. Ei devin imaginea propriei companii si cu cat sunt mai credibili, cu atat afacerea lor se va misca mai bine.
"Miliardarii au abilitatea de a umple o incapere si de a inspira oamenii. Daca comportarea in public nu e punctul forte, ei trebuie sa-si gaseasca rapid un loctiitor carismatic", spune Robinson.
Comunicarea, de asemenea, este foarte importanta. La fel ca si in alte domenii, si in afaceri e greu sa obtii succese rasunatoare daca nu stii sa comunici eficient. Cu cat afacerea este mai mare cu atat posesorii trebuie sa trimita in exterior mai multe inputuri.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private