Radioul public trimite recuperatorii la firmele din Bucuresti
Data publicarii: 08-11-2008 | AfaceriSocietatea Romana de Radiodifuziune a demarat o campanie pentru recuperarea datoriilor de la firmele ramase in urma cu plata taxei radio, apeland la o companie specializata.
Aproximativ 60.000 de firme din Bucuresti nu au platit taxa radio, iar suma restanta totala pe care Societatea Romana de Radiodifuziune (SRR) o are de incasat la nivelul Capitalei este de 632.000 de euro.
Pentru ca datoriile se prescriu la capatul unei perioade de trei ani, iar astfel SRR va pierde banii, compania BPO Solutions a fost aleasa, in urma unei licitatii, pentru a identifica, notifica si recupera taxa radio de la datornici.
Taxa, platita de doua ori: ca persoana si ca patron
"Atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice au obligatia de a plati taxa radio si tv", a declarat pentru Cotidianul Razvan-Iulian Stamatescu, PR Manager la SRR.
"Exceptie fac persoanele fizice cu domiciliul in Romania care declara pe proprie raspundere ca nu detin aparate de radio. In cazul persoanelor juridice, plata taxei radio nu este conditionata de detinerea receptoarelor radio", a mai spus Stamatescu, adaugand ca "este greu de crezut ca patronul unei firme nu detine un aparat de radio in masina sau la telefonul mobil".
Majoritatea societatilor datornice au sediul de lucru in locuri detinute de persoane fizice, sublinaza Cristian Dumitru, sales&marketing manager BPO Solutions. In aceste situatii, facturile de la Electrica nu contin si taxa radio pentru persoana juridica, ci doar cea pe persoana fizica. Astfel, firmele trebuie sa plateasca taxa din proprie initiativa, deoarece "nu au contract cu Electrica, si prin urmare furnizorul de energie electrica nu emite o factura care sa includa taxa radio pe firma", dupa cum a explicat managerul de la BPO Solutions.
In ceea ce priveste reactiile celor vizati, multi sunt contrariati ca trebuie sa plateasca taxa radio si din postura de persoane fizice, si din cea de patroni. "Motivul invocat cel mai des e ca nu li se pare normal sa achite o data pe persoana fizica si apoi si pe persoana juridica", explica Dumitru.
30.000 de instiintari
Conform contractului incheiat in luna august, pe o perioada de sase luni, BPO Solutions se ocupa doar de datornicii din Capitala, deoarece aici sunt cele mai multe firme rau-platnice. "Provincia este asigurata de catre SRR prin compartimentele specializate (Comercial) din cadrul studiourilor regionale si centrale", a explicat Stamatescu.
Pana in prezent, BPO Solutions a trimis in jur de 30.000 de instiintari, dintr-o baza de date dubla, furnizata de SRR. "Noi trebuie sa anuntam firmele ca figureaza ca fiind neplatitoare ale taxei si ca e datoria lor legala sa achite taxa. Legea e foarte clara din acest punct de vedere: indiferent daca ai sau nu aparat de radio, e obligatoriu sa achiti aceasta taxa, daca esti firma", a declarat Cristian Dumitru.
Cea mai mare datorie pe care o poate avea o persoana juridica reprezinta contravaloarea taxei pe trei ani, la care se adauga penalitatile pentru neachitarea la termen. SRR percepe trei tipuri de taxe radio pentru firme, in functie de marimea acestora.
Astfel, persoanele juridice fara angajati trebuie sa plateasca 2,5 lei pe luna, microintreprinderile 10 lei pe luna, iar celorlalte firme, care nu se incadreaza in cele doua categorii precedente, li se percep lunar 30 de lei.
Linia fierbinte a ,,rau-platnicilor''
Demersul de recuperare a datoriilor pe care il face BPO Solutions se imparte in trei segmente. In prima faza sunt trimise instiintarile prin posta. Cei care au nelamuriri au la dispozitie o linie telefonica la care pot suna, iar aceste convorbiri reprezinta pasul al doilea.
"Dam absolut toate informatiile, in mod civilizat, oricat de mult am fi provocati. Ii putem suna si noi pe cei de la care nu am primit apeluri, daca avem numerele de telefon ale acelor companii", explica Dumitru.
Pasul final il reprezinta trimiterea unor atentionari, care suna putin mai strict decat prima instiintare de plata. "Neachitarea taxei pentru serviciul public de radiodifuziune constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 500 de lei plus plata unor despagubiri civile la nivelul dublului taxei pe o perioada de un an", se poate citi in aceste atentionari.
Daca sunteti impotriva acestei taxe, puteti semna petitia on-line de pe site-ul http://www.petitieonline.ro/petitie-p35002038.html
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză