Guvernul a modificat Legea Audiovizualului, introducand astfel noi tipuri de publicitate

Data publicarii: 25-11-2008 | Media

Guvernul a modificat marti Legea Audiovizualului in sensul admiterii de noi tipuri de publicitate - plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuala - care vor oferi posturilor TV surse suplimentare de venituri, informeaza un comunicat remis de Executiv.

Actul normativ creeaza cadrul general pentru introducerea serviciilor digitale de radiodifuziune si televiziune. De asemenea, aduce reglementari privind relaxarea regimului publicitatii, prin admiterea unor noi procedee - plasarea de produse, publicitatea pe ecran partajat, publicitatea virtuala. Aceste procedee vor oferi posturilor de televiziune surse suplimentare de venituri, se arata in comunicat.

Ordonanta de Urgenta adoptata de Guvern prevede elaborarea Strategiei de tranzitie de la emisia analogica la cea digitala si a strategiei de acoperire cu programe a teritoriului, in conformitate cu prevederile europene.

Ordonanta reglementeaza dreptul radiodifuzorilor de a-si alege operatorul tehnic prin intermediul caruia sa-si transmita programele audiovizuale si prevede selectionarea radiodifuzorilor pe baza unor criterii transparente si explicit prevazute de lege. Aceste criterii se bazeaza pe continutul programelor audiovizuale oferite, acestea fiind factorul determinant in convingerea publicului sa achizitioneze noile receptoare.

Noile reglementari privind Legea Audiovizualului reprezinta implementarea in legislatia interna a noilor norme europene in domeniu.

Proiectul de act normativ a fost initiat de Ministerul Culturii.

NewsIn