Aproape 78% din fructele si legumele comercializate de retaileri sunt importate

Data publicarii: 25-11-2008 | Economie

Retailerii ajung sa importe si pana la 78% din cantitatea comercializata de fructe si legume, cum este cazul retelei Selgros Romania, deoarece productia autohtona a ramas una sezoniera, a declarat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), Alexandru Vlad.

Acesta a prezentat un studiu de caz prin care a aratat ponderea produselor importate din cantitatea totala de produse comercializate in magazinele Selgros Cash&Carry.

Potrivit acestui studiu, cea mai mare pondere este ocupata de sectorul fructelor si legumelor provenite in proportie de 78% din import. Dintre acestea, 75% din merele comercializate provin din import, la fel si 82.5% din rosii.

"Vorbim aici de fructe si legume care se produc si la noi in tara, dar pe care din pacate nu le putem comercializa in magazinele noastre, intrucat productia autohtona a ramas una sezoniera si nu putem oferi consumatorilor produse doar trei luni pe an", a spus Vlad.

Din totalul bauturilor comercializate de Selgros, 27% provin din import, in timp ce pe segmentul bauturilor spirtoase 33% din cantitate este importata. Pe segmentul carnii, 10% din cantitatea comercializata de carne proaspata este importata, 8,5% din cantitatea de preparate din carne si 85% din cantitatea de carne congelata, aceasta incluzand si sortimente precum pestele oceanic ce nu pot fi produse la noi in tara.

In ceea ce priveste alimentele de baza, 34% provin din import, la fel si 46% din conserve si 12% din produsele traditionale.  

Potrivit lui Vlad, lactatele si branzeturile comercializate in magazine sunt produse aproape in totalitate in Romania.

Reprezentantul AMRCR considera ca in multe segmente de piata produsele romanesti isi vor mentine cota datorita gustului consumatorului care nu se schimba. Vlad a precizat ca este vorba de vin, mezeluri si branzeturi.

NewsIn