Aproape 78% din fructele si legumele comercializate de retaileri sunt importate
Data publicarii: 25-11-2008 | EconomieRetailerii ajung sa importe si pana la 78% din cantitatea comercializata de fructe si legume, cum este cazul retelei Selgros Romania, deoarece productia autohtona a ramas una sezoniera, a declarat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), Alexandru Vlad.
Acesta a prezentat un studiu de caz prin care a aratat ponderea produselor importate din cantitatea totala de produse comercializate in magazinele Selgros Cash&Carry.
Potrivit acestui studiu, cea mai mare pondere este ocupata de sectorul fructelor si legumelor provenite in proportie de 78% din import. Dintre acestea, 75% din merele comercializate provin din import, la fel si 82.5% din rosii.
"Vorbim aici de fructe si legume care se produc si la noi in tara, dar pe care din pacate nu le putem comercializa in magazinele noastre, intrucat productia autohtona a ramas una sezoniera si nu putem oferi consumatorilor produse doar trei luni pe an", a spus Vlad.
Din totalul bauturilor comercializate de Selgros, 27% provin din import, in timp ce pe segmentul bauturilor spirtoase 33% din cantitate este importata. Pe segmentul carnii, 10% din cantitatea comercializata de carne proaspata este importata, 8,5% din cantitatea de preparate din carne si 85% din cantitatea de carne congelata, aceasta incluzand si sortimente precum pestele oceanic ce nu pot fi produse la noi in tara.
In ceea ce priveste alimentele de baza, 34% provin din import, la fel si 46% din conserve si 12% din produsele traditionale.
Potrivit lui Vlad, lactatele si branzeturile comercializate in magazine sunt produse aproape in totalitate in Romania.
Reprezentantul AMRCR considera ca in multe segmente de piata produsele romanesti isi vor mentine cota datorita gustului consumatorului care nu se schimba. Vlad a precizat ca este vorba de vin, mezeluri si branzeturi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză