Jumatate dintre consumatori nu citesc etichetele alimentelor
Data publicarii: 26-02-2009 | DiverseConsumatorii europeni sunt tot mai interesati de continutul alimentelor, insa nu au facut o obisnuinta din citirea informatiilor nutritionale de pe eticheta acestora, inainte de a le pune in cosul de cumparaturi. Conform unui sondaj european, doar jumatate dintre consumatori citesc etichetele cu regularitate, ceea ce reprezinta, totusi, o crestere fata de cei 30 la suta care aveau acest obicei la inceputul lui 2008. Datele sondajului au fost facute publice in contextul in care o lege comunitara care sa reglementeze modelele de etichetare alimentara se afla pe ultima suta de metri inainte de a fi prezentata in Parlamentul European.
Desi neintelegerile dintre industria alimentara, reprezentanti ai consumatorilor si medici sunt departe de a fi rezolvate, tot mai multe asociatii de profil dau publicitatii cercetari de piata in privinta tendintelor alimentare si a gradului de informare a cetatenilor. Desi unii specialisti au declarat ca multe dintre aceste studii lasa loc la interpretari, asociatiile de consumatori spun ca reflecta destul de bine nevoia de a elabora un act obiectiv si clar, care sa le asigure europenilor accesul la toate informatiile de care au nevoie pentru a sti ce mananca.
O treime dintre cei care citesc nu inteleg informatiile
Conform sondajului, cele mai informate sunt femeile, 60 la suta dintre acestea declarand ca citesc mereu eticheta, si doar 39 la suta dintre barbati avand acest obicei. Dintre cei care sunt preocupati de informatiile nutritionale ale produselor pe care le cumpara, o treime spun ca sunt prezentate intr-o maniera confuza si le vine greu sa aleaga produsele cu adevarat potrivite pentru dieta lor.
Conform datelor, o varianta a modelul Dozei Zilnice Recomandate este formula ideala pentru consumatori, deoarece ii ajuta sa calculeze si numeric si procentual cat mananca, dar este utila si pentru cei care nu stiu cat inseamna o portie din diferite alimente.
Nutritionistii spun ca aceasta formula este buna pentru ca pot elabora necesaruri calorice in functie de pacient, iar acesta poate urmari foarte usor daca respecta indicatiile, fara a renunta la micile placeri culinare, cum ar fi dulciurile.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză