Jumatate dintre consumatori nu citesc etichetele alimentelor
Data publicarii: 26-02-2009 | DiverseConsumatorii europeni sunt tot mai interesati de continutul alimentelor, insa nu au facut o obisnuinta din citirea informatiilor nutritionale de pe eticheta acestora, inainte de a le pune in cosul de cumparaturi. Conform unui sondaj european, doar jumatate dintre consumatori citesc etichetele cu regularitate, ceea ce reprezinta, totusi, o crestere fata de cei 30 la suta care aveau acest obicei la inceputul lui 2008. Datele sondajului au fost facute publice in contextul in care o lege comunitara care sa reglementeze modelele de etichetare alimentara se afla pe ultima suta de metri inainte de a fi prezentata in Parlamentul European.
Desi neintelegerile dintre industria alimentara, reprezentanti ai consumatorilor si medici sunt departe de a fi rezolvate, tot mai multe asociatii de profil dau publicitatii cercetari de piata in privinta tendintelor alimentare si a gradului de informare a cetatenilor. Desi unii specialisti au declarat ca multe dintre aceste studii lasa loc la interpretari, asociatiile de consumatori spun ca reflecta destul de bine nevoia de a elabora un act obiectiv si clar, care sa le asigure europenilor accesul la toate informatiile de care au nevoie pentru a sti ce mananca.
O treime dintre cei care citesc nu inteleg informatiile
Conform sondajului, cele mai informate sunt femeile, 60 la suta dintre acestea declarand ca citesc mereu eticheta, si doar 39 la suta dintre barbati avand acest obicei. Dintre cei care sunt preocupati de informatiile nutritionale ale produselor pe care le cumpara, o treime spun ca sunt prezentate intr-o maniera confuza si le vine greu sa aleaga produsele cu adevarat potrivite pentru dieta lor.
Conform datelor, o varianta a modelul Dozei Zilnice Recomandate este formula ideala pentru consumatori, deoarece ii ajuta sa calculeze si numeric si procentual cat mananca, dar este utila si pentru cei care nu stiu cat inseamna o portie din diferite alimente.
Nutritionistii spun ca aceasta formula este buna pentru ca pot elabora necesaruri calorice in functie de pacient, iar acesta poate urmari foarte usor daca respecta indicatiile, fara a renunta la micile placeri culinare, cum ar fi dulciurile.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut