PR-ul, un colac de salvare pentru companii
Data publicarii: 13-04-2009 | AfaceriCu eforturi financiare minime, companiile pot obtine rezultate neasteptate. Cunoscut ca si "doctor al crizelor", PR-ul ofera, in aceasta perioada, beneficii importante. Spre deosebire de picajul din publicitate, industria PR se tine pe linia de plutire, noteaza Curierul National.
In actualul context economic, PR-ul poate fi considerat colacul de salvare a multor companii, deoarece indeplineste in acelasi timp 3 criterii care sunt considerate esentiale din punctul de vedere al oricarui client: este eficient, creativ si ieftin, sustine Hortensia Nastase, Managing Director Lowe PR. "PR-ul este deja colacul de salvare al multora dintre companii, tendinta va fi aceea de a maximiza rezultatele cu eforturi financiare minime", a declarat pentru Curierul National Hortensia Nastase.
Totodata Mihaela Apetrei, Senior Manager Headline ne-a aratat ca cel mai probabil, acest an va oferi o sansa PR-ului, care deja castiga teren, deoarece poate "face mai eficient si pe bani mai putini o parte consistenta din treaba publicitatii".
De aceeasi parere este si Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & Saatchi PR care a declarat pentru Curierul National ca PR-ul este serviciul care, indiferent de context, te costa putin si iti aduce beneficii pe temen lung. "Cu atat mai mult, pe timp de criza, PR-ul te ajuta sa-ti pastrezi sau sa-ti mentii credibilitatea, factor crucial pentru orice afacere", considera Larisa Petrini.
Efectele crizei se propaga diferit de la o industrie la alta
Criza economica a generat o rarefiere a bugetelor de comunicare, insa acestea nu au fost eradicate, companiile serioase fiind constiente de importanta comunicarii si cauta sa dezvolte proiecte noi, focalizandu-se asupra actiunilor accesibile & cost eficient, mai sustine oficialul Lowe PR. "Bineinteles ca, dintre PR si ATL, cel dintai este avantajat de context. Perioadele de restriste, se stie, sunt ofertante din punct de vedere PR, acesta fiind prin excelenta un doctor al crizelor", a mai declarat Hortensia Nastase, adaugand ca absolut toate industriile ar trebui sa investeasca in PR in 2009.
In plus, Larisa Petrini sustine ca sectorul relatiilor publice este mai putin afectat de criza in comparatie cu alte industrii de comunicare, aceasta tendinta fiind data de atitudinea clientilor care au inceput sa aiba incredere in serviciile de PR, sa inteleaga si sa aprecieze beneficiile aduse.
In ceea ce priveste reducerea bugetelor reprezentantul Headline afirma ca bugetele pentru PR sunt printre primele "taiate" de pe lista, in politica de reducere a costurilor, iar efectele vor fi vizibile pe termen lung. Cu toate acestea, aceasta mai sustine ca mai exista un tip de situatie in unele companii unde pe hartie, banii pentru PR sunt serios diminuati, dar de fapt, raman aceiasi sau devin chiar mai multi, datorita redirectionarii bugetelor dinspre publicitate.
Hortensia Nastase sustine, insa, ca PR-ul nu percepe seismul la aceeasi intensitate. "Daca in media, de pilda, caderile de bugete sunt destul de semnificative, in PR ele se mentin pe o linie de plutire", a spus aceasta. Exista, pe de alta parte, acea teorie a "etajului de la care cazi", daca in media se "planeaza" de la etajul 100 al unui zgarie nori, PR-ul nu a fost niciodata o industrie a bugetelor exorbitante, asa ca nici fluctuatiile nu se resimt foarte puternic, mai considera reprezentantul Lowe.
Totusi, Larisa Petrini afirma ca bugetele de PR vor oscila in functie de importanta pe care managerii companiilor o dau acestui sector din comunicare. "Teoretic, bugetele ar trebui sa creasca, insa Romania este o piata atipica, iar cresterea bugetului pentru PR depinde de capacitatea managerilor de a intelege beneficiile aduse", sustine reprezentantul Saatchi & Saatchi.
Hortensia Nastase estimeaza ca piata de PR va creste anul acesta cu 5-10%, in comparatie cu anul trecut. Insa, Larisa Petrini preconizeaza aceeasi evolutie a pietei ca in 2008, adica un avans de 20-30%.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză