PR-ul, un colac de salvare pentru companii

Data publicarii: 13-04-2009 | Afaceri

Cu eforturi financiare minime, companiile pot obtine rezultate neasteptate. Cunoscut ca si "doctor al crizelor", PR-ul ofera, in aceasta perioada, beneficii importante. Spre deosebire de picajul din publicitate, industria PR se tine pe linia de plutire, noteaza Curierul National.

In actualul context economic, PR-ul poate fi considerat colacul de salvare a multor companii, deoarece indeplineste in acelasi timp 3 criterii care sunt considerate esentiale din punctul de vedere al oricarui client: este eficient, creativ si ieftin, sustine Hortensia Nastase, Managing Director Lowe PR. "PR-ul este deja colacul de salvare al multora dintre companii, tendinta va fi aceea de a maximiza rezultatele cu eforturi financiare minime", a declarat pentru Curierul National Hortensia Nastase.

Totodata Mihaela Apetrei, Senior Manager Headline ne-a aratat ca cel mai probabil, acest an va oferi o sansa PR-ului, care deja castiga teren, deoarece poate "face mai eficient si pe bani mai putini o parte consistenta din treaba publicitatii".

De aceeasi parere este si Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & Saatchi PR care a declarat pentru Curierul National ca PR-ul este serviciul care, indiferent de context, te costa putin si iti aduce beneficii pe temen lung. "Cu atat mai mult, pe timp de criza, PR-ul te ajuta sa-ti pastrezi sau sa-ti mentii credibilitatea, factor crucial pentru orice afacere", considera Larisa Petrini.

Efectele crizei se propaga diferit de la o industrie la alta

Criza economica a generat o rarefiere a bugetelor de comunicare, insa acestea nu au fost eradicate, companiile serioase fiind constiente de importanta comunicarii si cauta sa dezvolte proiecte noi, focalizandu-se asupra actiunilor accesibile & cost eficient, mai sustine oficialul Lowe PR. "Bineinteles ca, dintre PR si ATL, cel dintai este avantajat de context. Perioadele de restriste, se stie, sunt ofertante din punct de vedere PR, acesta fiind prin excelenta un doctor al crizelor", a mai declarat Hortensia Nastase, adaugand ca absolut toate industriile ar trebui sa investeasca in PR in 2009.

In plus, Larisa Petrini sustine ca sectorul relatiilor publice este mai putin afectat de criza in comparatie cu alte industrii de comunicare, aceasta tendinta fiind data de atitudinea clientilor care au inceput sa aiba incredere in serviciile de PR, sa inteleaga si sa aprecieze beneficiile aduse.

In ceea ce priveste reducerea bugetelor reprezentantul Headline afirma ca bugetele pentru PR sunt printre primele "taiate" de pe lista, in politica de reducere a costurilor, iar efectele vor fi vizibile pe termen lung. Cu toate acestea, aceasta mai sustine ca mai exista un tip de situatie in unele companii unde pe hartie, banii pentru PR sunt serios diminuati, dar de fapt, raman aceiasi sau devin chiar mai multi, datorita redirectionarii bugetelor dinspre publicitate.

Hortensia Nastase sustine, insa, ca PR-ul nu percepe seismul la aceeasi intensitate. "Daca in media, de pilda, caderile de bugete sunt destul de semnificative, in PR ele se mentin pe o linie de plutire", a spus aceasta. Exista, pe de alta parte, acea teorie a "etajului de la care cazi", daca in media se "planeaza" de la etajul 100 al unui zgarie nori, PR-ul nu a fost niciodata o industrie a bugetelor exorbitante, asa ca nici fluctuatiile nu se resimt foarte puternic, mai considera reprezentantul  Lowe.

Totusi, Larisa Petrini afirma ca bugetele de PR vor oscila in functie de importanta pe care managerii companiilor o dau acestui sector din comunicare. "Teoretic, bugetele ar trebui sa creasca, insa Romania este o piata atipica, iar cresterea bugetului pentru PR depinde de capacitatea managerilor de a intelege beneficiile aduse", sustine reprezentantul Saatchi & Saatchi.

Hortensia Nastase estimeaza ca piata de PR va creste anul acesta cu 5-10%, in comparatie cu anul trecut. Insa, Larisa Petrini preconizeaza aceeasi evolutie a pietei ca in 2008, adica un avans de 20-30%.

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: