Japonia vrea sa promoveze benzile desenate pentru sprijinirea economiei
Data publicarii: 14-04-2009 | InternationalJaponia vrea sa promoveze benzile desenate manga, pentru sprijinirea economiei ce a fost grav afectata de criza economica globala, decizia facand parte din planul de stimuli economici anuntat saptamana trecuta, scrie The Guardian.
Ca parte a noului pachet de stimuli financiari de 15.000 miliarde yeni, facut public vineri de catre oficialii niponi, Japonia spera sa castige din exporturile industriei "soft": benzi desenate manga, desene animate, jocuri video si muzica pop. Astfel, Japonia vrea sa creasca exporturile in acest domeniu de la 2% la 18% in urmatorii zece ani, in urma carora s-ar crea 500.000 de noi locuri de munca.
"Benzile desenate si jocurile video, dar si produsele vestimentare, au atras atentia consumatorilor din toata lumea", a declarat vineri premierul Taro Aso, un fan al benzilor desenate manga.
"Din pacate, aceasta industrie nu este legata de afacerile de peste ocean. Prin imbinarea popularitatii industriei japoneze soft de afaceri, doresc sa creez o piata de 20-30.000 miliarde yeni, pana in 2020, si 500.000 de noi locuri de munca", a adaugat acesta.
Scepticii vor privi orientarea premierului catre industria benzilor desenate drept o schema inaintea alegerilor, in contextul in care Aso doreste sa creasca in popularitate.
Agentia pentru afaceri culturale a cerut 12 miliarde yeni pentru punerea la punct a unui centru national pentru arte media, care ar urma sa promoveze cultura nipona pe plan international. Benzile desenate manga acopera toate temele posibile, de la povesti pentru copii, la cele cu caracter istoric si politic, sport si chiar pornografie.
Piata tranditionala a benzilor desenate manga castiga putin peste 400 miliarde yeni in 2007, de la aproximativ 580 miliarde yeni cu zece ani in urma, in timp ce vanzarile de benzi desenate in format electronic sunt asteptate sa urce la peste 70 miliarde yeni pana in 2012.
Pachetul de stimuli este cel de-al treilea de cand Aso a devenit premier, in septembrie 2008, si ridica cheltuielile totale la 25.000 miliarde yeni.
Cheltuielile includ 1.900 miliarde yeni pentru sustinerea pietei muncii, 3.000 miliarde yeni pentru initiative in sectorul financiar, 1.600 miliarde yeni pentru investitii in tehnologii cu un grad scazut de emisii de dioxid de carbon si 2.000 miliarde yeni pentru sanatate si ingrijirea copiilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut