Japonia vrea sa promoveze benzile desenate pentru sprijinirea economiei
Data publicarii: 14-04-2009 | InternationalJaponia vrea sa promoveze benzile desenate manga, pentru sprijinirea economiei ce a fost grav afectata de criza economica globala, decizia facand parte din planul de stimuli economici anuntat saptamana trecuta, scrie The Guardian.
Ca parte a noului pachet de stimuli financiari de 15.000 miliarde yeni, facut public vineri de catre oficialii niponi, Japonia spera sa castige din exporturile industriei "soft": benzi desenate manga, desene animate, jocuri video si muzica pop. Astfel, Japonia vrea sa creasca exporturile in acest domeniu de la 2% la 18% in urmatorii zece ani, in urma carora s-ar crea 500.000 de noi locuri de munca.
"Benzile desenate si jocurile video, dar si produsele vestimentare, au atras atentia consumatorilor din toata lumea", a declarat vineri premierul Taro Aso, un fan al benzilor desenate manga.
"Din pacate, aceasta industrie nu este legata de afacerile de peste ocean. Prin imbinarea popularitatii industriei japoneze soft de afaceri, doresc sa creez o piata de 20-30.000 miliarde yeni, pana in 2020, si 500.000 de noi locuri de munca", a adaugat acesta.
Scepticii vor privi orientarea premierului catre industria benzilor desenate drept o schema inaintea alegerilor, in contextul in care Aso doreste sa creasca in popularitate.
Agentia pentru afaceri culturale a cerut 12 miliarde yeni pentru punerea la punct a unui centru national pentru arte media, care ar urma sa promoveze cultura nipona pe plan international. Benzile desenate manga acopera toate temele posibile, de la povesti pentru copii, la cele cu caracter istoric si politic, sport si chiar pornografie.
Piata tranditionala a benzilor desenate manga castiga putin peste 400 miliarde yeni in 2007, de la aproximativ 580 miliarde yeni cu zece ani in urma, in timp ce vanzarile de benzi desenate in format electronic sunt asteptate sa urce la peste 70 miliarde yeni pana in 2012.
Pachetul de stimuli este cel de-al treilea de cand Aso a devenit premier, in septembrie 2008, si ridica cheltuielile totale la 25.000 miliarde yeni.
Cheltuielile includ 1.900 miliarde yeni pentru sustinerea pietei muncii, 3.000 miliarde yeni pentru initiative in sectorul financiar, 1.600 miliarde yeni pentru investitii in tehnologii cu un grad scazut de emisii de dioxid de carbon si 2.000 miliarde yeni pentru sanatate si ingrijirea copiilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză