Opt categorii de advertiseri din Top 10 scad masiv
Data publicarii: 28-04-2009 | MediaOpt din cele zece categorii de advertiseri de top au inregistrat scaderi ale volumelor investite in publicitate, in primul trimestru din 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor Alfacont.
In topul scaderilor conduce categoria auto-moto, cu un regres de 49% al investitiilor in publicitate, de la 162 mil. euro la 98,3 mil. euro rate card (toate sumele prezentate sunt brute, fara reduceri). Serviciile financiar-bancare se situeaza pe pozitia secunda in ceea ce priveste diminuarea cheltuielilor cu publicitatea in primul trimestru, cu un regres de 44%, de la 49,2 mil. euro la 27,8 mil. euro. Pe locul trei, ca scadere, se afla bauturile nealcoolice, cu investitii mai mici cu 43%, de la 65,4 mil. euro la 37 mil. euro. In clasament exista insa si o crestere: dulciurile pluseaza cu 8%, de la 54 mil. euro la 58,3 mil. euro. Medicamentele reprezinta singura categorie constanta.
Ovidiu Florea, managing partner Media Investment, spune ca investitiile in media sunt strans legate de vanzari, iar faptul ca in topul scaderilor se afla categoriile auto-moto si servicii bancare nu este o surpriza. Potrivit acestuia, medicamentele reprezinta o categorie ce nu inregistreaza fluctuatii mari in perioade de criza, intrucat acestea sunt un bun necesar, indiferent de climatul economic. "Investitiile in media ale acestei categorii au fost constante si consistente in ultimii trei-patru ani, dar in masura in care categoria inregistreaza o stagnare, acest fapt poate fi considerat un semnal de alarma si aici", a explicat Florea. Cristian Mucichescu, managing director OMD Romania, spune ca motivatia pentru scaderea categoriei bauturi nealcoolice este legata si de conditiile meteorologice. "Sa nu uitam ca si aceasta categorie isi constituie bugetul tot pe baza vanzarilor, care se pare ca au mai scazut", a mai spus Mucichescu. Despre evolutia categoriei dulciuri, Florea a explicat ca aceasta crestere de 8% nu este una substantiala, daca este comparata cu procentele din alte categorii, fie ele si in scadere. "Trebuie sa luam in considerare suportul media monitorizat de acest studiu - unele categorii scad in print, poate, insa cresc pe online. Investitiile in media se fac acum mult mai targetat", a mai spus acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri