Opt categorii de advertiseri din Top 10 scad masiv
Data publicarii: 28-04-2009 | MediaOpt din cele zece categorii de advertiseri de top au inregistrat scaderi ale volumelor investite in publicitate, in primul trimestru din 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor Alfacont.
In topul scaderilor conduce categoria auto-moto, cu un regres de 49% al investitiilor in publicitate, de la 162 mil. euro la 98,3 mil. euro rate card (toate sumele prezentate sunt brute, fara reduceri). Serviciile financiar-bancare se situeaza pe pozitia secunda in ceea ce priveste diminuarea cheltuielilor cu publicitatea in primul trimestru, cu un regres de 44%, de la 49,2 mil. euro la 27,8 mil. euro. Pe locul trei, ca scadere, se afla bauturile nealcoolice, cu investitii mai mici cu 43%, de la 65,4 mil. euro la 37 mil. euro. In clasament exista insa si o crestere: dulciurile pluseaza cu 8%, de la 54 mil. euro la 58,3 mil. euro. Medicamentele reprezinta singura categorie constanta.
Ovidiu Florea, managing partner Media Investment, spune ca investitiile in media sunt strans legate de vanzari, iar faptul ca in topul scaderilor se afla categoriile auto-moto si servicii bancare nu este o surpriza. Potrivit acestuia, medicamentele reprezinta o categorie ce nu inregistreaza fluctuatii mari in perioade de criza, intrucat acestea sunt un bun necesar, indiferent de climatul economic. "Investitiile in media ale acestei categorii au fost constante si consistente in ultimii trei-patru ani, dar in masura in care categoria inregistreaza o stagnare, acest fapt poate fi considerat un semnal de alarma si aici", a explicat Florea. Cristian Mucichescu, managing director OMD Romania, spune ca motivatia pentru scaderea categoriei bauturi nealcoolice este legata si de conditiile meteorologice. "Sa nu uitam ca si aceasta categorie isi constituie bugetul tot pe baza vanzarilor, care se pare ca au mai scazut", a mai spus Mucichescu. Despre evolutia categoriei dulciuri, Florea a explicat ca aceasta crestere de 8% nu este una substantiala, daca este comparata cu procentele din alte categorii, fie ele si in scadere. "Trebuie sa luam in considerare suportul media monitorizat de acest studiu - unele categorii scad in print, poate, insa cresc pe online. Investitiile in media se fac acum mult mai targetat", a mai spus acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză