Soferii prefera actele asiguratorilor in locul spagii politistilor
Data publicarii: 28-07-2009 | ActualitatePolitistii de la tamponari usoare risca sa ramana fara munca. De frica amenzilor usturatoare sau a punctelor de penalizare, sau, mai rau, de teama sa nu ramana fara carnet auto, soferii implicati in accidente soldate doar cu pagube materiale au preferat, dupa 1 iulie, sa foloseasca formularul de constat amiabil, in loc sa apeleze la Politie. "In prima saptamana inainte de introducerea constatului amiabil, la birourile de tamponari usoare erau circa 1.300 de procese-verbale. Ulterior, in prima saptamana dupa introducerea formularului, numarul de dosare a scazut la jumatate. Cu toate acestea, nu se poate trage deocamdata o concluzie. Este sezon estival, lumea e in concedii, iar accidentele se produc mai mult pe timp de ploaie. Abia dupa 6 luni -1 an se poate vorbi de un trend", a declarat pentru Gandul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.
"Politistul ideal"
Companiile de asigurari au preluat de la Politie rolul stabilirii vinovatului in accidentele auto usoare, pe baza formularului pe care il completeaza cei implicati in accident.
"Exista un algoritm foarte clar de stabilire a vinovatiei, in functie de modul in care se completeaza formularul de constat amiabil. Acesta este realizat de asa natura incat, din simpla bifare a casutelor, reiese clar cine este vinovatul. Prin introducerea constatului nu se mai poate face cu ochiul nici unui politist. Asiguratorii devin politistul ideal", ne-a declarat reprezentantul unei companii de asigurari din top 10. Sunt insa si cazuri rare in care culpa este comuna, iar fiecare dintre cele doua societati de asigurari plateste jumatate din reparatii. In plus, pana pe 15 august, cele 14 societati de asigurari care vand polite RCA vor introduce un soft care va indica cu o "obiectivitate de 100%" care este vinovatul in cazul instrumentarii dosarelor de daune deschise in baza constatului amiabil. "Este intocmai ca la un examen grila, unde in functie de casutele bifate se stabileste cu exactitate rezultatul. Astfel soferul vinovat poate fi indicat imediat", ne-a mai explicat aceeasi sursa. Insa, cu toate ca vinovatul de accident este stabilit "instant", companiile de asigurari prefera sa nu dea raspunsul imediat soferilor implicati in accident. "De ce sa se certe la noi, la firma? Preferam sa le dam raspunsul in maximum 24 de ore, asa scapam de eventualul scandal ce se poate isca intre soferi", mai adauga sursa citata.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză