Soferii prefera actele asiguratorilor in locul spagii politistilor
Data publicarii: 28-07-2009 | ActualitatePolitistii de la tamponari usoare risca sa ramana fara munca. De frica amenzilor usturatoare sau a punctelor de penalizare, sau, mai rau, de teama sa nu ramana fara carnet auto, soferii implicati in accidente soldate doar cu pagube materiale au preferat, dupa 1 iulie, sa foloseasca formularul de constat amiabil, in loc sa apeleze la Politie. "In prima saptamana inainte de introducerea constatului amiabil, la birourile de tamponari usoare erau circa 1.300 de procese-verbale. Ulterior, in prima saptamana dupa introducerea formularului, numarul de dosare a scazut la jumatate. Cu toate acestea, nu se poate trage deocamdata o concluzie. Este sezon estival, lumea e in concedii, iar accidentele se produc mai mult pe timp de ploaie. Abia dupa 6 luni -1 an se poate vorbi de un trend", a declarat pentru Gandul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.
"Politistul ideal"
Companiile de asigurari au preluat de la Politie rolul stabilirii vinovatului in accidentele auto usoare, pe baza formularului pe care il completeaza cei implicati in accident.
"Exista un algoritm foarte clar de stabilire a vinovatiei, in functie de modul in care se completeaza formularul de constat amiabil. Acesta este realizat de asa natura incat, din simpla bifare a casutelor, reiese clar cine este vinovatul. Prin introducerea constatului nu se mai poate face cu ochiul nici unui politist. Asiguratorii devin politistul ideal", ne-a declarat reprezentantul unei companii de asigurari din top 10. Sunt insa si cazuri rare in care culpa este comuna, iar fiecare dintre cele doua societati de asigurari plateste jumatate din reparatii. In plus, pana pe 15 august, cele 14 societati de asigurari care vand polite RCA vor introduce un soft care va indica cu o "obiectivitate de 100%" care este vinovatul in cazul instrumentarii dosarelor de daune deschise in baza constatului amiabil. "Este intocmai ca la un examen grila, unde in functie de casutele bifate se stabileste cu exactitate rezultatul. Astfel soferul vinovat poate fi indicat imediat", ne-a mai explicat aceeasi sursa. Insa, cu toate ca vinovatul de accident este stabilit "instant", companiile de asigurari prefera sa nu dea raspunsul imediat soferilor implicati in accident. "De ce sa se certe la noi, la firma? Preferam sa le dam raspunsul in maximum 24 de ore, asa scapam de eventualul scandal ce se poate isca intre soferi", mai adauga sursa citata.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut