Soferii prefera actele asiguratorilor in locul spagii politistilor
Data publicarii: 28-07-2009 | ActualitatePolitistii de la tamponari usoare risca sa ramana fara munca. De frica amenzilor usturatoare sau a punctelor de penalizare, sau, mai rau, de teama sa nu ramana fara carnet auto, soferii implicati in accidente soldate doar cu pagube materiale au preferat, dupa 1 iulie, sa foloseasca formularul de constat amiabil, in loc sa apeleze la Politie. "In prima saptamana inainte de introducerea constatului amiabil, la birourile de tamponari usoare erau circa 1.300 de procese-verbale. Ulterior, in prima saptamana dupa introducerea formularului, numarul de dosare a scazut la jumatate. Cu toate acestea, nu se poate trage deocamdata o concluzie. Este sezon estival, lumea e in concedii, iar accidentele se produc mai mult pe timp de ploaie. Abia dupa 6 luni -1 an se poate vorbi de un trend", a declarat pentru Gandul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.
"Politistul ideal"
Companiile de asigurari au preluat de la Politie rolul stabilirii vinovatului in accidentele auto usoare, pe baza formularului pe care il completeaza cei implicati in accident.
"Exista un algoritm foarte clar de stabilire a vinovatiei, in functie de modul in care se completeaza formularul de constat amiabil. Acesta este realizat de asa natura incat, din simpla bifare a casutelor, reiese clar cine este vinovatul. Prin introducerea constatului nu se mai poate face cu ochiul nici unui politist. Asiguratorii devin politistul ideal", ne-a declarat reprezentantul unei companii de asigurari din top 10. Sunt insa si cazuri rare in care culpa este comuna, iar fiecare dintre cele doua societati de asigurari plateste jumatate din reparatii. In plus, pana pe 15 august, cele 14 societati de asigurari care vand polite RCA vor introduce un soft care va indica cu o "obiectivitate de 100%" care este vinovatul in cazul instrumentarii dosarelor de daune deschise in baza constatului amiabil. "Este intocmai ca la un examen grila, unde in functie de casutele bifate se stabileste cu exactitate rezultatul. Astfel soferul vinovat poate fi indicat imediat", ne-a mai explicat aceeasi sursa. Insa, cu toate ca vinovatul de accident este stabilit "instant", companiile de asigurari prefera sa nu dea raspunsul imediat soferilor implicati in accident. "De ce sa se certe la noi, la firma? Preferam sa le dam raspunsul in maximum 24 de ore, asa scapam de eventualul scandal ce se poate isca intre soferi", mai adauga sursa citata.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an