Soferii prefera actele asiguratorilor in locul spagii politistilor
Data publicarii: 28-07-2009 | ActualitatePolitistii de la tamponari usoare risca sa ramana fara munca. De frica amenzilor usturatoare sau a punctelor de penalizare, sau, mai rau, de teama sa nu ramana fara carnet auto, soferii implicati in accidente soldate doar cu pagube materiale au preferat, dupa 1 iulie, sa foloseasca formularul de constat amiabil, in loc sa apeleze la Politie. "In prima saptamana inainte de introducerea constatului amiabil, la birourile de tamponari usoare erau circa 1.300 de procese-verbale. Ulterior, in prima saptamana dupa introducerea formularului, numarul de dosare a scazut la jumatate. Cu toate acestea, nu se poate trage deocamdata o concluzie. Este sezon estival, lumea e in concedii, iar accidentele se produc mai mult pe timp de ploaie. Abia dupa 6 luni -1 an se poate vorbi de un trend", a declarat pentru Gandul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.
"Politistul ideal"
Companiile de asigurari au preluat de la Politie rolul stabilirii vinovatului in accidentele auto usoare, pe baza formularului pe care il completeaza cei implicati in accident.
"Exista un algoritm foarte clar de stabilire a vinovatiei, in functie de modul in care se completeaza formularul de constat amiabil. Acesta este realizat de asa natura incat, din simpla bifare a casutelor, reiese clar cine este vinovatul. Prin introducerea constatului nu se mai poate face cu ochiul nici unui politist. Asiguratorii devin politistul ideal", ne-a declarat reprezentantul unei companii de asigurari din top 10. Sunt insa si cazuri rare in care culpa este comuna, iar fiecare dintre cele doua societati de asigurari plateste jumatate din reparatii. In plus, pana pe 15 august, cele 14 societati de asigurari care vand polite RCA vor introduce un soft care va indica cu o "obiectivitate de 100%" care este vinovatul in cazul instrumentarii dosarelor de daune deschise in baza constatului amiabil. "Este intocmai ca la un examen grila, unde in functie de casutele bifate se stabileste cu exactitate rezultatul. Astfel soferul vinovat poate fi indicat imediat", ne-a mai explicat aceeasi sursa. Insa, cu toate ca vinovatul de accident este stabilit "instant", companiile de asigurari prefera sa nu dea raspunsul imediat soferilor implicati in accident. "De ce sa se certe la noi, la firma? Preferam sa le dam raspunsul in maximum 24 de ore, asa scapam de eventualul scandal ce se poate isca intre soferi", mai adauga sursa citata.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil