Complotul marilor companii impotriva alimentatiei sanatoase
Data publicarii: 29-10-2009 | LifestyleProblema obezitatii a devenit un fenomen din ce in ce mai grav si generalizat la nivel mondial, noteaza Evenimentul Zilei. Situatia este cu atat mai ingrijoratoare cu cat, in ultimii ani, s-a constatat ca nu numai adultii sunt afectati de aceasta boala, ci din ce in ce mai multi copii au inceput sa resimta efectele alimentatiei defectuoase si ale sedentarismului. In acest context, marile companii producatoare de alimente au venit pe piata cu noi oferte despre care spun ca ajuta la combaterea obezitatii. Etichetele verzi ne anunta ca produsele de pe rafturi sunt eco, lanturile de magazine de tip fast-food au fost obligate, prin lege, sa afiseze valorile nutritionale ale tuturor alimentelor pe care le comercializeaza.
Tot legea a interzis vanzarea in apropierea scolilor de produse considerate "pericol" pentru sanatatea copiilor.
Cu toate acestea, exista cateva secrete pe care marile companii din industria alimentara le tin bine ascunse, pentru a-si putea mentine afacerile pe val.
Unul dintre ele este reprezentat de publicitate. In ciuda crizei, continua sa fie cheltuite anual milioane de euro pentru promovarea produselor nesanatoase. Inca se face reclama la hamburgeri, la bauturi dulci si acidulate, fara a se preciza cat de daunator este respectivul produs pentru sanatatea consumatorilor.
Papusica de langa hamburger
Pentru a se asigura ca nu duc lipsa de cumparatori, lanturile de magazine de tip fast-food inventeaza, cel putin o data pe luna, tot felul de promotii, oferind, odata cu meniul complet, care cuprinde, invariabil, portia de cartofi prajiti in foarte mult ulei, si cate o jucarie care infatiseaza un personaj in mare voga printre cei mici.
Ultimele studii au aratat tendinta companiilor de a suporta sume impresionante pentru a diminua "preocuparile" din sistemul sanitar cu privire la produsele lor. Potrivit unei analize realizate in Statele Unite, majoritatea cercetarilor de piata cu privire la efectele laptelui pasteurizat, al bauturilor carbogazoase sau al apei minerale asupra organismului, comandate de marile companii, au fost favorabile acestora, in comparatie cu studiile realizate fara niciun sprijin financiar din partea reprezentantilor industriei alimentare.
In cazul in care studiul este comandat de producatorii de alimente, acesta seamana mai mult cu o reclama decat cu o cercetare stiintifica.
In plus, producatorii de alimente considerate nesanatoase (junk-food) doneaza sume importante de bani asociatiilor care se ocupa de siguranta alimentelor. Printre acestia se numara Coca-Cola, compania care are mare trecere la factorii de decizie din domeniul alimentatiei si nutritiei din Statele Unite, prin intermediul programelor si evenimentelor organizate de American Diabetes Association (ADA).
Pozitia oficiala a Asociatiei pareaza insa orice urma de incriminare care ar putea plana asupra sa:
"Aceste colaborari se desfasoara numai cu conditia ca toata lumea sa inteleaga ca ADA nu sustine niciun fel de actiune care nu corespunde cu principiile si mesajele asociatiei cu privire la alimentatia sanatoasa", a declarat presedintele Martin Yadrick. "Consideram ca este absolut necesar sa ne aflam la aceeasi masa cu marile companii producatoare de alimente, datorita puternicei influente pe care o putem exercita asupra lor", explica dieteticianul.
Natural inseamna neprofitabil
Produsele alimentare nemodificate, cat mai naturale, precum legumele si fructele, nu reprezinta sub nicio forma o sursa de castig pentru marii producatori. Astfel se ajunge ca, in loc de produse sanatoase, obtinute din grau, porumb sau soia cultivate fara a fi fortate prin ingrasaminte sau alte chimicale nocive, pe mese sa ajunga alimente nesanatoase, bogate in calorii, obtinute din ingrediente modificate genetic.
In plus, alimentele supuse modificarilor sunt mai putin satioase decat cele naturale, fapt ce contravine principiilor marilor companii. Merele din gradina, de exemplu, au un continut mai bogat de fibre si vitamine atunci cand sunt consumate in stare naturala, insa, odata prelucrate - nectar sau suc- isi pierd toate aceste proprietati. La fel se intampla si cu painea din faina alba, dar si cu restul alimentelor"moderne".
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România