Conduce banca deschisa in anul crizei
Data publicarii: 30-10-2009 | Finante-BanciPetre Tulin, directorul general al Bancii Comerciale Feroviara, spune ca institutia de credit are avantajul de a pleca de la zero. Un bancher ambitios, care vede in fiecare schimbare profesionala o provocare. Petre Tulin vrea sa duca Banca Comerciala Feroviara pe profit in numai trei ani de la lansare.
Dupa 15 ani de cariera la Banca Nationala a Romaniei, in cadrul Directiilor de Reglementare si de Supraveghere, a trecut de cealalta parte a baricadei, in randul bancilor comerciale. A condus in decursul a patru ani doua dintre bancile pentru locuinte de pe piata romaneasca, iar, in acest an, a ales sa treaca la carma Bancii Comerciale Feroviara (BCF), institutie de credit de tip universal.
Banca, al carei actionar majoritar este omul de afaceri Valer Blidar, a primit autorizatia de functionare de la BNR in luna august si urmeaza sa-si inceapa activitatea la jumatatea lui noiembrie. Petre Tulin (40 de ani) spune ca fiecare schimbare pe plan profesional a fost vazuta ca o noua provocare.
Aplica strategia pasilor marunti
Desi banca este lansata intr-o perioada dificila pentru economia romaneasca, Tulin spune ca are avantajul de a pleca de la zero. "Noi nu avem credite neperformante, nu avem probleme". In timp ce ceilalti bancheri invata din propriile greseli, el invata din greselile lor si spune ca va adopta o atitudine prudenta in relatia cu clientii pentru a putea creste cantitativ, dar si calitativ. "Abordarea noastra este cea a pasilor marunti, vrem sa avem o crestere sustenabila a cifrei de afaceri", explica directorul bancii.
Desi evita sa ofere cifre, cum ar fi numarul de clienti sau cota de piata tintite, el spune ca vrea sa duca banca pe profit in trei ani. "Este o tinta ambitioasa, dar si realista", puncteaza bancherul.
Pentru inceput, vizeaza companiile
Pana la finele anului, banca va deschide sase sucursale in Bucuresti, Arad, Baia-Mare si Cluj-Napoca, iar in urmatorul an va mai deschide inca sase in marile orase.Nu exclude, intr-o perspectiva mai indepartata, chiar extinderea in zona rurala. Pentru inceput, pana isi va dezvolta suficient reteaua, Banca Comerciala Feroviara va oferi produse si servicii corporate, iar companiile feroviare constituie unul dintre segmentele vizate.
Directorul general al bancii considera ca, in aceasta perioada, cand numarul de imprumuturi cu probleme pe segmentul retail a crescut foarte mult, companiile pot constitui o categorie de clienti mult mai atractiva. "In momentul in care economia isi va reveni, va fi probabil sectorul care va avea dinamica cea mai ridicata din piata", adauga directorul bancii.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România