Conduce banca deschisa in anul crizei
Data publicarii: 30-10-2009 | Finante-BanciPetre Tulin, directorul general al Bancii Comerciale Feroviara, spune ca institutia de credit are avantajul de a pleca de la zero. Un bancher ambitios, care vede in fiecare schimbare profesionala o provocare. Petre Tulin vrea sa duca Banca Comerciala Feroviara pe profit in numai trei ani de la lansare.
Dupa 15 ani de cariera la Banca Nationala a Romaniei, in cadrul Directiilor de Reglementare si de Supraveghere, a trecut de cealalta parte a baricadei, in randul bancilor comerciale. A condus in decursul a patru ani doua dintre bancile pentru locuinte de pe piata romaneasca, iar, in acest an, a ales sa treaca la carma Bancii Comerciale Feroviara (BCF), institutie de credit de tip universal.
Banca, al carei actionar majoritar este omul de afaceri Valer Blidar, a primit autorizatia de functionare de la BNR in luna august si urmeaza sa-si inceapa activitatea la jumatatea lui noiembrie. Petre Tulin (40 de ani) spune ca fiecare schimbare pe plan profesional a fost vazuta ca o noua provocare.
Aplica strategia pasilor marunti
Desi banca este lansata intr-o perioada dificila pentru economia romaneasca, Tulin spune ca are avantajul de a pleca de la zero. "Noi nu avem credite neperformante, nu avem probleme". In timp ce ceilalti bancheri invata din propriile greseli, el invata din greselile lor si spune ca va adopta o atitudine prudenta in relatia cu clientii pentru a putea creste cantitativ, dar si calitativ. "Abordarea noastra este cea a pasilor marunti, vrem sa avem o crestere sustenabila a cifrei de afaceri", explica directorul bancii.
Desi evita sa ofere cifre, cum ar fi numarul de clienti sau cota de piata tintite, el spune ca vrea sa duca banca pe profit in trei ani. "Este o tinta ambitioasa, dar si realista", puncteaza bancherul.
Pentru inceput, vizeaza companiile
Pana la finele anului, banca va deschide sase sucursale in Bucuresti, Arad, Baia-Mare si Cluj-Napoca, iar in urmatorul an va mai deschide inca sase in marile orase.Nu exclude, intr-o perspectiva mai indepartata, chiar extinderea in zona rurala. Pentru inceput, pana isi va dezvolta suficient reteaua, Banca Comerciala Feroviara va oferi produse si servicii corporate, iar companiile feroviare constituie unul dintre segmentele vizate.
Directorul general al bancii considera ca, in aceasta perioada, cand numarul de imprumuturi cu probleme pe segmentul retail a crescut foarte mult, companiile pot constitui o categorie de clienti mult mai atractiva. "In momentul in care economia isi va reveni, va fi probabil sectorul care va avea dinamica cea mai ridicata din piata", adauga directorul bancii.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online