Pravalia imobiliara s-a mutat online
Data publicarii: 20-11-2009 | ImobiliareViteza Internetului si avansarea tehnologiei au adus beneficii in toate domeniile si exceptie nu face nici sectorul imobiliar. In momentul de fata, piata este blocata, dar in ciuda acestui lucru, segmentul online este unul dinamic.
Reprezentantii site-urilor imobiliare sustin ca tot mai multe agentii vor alege Internetul pentru promovare, dar cu toate acestea nu se vor observa cresteri spectaculoase ale traficului de vizitatori in conditiile in care omul isi ia o casa o data sau de doua ori in viata. Persoanele care tatoneaza terenul sunt cei care vor accesa acest gen de site-uri.
Tot mai multe portaluri de profil s-au lansat, iar acest fenomen reprezinta o sabie cu doua taisuri pentru agentiile imobiliare. Pe de o parte, companiile din domeniu pot fi ajutate pentru ca site-urile respective posteaza un numar foarte mare de oferte. Pe de alta parte, agentiile vad in aceste site-uri o amenintare, in momentul in care acestea se ocupa si de tranzactionarea proprietatilor imobiliare.
In conditiile in care specialistii vad si 2010 un an dificil pentru sectorul imobiliar, "Internetul are mari sanse sa devina canalul preferat de promovare (costuri reduse, targetare foarte directa, rezultate masurabile in timp real)", a declarat Daniel Crainic, reprezentantul imobiliare.ro.
Si in viziunea Silviei Vilceanu, agentie.net, viitorul pare sigur deoarece tot mai multe agentii se vor orienta catre mediul online. "Ne bazam pe agentiile imobiliare care folosesc Internetul ca pe un mediu ideal de promovare a ofertelor imobiliare. Suntem increzatori ca agentiile imobiliare vor folosi din ce in ce mai mult promovarea pe Internet si in felul acesta avem viitorul asigurat", a declarat aceasta. Ea mai explica faptul ca nu crede in miracole si nu se asteapta ca portalurile pe care le reprezinta sa creasca spectaculos. "Depindem 100% de piata imobiliara si o sa crestem odata cu aceasta", a mai completat Silvia Vilceanu.
Ceva mai optimist se arata Daniel Crainic si estimeaza o crestere a numarului vizitatorilor pentru 2010, in special traficul regional. "Incercam sa mentinem un numar constant al ofertelor, insa vom continua sa dezvoltam instrumente care sa permita cresterea calitatii acestora. In ceea ce priveste increderea clientilor si a vizitatorilor, toate eforturile noastre sunt orientate spre a o creste", a afirmat reprezentantul imobiliare.ro.
Site-urile imobiliare - prea putin vizitate, in comparatie cu cele generaliste
In principiu, traficul pe Internet de pe site-urile imobiliare nu va fi niciodata comparabil cu cel de pe portalurile cu anunturi generaliste sau cu cele de profil auto. "Explicatia este data de faptul ca utilizatorul final se confrunta cu o problema imobiliara de foarte putine ori in viata. De obicei se intampla sa cumperi cateva masini pana sa-ti cumperi o casa, deci este foarte logic si normal ca traficul pe site-urile imobiliare sa fie incomparabil mai mic fata de cel din domeniul auto", a subliniat reprezentanta Agentie.Net.
La inceputuri, in presa scrisa apareau cele mai multe oferte imobiliare
"Primul site imobiliar lansat de noi a fost anunturiimobiliare.ro. S-a plecat de la zero. Toate portalurile noastre au fost dezvoltate «in house» si am facut munca de pionierat. Internetul avea un grad scazut de penetrare, iar vitezele erau destul de mici si totul trebuia proiectat tinand cont de aceste lucruri. Majoritatea oamenilor foloseau presa scrisa ca principal mijloc de promovare a unei oferte imobiliare. In timp, ponderea s-a inversat: 70% din ofertele imobiliare din Bucuresti, de exemplu, apar intai pe Internet", a explicat Silvia Vilceanu.
"Proiectul imobiliare.ro a inceput in 1999, cand un om de afaceri german a contactat cativa absolventi ai Universitatii Politehnice din Timisoara pe care i-a angajat intr-un proiect inovator pentru sectorul imobiliar din Romania de la acea vreme: lansarea primului portal imobiliar national. In 2000, doar 19 agentii beneficiau de serviciile imobiliare.ro, in prezent sunt 1.150 agentii imobiliare la nivel national. Versiunea actuala a imobiliare.ro este a sasea versiune numarul 6, lansata pe 29 septembrie 2009", a aratat Daniel Crainic.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private