Pravalia imobiliara s-a mutat online
Data publicarii: 20-11-2009 | ImobiliareViteza Internetului si avansarea tehnologiei au adus beneficii in toate domeniile si exceptie nu face nici sectorul imobiliar. In momentul de fata, piata este blocata, dar in ciuda acestui lucru, segmentul online este unul dinamic.
Reprezentantii site-urilor imobiliare sustin ca tot mai multe agentii vor alege Internetul pentru promovare, dar cu toate acestea nu se vor observa cresteri spectaculoase ale traficului de vizitatori in conditiile in care omul isi ia o casa o data sau de doua ori in viata. Persoanele care tatoneaza terenul sunt cei care vor accesa acest gen de site-uri.
Tot mai multe portaluri de profil s-au lansat, iar acest fenomen reprezinta o sabie cu doua taisuri pentru agentiile imobiliare. Pe de o parte, companiile din domeniu pot fi ajutate pentru ca site-urile respective posteaza un numar foarte mare de oferte. Pe de alta parte, agentiile vad in aceste site-uri o amenintare, in momentul in care acestea se ocupa si de tranzactionarea proprietatilor imobiliare.
In conditiile in care specialistii vad si 2010 un an dificil pentru sectorul imobiliar, "Internetul are mari sanse sa devina canalul preferat de promovare (costuri reduse, targetare foarte directa, rezultate masurabile in timp real)", a declarat Daniel Crainic, reprezentantul imobiliare.ro.
Si in viziunea Silviei Vilceanu, agentie.net, viitorul pare sigur deoarece tot mai multe agentii se vor orienta catre mediul online. "Ne bazam pe agentiile imobiliare care folosesc Internetul ca pe un mediu ideal de promovare a ofertelor imobiliare. Suntem increzatori ca agentiile imobiliare vor folosi din ce in ce mai mult promovarea pe Internet si in felul acesta avem viitorul asigurat", a declarat aceasta. Ea mai explica faptul ca nu crede in miracole si nu se asteapta ca portalurile pe care le reprezinta sa creasca spectaculos. "Depindem 100% de piata imobiliara si o sa crestem odata cu aceasta", a mai completat Silvia Vilceanu.
Ceva mai optimist se arata Daniel Crainic si estimeaza o crestere a numarului vizitatorilor pentru 2010, in special traficul regional. "Incercam sa mentinem un numar constant al ofertelor, insa vom continua sa dezvoltam instrumente care sa permita cresterea calitatii acestora. In ceea ce priveste increderea clientilor si a vizitatorilor, toate eforturile noastre sunt orientate spre a o creste", a afirmat reprezentantul imobiliare.ro.
Site-urile imobiliare - prea putin vizitate, in comparatie cu cele generaliste
In principiu, traficul pe Internet de pe site-urile imobiliare nu va fi niciodata comparabil cu cel de pe portalurile cu anunturi generaliste sau cu cele de profil auto. "Explicatia este data de faptul ca utilizatorul final se confrunta cu o problema imobiliara de foarte putine ori in viata. De obicei se intampla sa cumperi cateva masini pana sa-ti cumperi o casa, deci este foarte logic si normal ca traficul pe site-urile imobiliare sa fie incomparabil mai mic fata de cel din domeniul auto", a subliniat reprezentanta Agentie.Net.
La inceputuri, in presa scrisa apareau cele mai multe oferte imobiliare
"Primul site imobiliar lansat de noi a fost anunturiimobiliare.ro. S-a plecat de la zero. Toate portalurile noastre au fost dezvoltate «in house» si am facut munca de pionierat. Internetul avea un grad scazut de penetrare, iar vitezele erau destul de mici si totul trebuia proiectat tinand cont de aceste lucruri. Majoritatea oamenilor foloseau presa scrisa ca principal mijloc de promovare a unei oferte imobiliare. In timp, ponderea s-a inversat: 70% din ofertele imobiliare din Bucuresti, de exemplu, apar intai pe Internet", a explicat Silvia Vilceanu.
"Proiectul imobiliare.ro a inceput in 1999, cand un om de afaceri german a contactat cativa absolventi ai Universitatii Politehnice din Timisoara pe care i-a angajat intr-un proiect inovator pentru sectorul imobiliar din Romania de la acea vreme: lansarea primului portal imobiliar national. In 2000, doar 19 agentii beneficiau de serviciile imobiliare.ro, in prezent sunt 1.150 agentii imobiliare la nivel national. Versiunea actuala a imobiliare.ro este a sasea versiune numarul 6, lansata pe 29 septembrie 2009", a aratat Daniel Crainic.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an