Cum facem rost de bani pentru Sarbatori
Data publicarii: 03-12-2009 | Finante-BanciSalarii mai mici, fara prime sau bonusuri, credite aproape inexistente. Dar pentru Craciun si Revelion s-au gasit mereu bani de cheltuit. Cum putem sa facem rost de ei si anul acesta? Romanii nu renunta la oganizarea meselor de Sarbatori, asa cum o cere traditia. Exista cateva posibilitati de a ne mari bugetul destinat cheltuielilor din aceasta perioada, noteaza Adevarul.
Pana anul acesta varianta cea mai buna de a face rost de bani pentru cosul de Sarbatori era sa apelam la creditele bancare. Preferate erau creditele de nevoi personale, acordate fara garantii si fara precizarea destinatiei banilor. Dar, inca de anul trecut, pe fondul crizei, accesul romanilor la astfel de credite s-a redus. Cu toate acestea, modalitatile de a face rost de bani nu s-au epuizat.
In prezent avem la dispozitie creditele rapide, cardurile de credit si cardurile bancare co-branded, create special pentru cumparaturi. Fiecare dintre cele trei variante ofera avantaje, dar si dezavantaje, in functie de venitul clientului, de suma dorita si de perioada de returnare a banilor.
Spre deosebire de celelalte modalitati de finantare, creditele rapide pot fi obtinute in circa 48 de ore, direct la domiciliu, fara sa fie nevoie de giranti. Sumele care pot fi obtinute pornesc de la 3.000 de lei, insa nu depasesc 9.000 de lei. Dezavantajul este costul ridicat al acestui tip de credit, dobanda anuala efectiva (DAE) putand ajunge chiar la 39%.
O alta optiune pentru a face rost de bani in aceasta perioada este cardul de credit. "Cardurile de credit ofera posesorilor posibilitatea achizitionarii de produse sau a retragerii de numerar de la bancomate cu conditia achitarii unei sume minime lunare", spun reprezentantii Credit Europe Bank. Practic, cardul de credit ofera un imprumut pe termen scurt, fara dobanda, in cazul in care se achita in perioada de gratie suma cheltuita. Perioada de gratie poate varia de la 45 la 60 de zile.
Cardul de credit, bun la toate
"In comparatie cu un credit de consum, un card de credit poate fi utilizat pentru a plati orice fel de cumparaturi, nu numai pentru un anumit bun sau serviciu, si nu necesita aprobare pentru fiecare utilizare", spune Cosmin Vladimirescu, acount manager pentru Romania la MasterCard. Avantajul este flexibilitatea in privinta rambursarii banilor, insa dezavantajul este dat de faptul ca posesorul de card trebuie sa achite la timp suma minima trecuta pe extrasul de cont lunar.
Cardurile de credit, potrivit FinZoom, companie de consultanta financiar-bancara, au dobanzi mai mici decat creditele rapide si mai mari decat creditele clasice, de nevoi personale sau de consum.
Reprezentantii Credit Europe Bank spun ca diferentierea principala intre un card de credit standard si un card de credit co-branded este data de aria de utilizare si de beneficiile aditionale oferite impreuna cu partenerul de brand folosit pentru emiterea cardului.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial