Cinci meserii care nu existau acum 10 ani
Data publicarii: 11-01-2010 | HR/CariereDe multe ori auzim in mass-media numele unor meserii pe care doar cu o foarte buna intuitie am putea sa le deocodificam. Fie ca sunt prea tehnice pentru a fi intelese cu usurinta, fie sunt prea greu de descris sau prea rare, astfel de meserii starnesc de fiecare data nedumerire in randul celor cu profesii clasice.
Avansul si inovatiile tehnologice, cresterea preocuparii fata de politicile de mediu si chiar criza economica sunt principalele generatoare de noi tipuri de cariera. Site-ul de recrutari online CareerBuilder.com a incercat sa identifice cateva din meseriile aparute in ultimii zece ani, cea mai mare parte a lor fiind corelate cu ascensiunea internetului.
1. Blogger. Desi foarte multi au un blog, putin au transformat aceasta activitate intr-o profesie. Majoritatea folosesc blogul doar ca o modalitate de exprimare a propriilor preocupari sau interese. Cei mai inspirati reusesc sa obtina sume suficiente din scrierea bloggurilor incat sa nu mai aiba nevoie de un alt serviciu.
Jimmy Moore, autorul bloggului Livin La Vida Low-Carb, a postat primele texte in 2005. In mai putin de cinci ani veniturile sale au ajuns la 60.000 dolari. Moore este de parere ca acesta este job-ul visurilor sale.
2. Coordonator de servicii funerare ecologice. Familiile care doresc servicii funerare nedaunatoare mediului pot angaja un expert in ecologie. Printre optiunile sugerate de acesta pot fi imbalsamarea cu substante in a caror compozitie nu intra formaldehida, folosirea de haine biodegradabile, folosirea de produse obtinute din regenerarea hartiei sau cumpararea de flori si alimente organice.
3. Redesigner de interior. Principala sa misiune este sa gaseasca aranjamentul cel mai potrivit pornind de la obiectele de mobilier deja existente in casa. Este o optiune aleasa de proprietarii care nu au banii necesari achizitiei altor obiecte interioare.
4. Strateg de retele sociale. Tot mai multe companii incep sa realizeze impactul avut de retelele sociale asupra consumatorilor. Un astfel de specialist ajuta firmele sa interactioneze mai bine cu proprii clienti.
5. User experience analyst. Acesta cauta cele mai bune modalitati pentru crearea unui web-site prietenos, a carui grafica si continut sa determine clientii sa revina. Companiile si grupurile media sunt principalele interesate de astfel de servicii.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private