Criza a sters reclamele din ziare

Data publicarii: 25-01-2010 | Media

Anul trecut a fost, cu siguranta, un an destul de dificil pentru jucatorii din industria locala de advertising, iar unele componente ale comunicarii au simtit mai mult efectele crizei economice si financiare. Astfel, potrivit companiilor din piata de publicitate, cele mai mari scaderi au fost inregistrate de promovarea clasica, in special printul, in principal, din cauza faptului ca bugetele au fost reorientate catre actiuni concrete cu rezultate imediat vizibile.

Saatchi: Cei mai multi au preferat TV-ul si internetul, in detrimentul printului

"Componenta de comunicare cea mai afectata de criza financiara in anul 2009 a fost cea de media, in care printul, in mod special, a inregistrat o scadere abrupta", a declarat, pentru Curierul National, Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi, adaugand ca, prin urmare, clientii au fost mult mai atenti la modul in care isi cheltuiau bugetele de marketing si atunci si-au dorit rezultate imediate si nu investitii pe termen lung. "Astfel, cei mai multi au preferat sa aleaga TV-ul si internetul, in detrimentul printului, care este direct legat de performanta publicatiilor. Alti clienti au preferat in schimb sa ia banii de la media si sa-i investeasca in BTL si in PR. Atunci cand piata crestea, oamenii nu erau atat de atenti la eficienta; in contextul crizei insa, am fost cu totii fortati sa fim mai chibzuiti, iar acest lucru, cu siguranta va avea o influenta pozitiva pe termen lung", a incheiat acesta.  

Si PR-ul clasic a simtit efectele crizei

Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group, considera ca, pe langa evidenta scadere pe care a inregistrat-o printul in mixul de media, si PR-ul clasic si BTL-ul au resimtit efectele scaderii economice. "In 2009 am asistat la mult mai putine evenimente (atat de BTL cat si de relatii publice), iar PR-ul clasic, adica ne-inovativ, format din conferinte de presa si media relations, a lasat loc PR-ului creativ. Din fericire, agentia de PR a grupului s-a adaptat foarte rapid noului peisaj mediatic (cu mult mai putine publicatii, iar cele care inca mai rezista sunt mai putin permisive eforturilor de PR), dar si noii realitati de business. Adica, spre deosebire de PR-ul clasic care si-a pierdut nu doar cautarea, ci si relevanta, PR-ul inovativ nu va muri niciodata, pentru ca intotdeauna vor fi clienti care sa caute oameni care sa le ofere sfaturi relevante si proaspete despre cum sa-si gestioneze business-ul si cum sa comunice despre asta.", a declarat acesta pentru Curierul National.

Integral in Curierul National