Criza a sters reclamele din ziare
Data publicarii: 25-01-2010 | MediaAnul trecut a fost, cu siguranta, un an destul de dificil pentru jucatorii din industria locala de advertising, iar unele componente ale comunicarii au simtit mai mult efectele crizei economice si financiare. Astfel, potrivit companiilor din piata de publicitate, cele mai mari scaderi au fost inregistrate de promovarea clasica, in special printul, in principal, din cauza faptului ca bugetele au fost reorientate catre actiuni concrete cu rezultate imediat vizibile.
Saatchi: Cei mai multi au preferat TV-ul si internetul, in detrimentul printului
"Componenta de comunicare cea mai afectata de criza financiara in anul 2009 a fost cea de media, in care printul, in mod special, a inregistrat o scadere abrupta", a declarat, pentru Curierul National, Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi, adaugand ca, prin urmare, clientii au fost mult mai atenti la modul in care isi cheltuiau bugetele de marketing si atunci si-au dorit rezultate imediate si nu investitii pe termen lung. "Astfel, cei mai multi au preferat sa aleaga TV-ul si internetul, in detrimentul printului, care este direct legat de performanta publicatiilor. Alti clienti au preferat in schimb sa ia banii de la media si sa-i investeasca in BTL si in PR. Atunci cand piata crestea, oamenii nu erau atat de atenti la eficienta; in contextul crizei insa, am fost cu totii fortati sa fim mai chibzuiti, iar acest lucru, cu siguranta va avea o influenta pozitiva pe termen lung", a incheiat acesta.
Si PR-ul clasic a simtit efectele crizei
Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group, considera ca, pe langa evidenta scadere pe care a inregistrat-o printul in mixul de media, si PR-ul clasic si BTL-ul au resimtit efectele scaderii economice. "In 2009 am asistat la mult mai putine evenimente (atat de BTL cat si de relatii publice), iar PR-ul clasic, adica ne-inovativ, format din conferinte de presa si media relations, a lasat loc PR-ului creativ. Din fericire, agentia de PR a grupului s-a adaptat foarte rapid noului peisaj mediatic (cu mult mai putine publicatii, iar cele care inca mai rezista sunt mai putin permisive eforturilor de PR), dar si noii realitati de business. Adica, spre deosebire de PR-ul clasic care si-a pierdut nu doar cautarea, ci si relevanta, PR-ul inovativ nu va muri niciodata, pentru ca intotdeauna vor fi clienti care sa caute oameni care sa le ofere sfaturi relevante si proaspete despre cum sa-si gestioneze business-ul si cum sa comunice despre asta.", a declarat acesta pentru Curierul National.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall