Televiziunile au umflat criza financiara
Data publicarii: 29-01-2010 | MediaRomanii s-au saturat de emisiunile privind criza financiara pe care televiziunile le difuzeaza ora de ora, zi de zi. Mai mult decat atat, telespectatorii sustin ca posturile de televiziune sunt vinovate de inrautatirea situatiei in tara, tocmai prin modul alarmant in care prezinta subiectul. Potrivit unui studiu UPC, aproape jumatate dintre romani - 46,4% - sunt de parere ca televiziunile exagereaza in momentul in care prezinta informatii privind criza financiara din tara noastra.
In plus, 44,2% dintre intervievati au declarat ca posturile TV sunt vinovate de inrautatirea situatiei. Aproximativ 40% dintre romanii care vizioneaza emisiunile despre criza o fac pentru a-i ajuta pe cei care si-au pierdut locul de munca. Aproximativ 30% dintre intervievati au spus ca nu vor sa vada la TV oameni care isi pierd locul de munca si locuinta din cauza crizei, iar 16,9% considera ca programele TV care arata efectele negative ale crizei asupra populatiei ar trebui interzise.
Criza financiara a atras dupa sine si schimbarea comportamentului romanilor, astfel ca putin peste jumatate - 54% - mai frecventeaza restaurantele si barurile, iar numai 44% mai merg sa vada un film la cinema. Totodata, romanii nu mai au chef nici de sport sau jocuri pe calculator. Doar 28% dintre romani ies sa alerge prin parcuri sau sa joace fotbal cu prietenii, 27% se uita la DVD-uri sau video si tot 27% joaca jocuri pe calculator. In schimb, acum, romanii isi "umplu" timpul liber stand cu familia, navigand pe Internet sau citind ziare. Astfel, saptamanal, romanii stau cu familia 28,7 ore, navigheaza pe Internet - 22,4 ore, se uita la televizor - 16,3 ore, citesc ziare - 4,4 ore, urmaresc DVD-uri - 3,7 ore, joaca jocuri video - 2,9 ore. Doar 15% dintre telespectatorii romani stau mai mult in fata televizorului pentru a afla cat mai multe informatii despre criza.
Potrivit studiului, jumatate dintre romani se informeaza despre criza economica de la televizor, 44% de pe Internet, 4% din ziare si 1% de la radio. In ultimele luni, romanii au inceput sa opteze pentru programele relaxante. Spre surprinderea multora, telenovelele au inceput sa ocupe un loc codas in preferintele telespectatorilor romani. Astfel, 28,1% dintre romani vizioneaza mai multe programe de vacanta, 15,2% prefera sa se uite la meciuri la televizor pentru a economisi banii de bilet, 12,7% consuma mai mult sport televizat. Doar 7% dintre intervievati au afirmat ca urmaresc mai multe telenovele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut