Bancile uita sa inchida cardurile la cerere

Data publicarii: 30-03-2010 | Finante-Banci

Unele banci confirma doar verbal inchiderea cardului, care ramane de fapt in baza de date, fiind posibil sa ajungeti la Biroul de Credit pentru restante la un card pe care il credeati inchis.

Inchiderea unui card bancar, de debit sau de credit, in Romania, este o adevarata aventura birocratica. Chiar si in cazul in care clientul reuseste totusi sa scape de card este posibil ca el sa fie somat la un moment dat pentru plata unor datorii la cardul pe care initial il credea inchis. Motivul este ca unele banci nu ofera niciun document prin care se confirma inchiderea contului, ceea ce inseamna ca, daca functionarul de la banca nu inchide contul pe calculator, clientul nu are dovada ca a renuntat la card.

Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ii sfatuiesc pe cei care isi inchid un cont la banca, fie el de card, fie pentru un credit achitat integral, sa solicite bancii o confirmare de inchidere a contului, confirmare care este de altfel obligatorie, conform legilor in vigoare. "Noi am recomandat bancilor sa confirme clientilor inchiderea unui cont. Au fost cazuri cand unii clienti de banca s-au trezit ca aveau datorii la banca, desi stiau ca si-au inchis de multa vreme respectivul cont", a declarat pentru Gandul Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.

El a dat si exemple de plangeri primite la ANPC privind cardurile. "O persoana avea un imprumut la banca si odata cu acesta primise si un card, asa-zis cadou. Cand a terminat de platit creditul, dupa ce a inchis contractul, omul a ramas cu cardul, nu l-a folosit, si la un moment dat s-a trezit ca avea o datorie de platit, drept cost de tinere in functiune a cardului. Si era sa ajunga la Biroul de Credit", a povestit Meiu.

Integral in Gandul