Bancile uita sa inchida cardurile la cerere
Data publicarii: 30-03-2010 | Finante-BanciUnele banci confirma doar verbal inchiderea cardului, care ramane de fapt in baza de date, fiind posibil sa ajungeti la Biroul de Credit pentru restante la un card pe care il credeati inchis.
Inchiderea unui card bancar, de debit sau de credit, in Romania, este o adevarata aventura birocratica. Chiar si in cazul in care clientul reuseste totusi sa scape de card este posibil ca el sa fie somat la un moment dat pentru plata unor datorii la cardul pe care initial il credea inchis. Motivul este ca unele banci nu ofera niciun document prin care se confirma inchiderea contului, ceea ce inseamna ca, daca functionarul de la banca nu inchide contul pe calculator, clientul nu are dovada ca a renuntat la card.
Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ii sfatuiesc pe cei care isi inchid un cont la banca, fie el de card, fie pentru un credit achitat integral, sa solicite bancii o confirmare de inchidere a contului, confirmare care este de altfel obligatorie, conform legilor in vigoare. "Noi am recomandat bancilor sa confirme clientilor inchiderea unui cont. Au fost cazuri cand unii clienti de banca s-au trezit ca aveau datorii la banca, desi stiau ca si-au inchis de multa vreme respectivul cont", a declarat pentru Gandul Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.
El a dat si exemple de plangeri primite la ANPC privind cardurile. "O persoana avea un imprumut la banca si odata cu acesta primise si un card, asa-zis cadou. Cand a terminat de platit creditul, dupa ce a inchis contractul, omul a ramas cu cardul, nu l-a folosit, si la un moment dat s-a trezit ca avea o datorie de platit, drept cost de tinere in functiune a cardului. Si era sa ajunga la Biroul de Credit", a povestit Meiu.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall