Bancile uita sa inchida cardurile la cerere
Data publicarii: 30-03-2010 | Finante-BanciUnele banci confirma doar verbal inchiderea cardului, care ramane de fapt in baza de date, fiind posibil sa ajungeti la Biroul de Credit pentru restante la un card pe care il credeati inchis.
Inchiderea unui card bancar, de debit sau de credit, in Romania, este o adevarata aventura birocratica. Chiar si in cazul in care clientul reuseste totusi sa scape de card este posibil ca el sa fie somat la un moment dat pentru plata unor datorii la cardul pe care initial il credea inchis. Motivul este ca unele banci nu ofera niciun document prin care se confirma inchiderea contului, ceea ce inseamna ca, daca functionarul de la banca nu inchide contul pe calculator, clientul nu are dovada ca a renuntat la card.
Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ii sfatuiesc pe cei care isi inchid un cont la banca, fie el de card, fie pentru un credit achitat integral, sa solicite bancii o confirmare de inchidere a contului, confirmare care este de altfel obligatorie, conform legilor in vigoare. "Noi am recomandat bancilor sa confirme clientilor inchiderea unui cont. Au fost cazuri cand unii clienti de banca s-au trezit ca aveau datorii la banca, desi stiau ca si-au inchis de multa vreme respectivul cont", a declarat pentru Gandul Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.
El a dat si exemple de plangeri primite la ANPC privind cardurile. "O persoana avea un imprumut la banca si odata cu acesta primise si un card, asa-zis cadou. Cand a terminat de platit creditul, dupa ce a inchis contractul, omul a ramas cu cardul, nu l-a folosit, si la un moment dat s-a trezit ca avea o datorie de platit, drept cost de tinere in functiune a cardului. Si era sa ajunga la Biroul de Credit", a povestit Meiu.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an