Bancile uita sa inchida cardurile la cerere
Data publicarii: 30-03-2010 | Finante-BanciUnele banci confirma doar verbal inchiderea cardului, care ramane de fapt in baza de date, fiind posibil sa ajungeti la Biroul de Credit pentru restante la un card pe care il credeati inchis.
Inchiderea unui card bancar, de debit sau de credit, in Romania, este o adevarata aventura birocratica. Chiar si in cazul in care clientul reuseste totusi sa scape de card este posibil ca el sa fie somat la un moment dat pentru plata unor datorii la cardul pe care initial il credea inchis. Motivul este ca unele banci nu ofera niciun document prin care se confirma inchiderea contului, ceea ce inseamna ca, daca functionarul de la banca nu inchide contul pe calculator, clientul nu are dovada ca a renuntat la card.
Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ii sfatuiesc pe cei care isi inchid un cont la banca, fie el de card, fie pentru un credit achitat integral, sa solicite bancii o confirmare de inchidere a contului, confirmare care este de altfel obligatorie, conform legilor in vigoare. "Noi am recomandat bancilor sa confirme clientilor inchiderea unui cont. Au fost cazuri cand unii clienti de banca s-au trezit ca aveau datorii la banca, desi stiau ca si-au inchis de multa vreme respectivul cont", a declarat pentru Gandul Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.
El a dat si exemple de plangeri primite la ANPC privind cardurile. "O persoana avea un imprumut la banca si odata cu acesta primise si un card, asa-zis cadou. Cand a terminat de platit creditul, dupa ce a inchis contractul, omul a ramas cu cardul, nu l-a folosit, si la un moment dat s-a trezit ca avea o datorie de platit, drept cost de tinere in functiune a cardului. Si era sa ajunga la Biroul de Credit", a povestit Meiu.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză