Peste un sfert dintre romani au credite, potrivit unui studiu GfK

Data publicarii: 23-04-2010 | Finante-Banci

Peste un sfert dintre romani (26%) au credite, nivel similar cu cel inregistrat in Ungaria, dar sub nivelul Sloveniei unde aproape o treime (32%) din populatie s-a aratat interesata de credite, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.

In martie, creditele de consum (fara ipoteca) au fost contractate de 18% din populatia Romaniei, in scadere cu 4% fata de ianuarie, in vreme ce numai 4% dintre romani au contractat un credit pentru achizitionarea unei case sau apartament, potrivit studiului.

In legatura cu intentiile de imprumut pentru urmatoarele 12 luni, 4% dintre romanii sustin ca vor apela la credite de consum si numai 1% la cele pentru locuinta.

Mai mult de o zecime (11%) dintre romanii chestionati declara ca folosesc produse bancare de economisire, mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia, mai arata studiul.

In ce priveste obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau internet banking, romanii sunt foarte reticenti in conditiile in care mai putin de 1% apeleaza la acestea. La polul opus se situeaza Cehia (29%), Slovenia (24%) si Polonia (20%).

Studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania. In Romania au fost chestionate 1.000 de persoane, esantionul fiind reprezentativ la nivel national.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate pe patru segmente: Custom Research - cercetare ad hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media.

NewsIn