Bilete mai ieftine la avionul viitorului

Data publicarii: 10-05-2010 | Turism

Pretul calatoriilor cu avionul va continua sa scada in urmatorii ani, datorita competitiei de pe piata si noilor tehnologii care scad consumul de combustibil. Cresterea tarifelor la carburanti si obligatia de reducere a emisiilor poluante vor remodela intregul sistem aeronautic, cred specialistii.

Rapiditatea si siguranta au adus in sectorul transportului aerian un numar din ce in ce mai mare de pasageri, care va creste pe viitor cu 4-5% pe an, dupa cum arata Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni.

Concurenta si investitiile masive in noile tehnologii vor permite ieftinirea continua a biletelor in urmatorii ani, au sustinut participatii la summit-ul pe tema dezvoltarii industriei aviatice in urmatoarele decade, organizat de Lufthansa si Boeing cu ocazia a 50 de ani de colaborare.

Noile valori

Evenimentul a reunit, sambata, la Hamburg, in Germania, peste 500 de reprezentanti ai domeniului aeronautic si ziaristi din intreaga lume. "In urma cu 10 ani era un lux sa calatoresti cu avionul. Cu cat mai multi oameni folosesc acest mijloc de transport, cu atat acesta va deveni mai ieftin", a aratat Wolfgang Mayrhuber, presedinte al board-ului executiv si CEO al Lufthansa.

Parerea a fost impartasita de Mark King, presedinte al diviziei de aeronautica civila din cadrul Rolls-Royce, producator de motoare de avion, potrivit caruia noile tehnologii vor imbunatati conditiile de calatorie si vor atrage din ce in ce mai multi pasageri.

Pentru industria aviatica, urmatorii ani vor fi punctul de trecere la o alta mentalitate. Motoarele care sunt acum pe piata au fost construite intr-un moment in care pretul carburantilor era scazut, problema consumului era minora, iar incercarile de reducere a emisiilor de dioxid de carbon - un lux. Noua era schimba la 180 de grade aceste valori.

In prezent, 2% din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel mondial provin din transportul aerian, iar jucatorii din domeniu si-au propus reducerea acestora cu 50% pana in anul 2050, alocand nu mai putin de 20 de miliarde de euro anual acestei tinte. Un rol important in aceasta scena il vor avea biocombustibilii. "Pana in urma cu doi-trei ani, nimeni nu lua in calcul aceasta varianta. Acum se fac deja teste pentru utilizarea biocombustibililor in aviatie, ceea ce va revolutia sectorul", a mai spus seful Lufthansa.

Tehnologia de maine

Potrivit lui James McNerney, presedinte si CEO al Boeing, compania pe care o reprezinta se indreapta spre noua generatie de avioane mult mai usoare, mai silentioase si mai eficiente din punctul de vedere al consumului. Acesta a aratat ca, daca durata fiecarui zbor de pe planeta ar fi redusa cu un minut, s-ar economisi 2.500 de tone de emisii poluante. Oficialul companiei americane a dezvaluit tehnologia care va exista pe piata peste 50 de ani, aflata deja in testare la NASA.

"Cheia este un «material destept», rezistent la viteza si presiune, capabil sa-si remedieze singur deficientele", sustine seful Boeing. "Trebuie sa remondelam intregul sistem in urmatorii ani, pentru a avea, in acelasi timp, consum eficient, nivel redus al zgomotului si emisii limitate" a fost concluzia reprezentantului Rolls-Royce.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: