Ritual la job: cafea, messenger si tigari
Data publicarii: 10-05-2010 | LifestyleUn studiu realizat de un om de afaceri din Iasi care detine o firma de proiectari arata ca angajatii pierd un sfert din timpul de lucru pe site-uri de socializare. Pentru a scapa de stresul de la birou, salariatii se relaxeaza cu filmulete pe youtube.com, cu discutii pe Yahoo!Messenger sau in pauze lungi de fumat.
Munca la birou poate fi mai putin stresanta daca mai schimbi o vorba cu prietenii pe messenger, asculti melodia preferata pe YouTube sau iti faci noi amici pe Hi5. Cel putin asta cred angajatii ieseni, care profita din plin de accesul gratuit la internet in timpul jobului.
"Stau cu Yahoo!Messenger deschis la birou si daca am mult de lucru imi pun status «Busy». Sunt zile in care vorbesc mai mult cu sotia, fiindca ajung mai tarziu acasa decat ea si-mi spune sa cumpar paine sau sa rezolv alte probleme casnice", sustine Cristian Tiberiu, care lucreaza la o firma de turism.
Navigarea pe internet in interes personal este un "sport" foarte popular printre salariati, se plang angajatorii. Gheorghe Plesu, patronul unui institut de proiectari din Iasi si presedintele Oamenilor de Afaceri, a facut un studiu privind modul in care muncesc angajatii sai.
Facebook si Hi5, favorite
"Am facut un studiu pornind de la informarile date de un soft care monitoriza paginile de internet pe care intrau angajatii si am observat ca oamenii mei pierdeau cam doua ore din timpul de lucru pe pagini de internet, in interes personal. O parte din acest interval si-l petreceau si pe messenger sau ieseau la tigara", spune Gheorghe Plesu, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Iasi.
"Din ce am observat, prima data citeau ziarele, la cafea, apoi se logau pe messenger si-si trimiteau linkuri cu ce gaseau interesant. YouTube si 220.ro erau cele mai accesate pagini din interiorul companiei", adauga Gheorghe Plesu, care spune ca in cadrul intalnirilor de la asociatie a mai auzit si alti patroni nemultumiti de aceasta problema.
In topul preferintelor angajatilor se afla paginile de socializare Facebook, Hi5, Twitter, precum si YouTube, pentru muzica si filme haioase, sau Softpedia, enciclopedie online folosita pentru cunostinte generale.
"Programul este foarte incarcat si stresant si conteaza foarte mult sa mai schimb o vorba cu cineva detasat, dinafara companiei, care imi poate da o idee si-mi poate spune parerea fara a fi partinitor", spune Laurentiu Caliman, agent imobiliar.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut