Ritual la job: cafea, messenger si tigari

Data publicarii: 10-05-2010 | Lifestyle

Un studiu realizat de un om de afaceri din Iasi care detine o firma de proiectari arata ca angajatii pierd un sfert din timpul de lucru pe site-uri de socializare. Pentru a scapa de stresul de la birou, salariatii se relaxeaza cu filmulete pe  youtube.com, cu discutii pe Yahoo!Messenger sau in pauze lungi de fumat.

Munca la birou poate fi mai putin stresanta daca mai schimbi o vorba cu prietenii pe messenger, asculti melodia preferata pe YouTube sau iti faci noi amici pe Hi5. Cel putin asta cred angajatii ieseni, care profita din plin de accesul gratuit la internet in timpul jobului.

"Stau cu Yahoo!Messenger deschis la birou si daca am mult de lucru imi pun status «Busy». Sunt zile in care vorbesc mai mult cu sotia, fiindca ajung mai tarziu acasa decat ea si-mi spune sa cumpar paine sau sa rezolv alte probleme casnice", sustine Cristian Tiberiu, care lucreaza la o firma de turism.

Navigarea pe internet in interes personal este un "sport" foarte popular printre salariati, se plang angajatorii. Gheorghe Plesu, patronul unui institut de proiectari din Iasi si presedintele Oamenilor de Afaceri, a facut un studiu privind modul in care muncesc angajatii sai.

Facebook si Hi5, favorite

"Am facut un studiu pornind de la informarile date de un soft care monitoriza paginile de internet pe care intrau angajatii si am observat ca oamenii mei pierdeau cam doua ore din timpul de lucru pe pagini de internet, in interes personal. O parte din acest interval si-l petreceau si pe messenger sau ieseau la tigara", spune Gheorghe Plesu, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Iasi.

"Din ce am observat, prima data citeau ziarele, la cafea, apoi se logau pe messenger si-si trimiteau linkuri cu ce gaseau interesant. YouTube si 220.ro erau cele mai accesate pagini din interiorul companiei", adauga Gheorghe Plesu, care spune ca in cadrul intalnirilor de la asociatie a mai auzit si alti patroni nemultumiti de aceasta problema.

In topul preferintelor angajatilor se afla paginile de socializare Facebook, Hi5, Twitter, precum si YouTube, pentru muzica si filme haioase, sau Softpedia, enciclopedie online folosita pentru cunostinte generale.

"Programul este foarte incarcat si stresant si conteaza foarte mult sa mai schimb o vorba cu cineva detasat, dinafara companiei, care imi poate da o idee si-mi poate spune parerea fara a fi partinitor", spune Laurentiu Caliman, agent imobiliar.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: