Ce nu va spune agentul imobiliar?
Data publicarii: 13-05-2010 | ImobiliareIn dorinta de a castiga timp, clientii apeleaza la agentii imobiliare, dar acestea nu dezvaluie multe lucruri. Cel mai adesea agentii mint in privinta viciilor imobilului. Alte informatii greu de smuls de la ei sunt pretul zonei si suprafata utila a casei.
Perioada de boom economic a determinat multe persoane sa se orienteze catre piata imobiliara deoarece tranzactiile se efectuau foarte usor, asadar piata era plina de agenti imobiliari care vroiau sa vanda cu orice pret, chiar si cu costul de a pacali clientii. Acum multe agentii imobiliare s-au inchis si imobiliarii spun ca piata s-a cernut, dar acest lucru nu inseamna ca in momentul de fata nu mai putem gasi si agenti care sa-si pacaleasca clientii.
Ce tin sub pres agentii?
In momentul in care o persoana apeleaza la o agentie imobiliara se gandeste la avantajele ei si doreste ca altcineva sa se ocupe de filtrarea proprietarilor si de evaluarea pe piata a imobilului, dar in acelasi timp trebuie sa fie atenta si la ce ii poate ascunde agentul imobiliar.
"Orice agent imobiliar este obligat sa informeze clientul in cazul in care nu sunt informatii suficiente pentru efectuarea unei tranzactii. Cu toate acestea, exista destule cazuri in care agentii imobiliari nu isi respecta aceste obligatii", a declarat, pentru Curierul National, reprezentantul MagazinulDeCase.ro, Anca Evseev. Ea a mai spus ca unul dintre amanuntele pe care agentii imobiliari nu le spun in prezentarea ofertei este pretul zonei si evolutia preturilor pe acel segment de locuinte in ultima perioada de timp.
"In plus, foarte putini agenti imobiliari informeaza un cumparator in privinta dezavantajelor imobilului. De obicei acestea sunt omise tocmai pentru a nu influenta in mod negativ tranzactia. Din pacate, unii agenti imobiliari reusesc sa influenteze clar si pretul, nefacand o evaluare profesionista a proprietatii", a subliniat reprezentanta MagazinulDeCase.ro. "Agentii procedeaza in acest fel fiindca in primul rand pentru ei conteaza vanzarea imobilului, si implicit comisionul care le revine din aceasta tranzactie. Tocmai de aceea, chiar daca sunt foarte bine informati, evita sa ofere clientilor toate amanuntele despre imobil sau despre piata imobiliara din momentul respectiv", a mai adaugat Anca Evseev.
Cea mai frecventa nemultumire este lipsa de disponibilitate a agentilor imobiliari
Imobiliare.ro a realizat un top al nemultumirilor, efectuat pe baza unui sondaj adresat clientilor care au contactat agentii imobiliare in vederea efectuarii unei tranzactii imobiliare in perioada martie-aprilie 2010, din care reiese ca cea mai frecventa nemultumire a cumparatorilor o reprezinta lipsa de disponibilitate a agentilor imobiliari.
"Potentialul cumparator doreste ca agentia sa raspunda prompt solicitarilor lui si sa aiba date la zi si informatii complete cu privire la proprietatile pe care le detine in portofoliu", se arata in comunicatul remis de portalul imobiliare.ro.
Conform topului, ofertele dublate, ofertele cu pret incorect, sau cele care sunt promovate desi nu mai sunt valabile reprezinta alte motive de nemultumire care ii descurajeaza pe cei care se gasesc in cautarea unui imobil. Urmeaza lipsa de transparenta a practicilor agentiei prin evitarea afisarii comisionului aplicat atat cumparatorului, cat si vanzatorului pentru serviciile pe care le presteaza.
"Ascunderea viciilor pe care le are imobilul, respectiv prezentarea unor date ireale cum ar fi introducerea suprafetei construite in locul suprafetei utile sunt practici neapreciate de consumatorul final. Cumparatorii isi doresc de asemenea ca agentul sa fie in permanenta in contact cu proprietarul astfel incat sa poata oferi detalii concrete de la primul telefon, fara a mai solicita un interval suplimentar de timp", se mai arata in comunicat.
Daca apelezi la o agentie imobiliara, afla cat mai multe informatii despre ea
"In momentul in care o persoana fizica se decide sa apeleze la o agentie imobiliara trebuie sa se intereseze foarte bine ceea ce inseamna o "agentie" pe piata din Romania. In perioada boom-ului imobiliar, agentiile imobiliare au reusit sa isi creeze o faima foarte proasta printre clientii pe care i-au inselat sau printre cei care si-au dat seama ulterior tranzactiei ca au cumparat prea scump un imobil sau ca au primit mai putini bani pentru imobilul vandut", a spus Anca Evseev.
Potrivit reprezentantei MagazinulDeCase.ro, o agentie imobiliara profesionista are un portofoliu vast cu imobile date fie spre inchiriere, fie spre vanzare. Aceste imobile sunt de toate tipurile, iar o agentie va poate oferi zeci de variante, vechi sau noi, in toate zonele orasului, cu prezentarea avantajelor si dezavantajelor, cat si a suprafetelor corecte. In acelasi timp, agentiile imobiliare trebuie sa ofere informatii si solutii de diminuare a costurilor unei tranzactii imobiliare.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România