Romanii primesc reduceri la RCA, chiar daca au produs accidente
Data publicarii: 27-05-2010 | AutoFirmele de asigurari recurg la "smecherii" pentru a nu taxa suplimentar clientii, spun oficiali ai CSA. Doar 3% dintre proprietarii de automobile au fost penalizati de companiile de asigurari pentru accidente produse anul trecut.
Aproximativ 97% dintre proprietarii de masini care au cumparat o polita RCA in acest an au beneficiat de reduceri de 10% din partea companiilor de asigurari, odata cu introducerea sistemului de bonus-malus. Anul trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) estima ca ponderea acestora va fi de doar 90%. Incepand din acest an, soferii care nu au fost implicati in accidente anul trecut beneficiaza de reduceri (bonus) la cumpararea RCA. In caz contrar, compania de asigurari va "taxa" clientul, adica va aplica clauza de malus. "Datele comunicate de asiguratori si centralizate de CSA arata ca doar 3% dintre asiguratii RCA nu au primit bonus la incheierea politei. Inainte de introducerea sistemului bonus-malus, estimarile indicau un procentaj de 10-12%", a declarat, miercuri, directorul Directiei Reglementari si Autorizari Asigurari Obligatorii in cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Mona Cucu, in cadrul unui seminar de specialitate.
3,7 milioane polite RCA
Specialistii contactati de Gandul sunt de parere ca, pentru a atrage clienti, unele firme de asigurari au preferat sa acorde o reducere de 10% soferilor care au cumparat polita RCA, chiar daca acestia au fost implicati in accidente in 2009 si ar fi trebuit sa fie taxati suplimentar de companii. "Anul trecut s-au incheiat circa 3,7-3,8 milioane polite RCA. Numarul dosarelor de dauna deschise pe RCA anul trecut a fost de circa 340.000. Matematic, procentajul de 3% al celor care nu au primit bonus anul acesta ar trebui sa fie de 9%. Diferenta se poate explica inclusiv prin smecherii facute de asiguratori care nu au verificat baza de date CEDAM si au acceptat declaratii false din partea soferilor", au explicat pentru Gandul reprezentanti din CSA.
Acestia spun ca mai exista si cazuri, mai ales in comune, in care agentii de asigurare nu au calculatoare sau nu au internet si chiar nu pot verifica baza de date CEDAM unde exista istoricul daunalitatii unui asigurat. Cucu a mai adaugat insa ca asiguratorii aplica prevederile sistemului bonus-malus dupa interogarea bazei de date CEDAM, administrata de CSA, care contine informatii privind istoricul daunalitatii unui asigurat RCA. Bonusul de 10% acordat soferilor de catre societatile de asigurari a fost insa "spulberat" de majorarea cu pana la 30% a preturilor la RCA in acest an fata de anul trecut.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an