Secretul Cosmote pentru venituri record
Data publicarii: 04-03-2011 | Afaceri
La cinci ani de la preluarea Cosmorom, Cosmote Romania trage linie si analizeaza: o acoperite foarte buna a teritoriului, baza de clienti si venituri in crestere si o retea CDMA/3G inexistenta la preluarea companiei de catre greci. La capitolul acoperire si servicii compania a ajuns din urma principalii competitori, Orange si Vodafone, insa mai are de lucru la capitolul numar de abonati si venituri.
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente"
Intrebat pe cand estimeaza ca operatorul va deveni numarul doi pe piata, Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote Romania, a spus ca daca se face referire la baza de clienti, numarul nu este forte important si atunci nu locul conteaza. Ce conteaza insa?
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente: in ceea ce priveste serviciul de relatii cu clientii, acoperirea nationala, cele mai bune abonamente si altele", a explicat Theocharopoulos incercand sa para detasat in fata problemei numarului de utilizatori. "A deveni numarul 1 sau 2 in ceea ce priveste numarul de clienti, nu este tinta noastra principala", a adaugat acesta.
Evolutie cu investitii de 1 miliard de euro
In 2005, cand grupul elen OTE a preluat pachetul majoritar al Cosmorom (surata "mobila" a Romtelecom), s-au gasit pe ultimul loc de pe piata in multe domenii: baza de abonati avea sub 50.000 de numere active, acoperirea nationala se limita la marile aglomeratii urbane (28% din teritoriul tarii), iar la capitolul retea de date situatia era dezastruoasa - conexiunea se facea printr-o tehnologie dial-up tip CSD.
La cinci ani si un miliard de euro investitii mai tarziu, Cosmote este un jucator important pe piata si, pe deasupra, a inglobat si un alt operator - Zapp - cu tot cu reteau 3G/CDMA acestuia si baza de clienti de aproape 400.000 de numere. La finalul anului trecut operatorul avea 6,5 milioane de clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut