Secretul Cosmote pentru venituri record
Data publicarii: 04-03-2011 | Afaceri
La cinci ani de la preluarea Cosmorom, Cosmote Romania trage linie si analizeaza: o acoperite foarte buna a teritoriului, baza de clienti si venituri in crestere si o retea CDMA/3G inexistenta la preluarea companiei de catre greci. La capitolul acoperire si servicii compania a ajuns din urma principalii competitori, Orange si Vodafone, insa mai are de lucru la capitolul numar de abonati si venituri.
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente"
Intrebat pe cand estimeaza ca operatorul va deveni numarul doi pe piata, Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote Romania, a spus ca daca se face referire la baza de clienti, numarul nu este forte important si atunci nu locul conteaza. Ce conteaza insa?
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente: in ceea ce priveste serviciul de relatii cu clientii, acoperirea nationala, cele mai bune abonamente si altele", a explicat Theocharopoulos incercand sa para detasat in fata problemei numarului de utilizatori. "A deveni numarul 1 sau 2 in ceea ce priveste numarul de clienti, nu este tinta noastra principala", a adaugat acesta.
Evolutie cu investitii de 1 miliard de euro
In 2005, cand grupul elen OTE a preluat pachetul majoritar al Cosmorom (surata "mobila" a Romtelecom), s-au gasit pe ultimul loc de pe piata in multe domenii: baza de abonati avea sub 50.000 de numere active, acoperirea nationala se limita la marile aglomeratii urbane (28% din teritoriul tarii), iar la capitolul retea de date situatia era dezastruoasa - conexiunea se facea printr-o tehnologie dial-up tip CSD.
La cinci ani si un miliard de euro investitii mai tarziu, Cosmote este un jucator important pe piata si, pe deasupra, a inglobat si un alt operator - Zapp - cu tot cu reteau 3G/CDMA acestuia si baza de clienti de aproape 400.000 de numere. La finalul anului trecut operatorul avea 6,5 milioane de clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri