Secretul Cosmote pentru venituri record
Data publicarii: Astazi, 04-03-2011 | Afaceri
La cinci ani de la preluarea Cosmorom, Cosmote Romania trage linie si analizeaza: o acoperite foarte buna a teritoriului, baza de clienti si venituri in crestere si o retea CDMA/3G inexistenta la preluarea companiei de catre greci. La capitolul acoperire si servicii compania a ajuns din urma principalii competitori, Orange si Vodafone, insa mai are de lucru la capitolul numar de abonati si venituri.
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente"
Intrebat pe cand estimeaza ca operatorul va deveni numarul doi pe piata, Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote Romania, a spus ca daca se face referire la baza de clienti, numarul nu este forte important si atunci nu locul conteaza. Ce conteaza insa?
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente: in ceea ce priveste serviciul de relatii cu clientii, acoperirea nationala, cele mai bune abonamente si altele", a explicat Theocharopoulos incercand sa para detasat in fata problemei numarului de utilizatori. "A deveni numarul 1 sau 2 in ceea ce priveste numarul de clienti, nu este tinta noastra principala", a adaugat acesta.
Evolutie cu investitii de 1 miliard de euro
In 2005, cand grupul elen OTE a preluat pachetul majoritar al Cosmorom (surata "mobila" a Romtelecom), s-au gasit pe ultimul loc de pe piata in multe domenii: baza de abonati avea sub 50.000 de numere active, acoperirea nationala se limita la marile aglomeratii urbane (28% din teritoriul tarii), iar la capitolul retea de date situatia era dezastruoasa - conexiunea se facea printr-o tehnologie dial-up tip CSD.
La cinci ani si un miliard de euro investitii mai tarziu, Cosmote este un jucator important pe piata si, pe deasupra, a inglobat si un alt operator - Zapp - cu tot cu reteau 3G/CDMA acestuia si baza de clienti de aproape 400.000 de numere. La finalul anului trecut operatorul avea 6,5 milioane de clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză