Statul inchide linii ferate care puteau fi utile firmelor
Data publicarii: 11-04-2011 | AfaceriAproape 1.500 de kilometri de linii industriale si de manevra vor fi desfiintate, obligandu-i pe industriasi sa-si transporte marfurile cu camioane in locul trenurilor. Romania este pe cale sa repete greseala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauza ca si-a desfiintat liniile ferate industriale.
Un proiect de hotarare de guvern prevede inchiderea a 1.474 de kilometri de cale ferata din motive de (ne)rentabilitate, dar si pentru ca "prin reutilizarea elementelor neexploatate si excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obtinuta exclusiv de "Adevarul", reise ca vor fi afectate liniile si echipamentele aferente din 129 de sectii feroviare si din peste 500 de statii de cale ferata. Mai exact, in majoritatea statiilor vor fi inchise acele linii numite "abatute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de "parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezulta utilitatea lor, lucru care nu pare sa conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - initiatorul proiectului.
Disparitia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente si chiar la imposibilitatea opririi pentru incarcare/descarcare a trenurilor, ceea ce va duce in final la excluderea respectivelor statii din randul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanta, unde se vor desfiinta peste 84 de kilometri de linii abatute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) si mai mult de 50 de kilometri de linie curenta, in conditiile in care sunt refuzate nave la descarcare din motivul lipsei... capacitatilor de infrastructura.
Integral in Adevarul.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial