Statul inchide linii ferate care puteau fi utile firmelor
Data publicarii: 11-04-2011 | AfaceriAproape 1.500 de kilometri de linii industriale si de manevra vor fi desfiintate, obligandu-i pe industriasi sa-si transporte marfurile cu camioane in locul trenurilor. Romania este pe cale sa repete greseala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauza ca si-a desfiintat liniile ferate industriale.
Un proiect de hotarare de guvern prevede inchiderea a 1.474 de kilometri de cale ferata din motive de (ne)rentabilitate, dar si pentru ca "prin reutilizarea elementelor neexploatate si excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obtinuta exclusiv de "Adevarul", reise ca vor fi afectate liniile si echipamentele aferente din 129 de sectii feroviare si din peste 500 de statii de cale ferata. Mai exact, in majoritatea statiilor vor fi inchise acele linii numite "abatute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de "parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezulta utilitatea lor, lucru care nu pare sa conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - initiatorul proiectului.
Disparitia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente si chiar la imposibilitatea opririi pentru incarcare/descarcare a trenurilor, ceea ce va duce in final la excluderea respectivelor statii din randul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanta, unde se vor desfiinta peste 84 de kilometri de linii abatute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) si mai mult de 50 de kilometri de linie curenta, in conditiile in care sunt refuzate nave la descarcare din motivul lipsei... capacitatilor de infrastructura.
Integral in Adevarul.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini