Statul inchide linii ferate care puteau fi utile firmelor
Data publicarii: 11-04-2011 | AfaceriAproape 1.500 de kilometri de linii industriale si de manevra vor fi desfiintate, obligandu-i pe industriasi sa-si transporte marfurile cu camioane in locul trenurilor. Romania este pe cale sa repete greseala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauza ca si-a desfiintat liniile ferate industriale.
Un proiect de hotarare de guvern prevede inchiderea a 1.474 de kilometri de cale ferata din motive de (ne)rentabilitate, dar si pentru ca "prin reutilizarea elementelor neexploatate si excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obtinuta exclusiv de "Adevarul", reise ca vor fi afectate liniile si echipamentele aferente din 129 de sectii feroviare si din peste 500 de statii de cale ferata. Mai exact, in majoritatea statiilor vor fi inchise acele linii numite "abatute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de "parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezulta utilitatea lor, lucru care nu pare sa conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - initiatorul proiectului.
Disparitia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente si chiar la imposibilitatea opririi pentru incarcare/descarcare a trenurilor, ceea ce va duce in final la excluderea respectivelor statii din randul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanta, unde se vor desfiinta peste 84 de kilometri de linii abatute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) si mai mult de 50 de kilometri de linie curenta, in conditiile in care sunt refuzate nave la descarcare din motivul lipsei... capacitatilor de infrastructura.
Integral in Adevarul.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall