CNAB: Aeroportul Baneasa, incadrat in clasa I de risc seismic

Data publicarii: 06-03-2012 | Turism

Aeroportul International Aurel Vlaicu - Baneasa a fost incadrat in clasa I de risc seismic, potrivit unui comunicat al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti /CNAB/.

In faza preliminara de consolidare a Aeroportului, a fost efectuata o expertiza tehnica a celor trei corpuri de cladire, finalizata in februarie 2012, in urma careia a rezultat incadrarea acestora in clasa I de risc seismic. 

Avand in vedere statutul de monument istoric al AIBB AV, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, administratorul aeroportului, a adoptat, conform legislatiei in vigoare, un plan de interventie. 

Acesta include, pe langa lucrarile de consolidare (realizarea de pereti din beton armat, camasuire stalpi, etc) si alte lucrari necesare conservarii corpurilor de cladirile si aducerii lor la aspectul initial al monumentului istoric (lucrari la fatade, tamplarie, termoizolatiii, terase, acoperis rotonda). 

Pentru acordarea contractelor de proiectare si executie ale lucrarilor de interventie asupra celor trei corpuri de cladire ale AIBB AV va fi demarata in scurt timp procedura de licitatie publica. 

Terminalul de pasageri al Aeroportului International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV), declarat in anul 2011 monument istoric de importanta nationala si universala de catre Ministerul Culturii si Patrimoniului National, se afla in proces de reabilitare si implementare a conceptului de City Airport. 

Prima etapa a programului de modernizare a infrastructurii aeroportuare a AIBB AV a fost finalizata in luna decembrie 2011, prin reabilitarea si modernizarea Terminalului de Aviatie Generala ('Corp C'), la cele mai inalte standarde internationale de calitate, siguranta si confort. 

Potrivit CNAB, etapa urmatoare a acestui program initiat de administratia aeroportuara prevede modernizarea celorlalte trei corpuri de cladire ale AIBB AV (Rotonda, 'A' si 'B'), utilizate in prezent pentru procesarea traficului low-cost. 

Astfel, in faza preliminara a acestei etape a fost efectuata o expertiza tehnica a celor trei corpuri de cladire, finalizata in februarie 2012, in urma careia a rezultat incadrarea acestora in clasa de risc seismic 1. In consecinta, au fost luate o serie de masuri prevazute de legislatia in vigoare, respectiv anuntarea autoritatilor (Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Ministerul Culturii si Patrimoniului National, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Primaria Capitalei, Inspectoratul de Stat in Constructii) precum si demararea procesului de consolidare.

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: