Firmele n-au depasit criza inceputa in 2008
Data publicarii: 20-11-2012 | Afaceri
In ultimii trei ani au disparut peste 100.000 de firme, iar supravietuitoarele obtin profituri pe jumatate fata de cele din 2008, avand cu 560.000 de salariati mai putin.
Performantele anului 2008 n-au mai fost atinse de companiile romanesti nici dupa un an de la iesirea oficiala din recesiune, arata datele privind activitatea intreprinderilor in 2011 comunicate ieri de Institutul National de Statistica.
Daca in 2008 Romania avea 534.525 de firme in care lucrau 4,41 milioane de salariati, acum mai functioneaza doar 430.608 firme cu doar 3,8 milioane de salariati. Investitiile acestora au scazut de la 144 la 143,3 miliarde de lei, iar profiturile s-au injumatatit. Totalul profiturilor obtinute in 2008 era de 32,5 miliarde de lei, pentru ca in 2011 suma sa scada la 15,6 miliarde de lei. Cat despre valoarea adaugata, aceasta a scazut de la 222,9 miliarde de lei la 213,2 miliarde de lei. Doar cifra de afaceri a crescut usor, de la 958 la 1.006 miliarde de lei.
Castigam o zecime din cat investim
Din investitii de 143 de miliarde de lei au rezultat profituri de doar 15 miliarde de lei, ceea ce inseamna ca firmele au un grad de productivitate extrem de redus, iar acest randament a scazut puternic fata de cel din 2008 (32,5 miliarde de lei la investitii de 144 de miliarde). Si profitul per angajat este semnificativ mai mic, scazand de la 7.362 de lei/salariat in 2008 la 4.055 lei/salariat in 2011. Iata ca teza potrivit careia criza ar fi ridicat productivitatea muncii este contrazisa de statisticile oficiale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online