Cat reprezinta fraudele din despagubirile platite de asiguratori?
Data publicarii: 21-11-2012 | Finante-Banci
Desi nu exista statistici la zi privind amploarea fraudelor in asigurari din Romania, se constata totusi o usoara crestere a tentativelor de frauda, ca urmare a crizei economice. De altfel, specialistii preconizeaza ca asiguratorii vor avea in 2012 pierderi de 100 mil. EUR in urma solicitarilor frauduloase de daune. Potrivit unui sondaj realizat recent de 1asig.ro, mai mult de jumatate dintre respondenti considera ca fraudele reprezinta peste 20% din totalul despagubirilor, alti 33,3% atribuind fraudelor intre 10% si 20% din valoarea daunelor platite de asiguratori.
In anul 2010, CSA estima ca frauda in asigurarile auto reprezenta 15% din numarul total de dosare. In acest moment in Romania nivelul fraudei poate fi doar estimat, deoarece nu exista nimic masurat concret. Unul dintre rolurile companiilor din piata este si va fi si acela de a prezenta date reale si de a face totodata si calculele necesare astfel incat fenomenul sa poata fi observat in componenta tarifului de prima pe diversele segmente de asigurari.
Desi, din punct de vedere al tentativelor, cel mai expus este segmentul auto, pe liniile de property sau de viata pot fi platite sume foarte mari ca urmare a incercarilor de fraudare.
Cel mai mare pericol pentru asigurati este faptul ca despagubirile platite ca urmare a fraudelor se vor reflecta in pretul politelor de asigurare, suportat de catre client. Potrivit Presedintelui UNSICAR, Bogdan ANDRIESCU, frauda exista, este luata in calcul la calcularea primelor, dar este tinuta sub control, asa cum si in sistemul bancar exista un procent acceptat, tinut sub control si care intra in randamentul creditului.
"Frauda a existat, exista si va exista, important este sa o tii sub control, sa ai un anumit plafon peste care sa nu treaca. Ce anume ii opreste pe asiguratori sa destructureze astfel de retele a caror existenta este cunoscuta? Exista o categorie de frauda externa care, de cele mai multe ori, este descoperita si destructurata - dar alte retele sunt atat de bine instrumentate, incat este foarte greu sa fie eliminate. Cea mai complicata si cel mai greu de descoperit este frauda externa cu ajutor din interior", a precizat Bogdan ANDRIESCU.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online