Cat reprezinta fraudele din despagubirile platite de asiguratori?
Data publicarii: 21-11-2012 | Finante-Banci
Desi nu exista statistici la zi privind amploarea fraudelor in asigurari din Romania, se constata totusi o usoara crestere a tentativelor de frauda, ca urmare a crizei economice. De altfel, specialistii preconizeaza ca asiguratorii vor avea in 2012 pierderi de 100 mil. EUR in urma solicitarilor frauduloase de daune. Potrivit unui sondaj realizat recent de 1asig.ro, mai mult de jumatate dintre respondenti considera ca fraudele reprezinta peste 20% din totalul despagubirilor, alti 33,3% atribuind fraudelor intre 10% si 20% din valoarea daunelor platite de asiguratori.
In anul 2010, CSA estima ca frauda in asigurarile auto reprezenta 15% din numarul total de dosare. In acest moment in Romania nivelul fraudei poate fi doar estimat, deoarece nu exista nimic masurat concret. Unul dintre rolurile companiilor din piata este si va fi si acela de a prezenta date reale si de a face totodata si calculele necesare astfel incat fenomenul sa poata fi observat in componenta tarifului de prima pe diversele segmente de asigurari.
Desi, din punct de vedere al tentativelor, cel mai expus este segmentul auto, pe liniile de property sau de viata pot fi platite sume foarte mari ca urmare a incercarilor de fraudare.
Cel mai mare pericol pentru asigurati este faptul ca despagubirile platite ca urmare a fraudelor se vor reflecta in pretul politelor de asigurare, suportat de catre client. Potrivit Presedintelui UNSICAR, Bogdan ANDRIESCU, frauda exista, este luata in calcul la calcularea primelor, dar este tinuta sub control, asa cum si in sistemul bancar exista un procent acceptat, tinut sub control si care intra in randamentul creditului.
"Frauda a existat, exista si va exista, important este sa o tii sub control, sa ai un anumit plafon peste care sa nu treaca. Ce anume ii opreste pe asiguratori sa destructureze astfel de retele a caror existenta este cunoscuta? Exista o categorie de frauda externa care, de cele mai multe ori, este descoperita si destructurata - dar alte retele sunt atat de bine instrumentate, incat este foarte greu sa fie eliminate. Cea mai complicata si cel mai greu de descoperit este frauda externa cu ajutor din interior", a precizat Bogdan ANDRIESCU.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall