Principalele tendinte tehnologice pe piata de comunicatii in 2013

Data publicarii: 20-02-2013 | IT&C

Potrivit studiului "UCC Market Predictions for 2013 and Beyond”, realizat de compania de consultanta Frost & Sullivan, piata solutiilor de colaborare si comunicatii unificate (UC&C) este estimata sa creasca in urmatorii ani indeosebi in zona tehnologiilor mobile, a solutiilor pentru video conferinte si a celor de business pentru retele sociale. De asemenea, Frost & Sullivan estimeaza o tendinta tot mai mare din partea clientilor corporate de a migra catre solutii integrate de comunicare asigurate de catre un singur furnizor, precum si cresterea proiectelor de virtualizare a platformelor de comunicare si a implementarilor in cloud.

"Tehnologiile mobile se confrunta cu o crestere extrem de dinamica, iar piata din Romania nu ramane in urma fata de aceasta tendinta. Pentru generatia tanara de consumatori si angajati, un smartphone este platforma cheie pentru comunicarea cu restul lumii”, este de parere Marcin Grygielski, Territory Manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence. "Tot mai multe companii decid sa introduca o politica BYOD (Bring Your Own Device), iar utilizarea dispozitivelor mobile de catre angajati la locul de munca necesita dezvoltarea unei platforme de comunicare eficiente si sigure, cu aplicatii mobile integrate”.

Studiul realizat de Frost & Sullivan, care include peste 700 de companii din Statele Unite, arata ca in prezent acestea asigura angajatilor acces la un numar limitat de aplicatii mobile pentru colaborare si comunicatii unificate, dintre care, cea mai utilizata, implementata de catre 45% dintre organizatiile respondente, sunt conturile de email si instrumentele PIM. Accesul la serviciul de telefonie din cadrul companiei, prin intermediul dispozitivelor mobile, este destul de rar, doar 19% dintre respondenti avand implementata aceasta functionalitate. 22% dintre respondenti au precizat insa ca intentioneaza sa implementeze aceasta solutie in urmatorii 2 ani.

Atat tehnologiile pentru retelele sociale, cat si cele de video conferinta sunt de nisa, iar analistii Frost & Sullivan apreciaza ca, in viitorul apropiat, este probabil ca rata de penetrare a acestora pe piata sa ramana limitata in comparatie cu alte tehnologii pentru comunicatii unificate. Cu toate acestea, pe termen lung, aceste tehnologii au un potential semnificativ de crestere, adoptia lor in piata fiind considerata un avantaj competitiv. 

Aproximativ 30% dintre respondenti au declarat ca au o politica de expunere a business-ului in social media, un numar similar de respondenti utilizeaza social media pentru a analiza opiniile consumatorilor, in timp ce 25% dintre acestia folosesc social media in scopuri de marketing. In prezent, circa 50% dintre companiile analizate de Frost & Sullivan utilizeaza un numar mare de aplicatii integrate de la diferiti furnizori pentru a servi nevoilor de comunicare. Este estimat ca ponderea acestor companii sa se reduca la 24% pana in 2014. 

"Majoritatea marilor centre de servicii pentru clienti din Romania inca isi bazeaza operatiunile pe sisteme care provin de la diferiti furnizori, insa un sistem construit pe numeroase aplicatii rareori se dovedeste si eficient. Lipsa capacitatii unui management centralizat, costurile ridicate si durata mare de timp pentru implementarea sistemului si actualizarea proceselor, impreuna cu riscul mare de defectiune a sistemului la fiecare modificare survenita, sunt probleme binecunoscute pentru administratorii unui astfel de sistem alcatuit din mai multe componente”, spune Marcin Grygielski. "Acesta este motivul pentru care tot mai multe centre de servicii pentru clienti avansate din punct de vedere tehnologic decid sa migreze catre un sistem integrat, oferit de catre un singur furnizor, apreciind eficienta operationala a unor astfel de solutii”.

In urmatorii ani, piata de solutii UC&C va cunoaste, de asemenea, o crestere constanta a tehnologiilor de virtualizare si cloud computing. In timp ce doar 6% dintre organizatiile chestionate de Frost & Sullivan au declarat ca au deja implementate solutii de virtualizare pentru comunicatii, aproape 40% dintre companii intentioneaza sa introduca astfel de solutii in cursul anului urmator. In acelasi timp, mai putin de 33% dintre respondentii studiului au implementata o solutie UC&C in cloud. Argumentele cel mai des intalnite impotriva solutiilor de cloud computing sunt, ca si in trecut, probleme de securitate si control. Pentru inceput, este de asteptat ca organizatiile sa inceapa sa transfere in cloud aplicatii simple, cum ar fi contul de email, iar mai tarziu, sa se indrepte catre aplicatii mai avansate, precum solutii de business critice si inclusiv platforme de telefonie corporate. 

Despre Interactive Intelligence

Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) este un furnizor global de solutii pentru centre de contact, solutii integrate pentru comunicatii de business, solutii software si servicii pentru automatizarea proceselor de business. Solutiile de comunicatii IP unificate pot fi implementate atat la sediul clientului cat si in cloud, si sunt ideale pentru industrii precum serviciile financiare, asigurari, centre in regim de outsourcing, recuperare creante sau utilitati. Interactive Intelligence a fost fondata in 1994 si in prezent are peste 5.000 de clienti la nivel international.  Compania a fost inclusa in topul celor mai bune companii mici realizat de Forbes in 2011 si in top 500 al celor mai mari furnizori de software si servicii din lume realizat de Software Magazine. Compania are peste 1.400 de angajati, iar sediul central se afla in Indianapolis, Indiana, Statele Unite. In plus, compania are birouri in America Latina, Europa, Orientul Mijlociu, Africa si Asia. 


Ultimele stiri pe BankNews.ro: