Piata laptelui. Fermierii unguri s-au organizat si vand en-gros in Romania
Data publicarii: 12-03-2013 | Afaceri
Marii retaileri din tara noastra cumpara lapte din Ungaria, desi productia interna ar putea acoperi fara probleme consumul. Explicatia specialistilor este ca fermierii unguri si-au organizat breasla in asociatii colective, astfel incat productia de lapte este vanduta en gros, cu preturi mai mici, dar cu profit mare, dat de volum. Asa se face ca marii retaileri din Romania cumpara lapte din tara vecina.
Romania importa 25% din laptele necesar productiei, in timp ce producatorii romani sunt nevoiti sa il dea de mancare la porci.
"Importam circa 25% din laptele necesar pentru productie, in timp ce procesatorii romani au lapte suficient si sunt nevoiti sa il arunce la canal sau sa il dea mancare la porci. Se prefera laptele din import pentru ca este mai ieftin", a explicat Dragos Frumosu, presedintele FNSIA. Legislatia europeana este de partea marilor lanturi de magazine, care pot importa din orice alta tara desi exista materie prima in tara in care comercializeaza.
"Piata europeana este libera. Fiecare poate sa isi comande din ce tara vrea. Fiecare retailer isi comanda de unde crede el ca este mai bine. Ca si la toate celelalte scandaluri este vorba de pret. A ales un pret mai mic si a avut o marfa mai proasta", a explicat Sorin Minea, seful Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara (Romalimenta) pentru Business24.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online