In Europa se fura zilnic marfa de 44 milioane de euro
Data publicarii: 27-10-2006
La nivel european, statisticile din sectorul de retail indica ca 1,84 % din totalul vanzarilor se transforma in pierderi. In bani, acest procentaj inseamna 24,7 miliarde de euro pierderi totale, inregistrate pe parcursul anului trecut, la realizarea inventarului, valoare similara cu produsul intern brut al statului Luxemburg. Potrivit unei statistici realizata de Centrul European de Studii in Retail, retailul pierde, zilnic, aproximativ 66 de milioane de euro. Din acestia, 66% provin din furturile interne si externe. In urma unui calcul simplu, reiese ca furturile interne si externe prejudiciaza sistemul de retail cu aproximativ 44 de milioane de euro/zi (16 miliarde pe an).
Simona Dinca, manging director in cadrul companiei UTI este de parere ca piederile la inventar devin o amenintare tot mai serioasa la adresa profitabilitatii din retail. Suma finala este rezultatul pierderilor inregistrate in cadrul tuturor proceselor care intervin de la procurarea marfii si pana la vanzarea de la raft. Astfel, comandarea si procurarea marfii, distributia, transportul, magazinul, retururile si chiar punctele de vanzare sunt tot atatea instrumente care converg catre sumele colosale catalogate drept pierderi la inventar.
Desi pe plan extern exista statistici in acest sens, in tara noastra, subiectul este unul tabu, companiile din sector refuzand sa vorbeasca despre aceasta problema. Potrivit unor surse din domeniul de retail, pierderile la inventar tin de bucataria fiecarei companii in parte. Cauzele pierderilor la inventar sunt multiple. Ele pot fi ori de natura externa, ori cauzate de greselile de sistem. In plus, o pondere importanta, in atingerea cifrei totale de pierderi, o au si furturile interne, dar si frauda inter-company.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an