Cat au castigat brokerii imobiliari in 2012
Data publicarii: 27-03-2013 | Imobiliare
Numarul tranzactiilor imobiliare incheiate prin intermediul brokerilor a crescut anul trecut, desi aproape pentru un sfert dintre cei care intermediaza achizitiile de locuinte au fost luni in care nu au incasat niciun ban, iar castigul minim s-a redus la 500 de euro.
"Anul 2012 a fost unul al contrastelor pentru brokerii imobiliari: clientii au incheiat mai multe tranzactii prin intermediul unui broker, dar au fost si luni in care agentii nu au incasat niciun comision. Daca 36% dintre brokeri au reusit sa incheie tranzactii cu 1-2 din 10 clienti cu care au efectuat vizionari, in decurs de numai un an, s-a dublat aproape ponderea brokerilor care au reusit sa incheie tranzactii cu jumatate dintre prospectii avuti, de la 5% la 9%", arata concluziile studiului "Piata brokerilor imobiliari", lansat miercuri de Asociatia Brokerilor Imobiliari (ABI).
Cercetarea a fost realizata pe piata imobiliara rezidentiala din Bucuresti.
Anul 2012 a adus de asemenea o scadere a veniturilor minime inregistrate de brokerii imobiliari, astfel ca putin peste 30% au raportat castiguri minime de 500 euro, fata de 46% in 2011. In ceea ce priveste venitul mediu lunar, 75% dintre brokeri castiga sume incepand cu 750 euro, dar s-a redus de la 30% la 19% ponderea celor cu venituri de cel putin 1.500 euro.
Totodata, in 2012 a scazut procentul brokerilor care au inregistrat un venit mediu lunar de peste 1.000 euro, de la 53% (in 2011) la 45%. In aceste conditii, cea mai mare cota de piata in privinta castigurilor medii o detin cei care au inregistrat lunar venituri intre 750 si 1.000 euro lunar, 1 din 3 brokeri intrand in aceasta categorie.
Scaderea veniturilor a avut loc cu toate ca anul trecut a fost inregistrata o crestere a activitatii fata de anul anterior. Potrivit ABI, numarul vizionarilor zilnice ale brokerilor imobiliari a crescut, astfel ca 13% dintre ei au avut cel putin doua vizionari intr-o zi, fata de 10% in 2011, iar jumatate dintre agenti au avut intre una si doua vizionari pe zi.
Daca in 2011 doar 67% dintre ei reuseau sa incheie tranzactii cu cel putin 1 din 10 clienti, in 2012 peste 80% ating cel putin acest target. Procentul celor care nu reusesc sa incheie tranzactii nici macar cu un sfert dintre clientii cu care au vizionat imobilul a scazut in doar un an de la 64% la 54%.
Studiul mai arata ca peste jumatate dintre brokerii imobiliari (54%) nu au intampinat probleme cu primirea comisionului din partea clientului, mai putin de 1 din 10 clienti evitand plata serviciilor de consultanta imobiliara.
Pe de alta parte, studiul a relevat o crestere a atentiei clientilor cand vine vorba de achizitia de locuinte. Astfel, un client are nevoie de mai multe vizionari pentru a lua o decizie, aproape 60% participand la un numar de vizionari cuprins intre 5 si 10. Fata de 2011, procentul celor care au nevoie de mai mult de 10 vizionari pentru a achizitiona o locuinta a crescut de 4 ori.
Clientii agentilor imobiliari raman, la fel ca in 2011, mai degraba femeile decat barbatii, 54% dintre clienti fiind de sex feminin.
In ceea ce priveste previziunile pentru acest an, 70% dintre brokerii imobiliari estimeaza un nivel superior de tranzactionare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri