BauMax a investit 10 milioane euro in primul magazin din Romania
Data publicarii: 31-10-2006
BauMax Romania, subsidiara a grupului austriac de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, a inaugurat, luni, la Brasov, primul centru comercial din Romania in care a investit 10 milioane de euro. Pe 7 noiembrie compania va mai deschide un magazin la Sibiu, urmand ca ca in 2008 sa deschida primul magazin din Bucuresti, in colaborare cu Auchan, in cadrul centrului comercial Sun Plaza. Ritmul de expansiune al retelei va fi de cinci magazine pe an, potrivit presedintelui bauMax Romania, Joerg Bierlein.
Investitia medie pe magazin va fi de 10 milioane de euro, iar suprafata de vanzare a fiecarui centru comercial va fi de 10.000 de metri patrati.
Joerg Bierlein estimeaza ca dupa doi ani de la intrarea pe piata romaneasca compania va inregistra profit, iar in 2010 va fi lider pe piata de profil din Romania.
"Ne-am propus sa devenim lideri de piata zonali in fiecare oras din Romania in care vom deschide magazine, iar in 2010 sa ajungem lideri pe piata de bricolaj din Romania", a declarat Joerg Bierlein.
Compania austriaca este prezenta in sase tari din Europa Centrala si de Sud-Est, unde insumeaza 122 magazine. In Austria reteaua este formata din 68 de magazine, in Cehia din 23, in Ungaria din 14, in Slovacia din 11, in Slovenia si Croatia din cate trei.
BauMax va deschide primul magazin din Bulgaria in 2008, obiectivul companiei pentru aceasta tara fiind de trei magazine, au declarat pentru NewsIn reprezentantii companiei. BauMax a obtinut in 2005 o cifra de afaceri de 1,1 miliarde euro, situandu-se astfel printre primele 15 lanturi europene de bricolaj, iar pentru 2006 compania estimeaza o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro. Circa 48% din cifra de afaceri anuala s-a realizat in filialele BauMax din Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia si Croatia. In concernul BauMax lucreaza in prezent 7.000 angajati, dintre care 3.100 in filialele BauMax din Europa Centrala si de Sud-Est.
In urmatorii patru ani, compania austriaca tinteste o retea de 180 de magazine prezente in cel putin opt tari europene. Oficialii BauMax analizeaza posibilitatea extinderii in Turcia, Ucraina si Serbia.
In 2010, ca urmare a expansiunii preconizate pe urmatorii patru ani, bauMax tinteste atingerea unei cifre de afaceri de doua miliarde de euro.
Jucatorii principali din piata de profil din Romania sunt Bricostore, care detine o retea de opt magazine si Praktiker cu un lant de 11 magazine. Piata romaneasca a atras si interesul altor jucatori straini, compania germana Hornbach si francezii de la Mr. Bricolage anuntand planuri de intrare pe piata in viitorul apropiat.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză