Agentiile imobiliare, din nou pe val
Data publicarii: 17-07-2013 | ImobiliareIn conditiile in care numarul tranzactiilor imobiliare este in crestere si pe piata exista o concurenta slab pregatita, infiintarea unei agentii imobiliare este o oportunitate. Mai mult, deschiderea unei agentii imobiliare presupune o investitie minima si riscuri mici.
"Pentru a-ti deschide o agentie imobiliara ai nevoie de capital uman. Ai nevoie de agenti imobiliari pe care sa-i instruiesti. In rest, nu ai nevoie de utilaje sau de stocuri de marfa. Nu ai nevoie de investitii majore. Este mai ieftin sa-ti deschizi o agentie imobiliara decat o gogoserie. Pentru o gogoserie iti trebuie utilaje, care sunt destul de scumpe. Pentru a deschide portile unei agentii imobiliare trebuie sa ai un calculator, un birou, un telefon si o masina. Amortizarea investitiei se face imediat, in cateva luni”, a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI).
Daca in 2008 oamenii faceau imobiliare doar pentru ca obtineau castiguri fabuloase intr-un timp record, acum romanii se indreapta catre afacerile din imobiliare pentru ca pot patrunde usor in acest domeniu, aloca investitii minime pentru o astfel de afacere, isi asuma riscuri mici si au sansa de a castiga bine daca sunt profesionisti. Pentru a-ti deschide o agentie, tot ce trebuie sa faci este sa urmezi un curs de 5 zile (3 zile de traininguri si 2 zile de practica), in valoare de 500 de lei, pentru a obtine acreditarea de broker imobiliar si sa-ti infiintezi un SRL.
In ultimii ani, s-a observat ca in piata au aparut numeroase "buticuri imobiliare”. Acestea sunt agentii imobiliare care nu angajeaza mai mult 4-5 agenti imobiliari. Brokerii din cadrul acestor agentii de dimensiuni mici activeaza pe segmente de piata care nu se concureaza.
Meseria de agent imobiliar nu este asa de usoara precum pare
Meseria de agent imobiliar nu este una tocmai usoara pentru ca este foarte dinamica. Cea mai mare parte din activitatea brokerului se defasoara pe teren, de aceea putini rezista in acest domeniu. Asadar, 8 din 10 agenti imobiliari abandoneaza acest loc de munca in primele 6 luni, potrivit unei statistici ABI.
In prezent, obtinerea comisionului din partea clientilor este mult mai dificila decat inainte de criza. In plus, nu mai discutam de comisioanele astronomice din perioada 2006-2007. Venitul unui agent imobiliar este atractiv, dar pentru a ajunge la performanta trebuie multa munca si profesionalism.
In ceea ce priveste venitul unui agent imobiliar, acesta poate fi de cateva sute de euro, in cazul unui incepator si poate depasi 1.500 de euro, daca discutam de un specialist.
Bunul mers al unei agentii imobiliare depinde foarte de mult de performanta fiecarui broker in parte, deoarece incasarile firmei cresc direct proportional cu numarul de tranzactii imobiliare incheiate. Aproximativ 50% din comisionul incasat de agentul imobiliar se indreapta catre costurile operationale ale firmei.
"In conditiile in care in 2013 discutam de o piata imobiliara complet diferita fata de cea din 2008, agentii trebuie sa se adapteze noilor cerinte din acest sector. In acelasi timp, brokerii imobiliari cu experienta trebuie sa fie deschisi noilor metode si instrumente de lucru. Atat agentul, cat si cumparatorul trebuie sa lupte pentru a se lucra in mod legal pentru finalizare unei tranzactii imobiliare”, a subliniat Dragos Vilceanu.
Despre ABI:
Asociatia Brokerilor Imobiliari este o organizatie autonoma, cu caracter non-guvernamental si nepatrimonial, in folosul public. ABI s-a nascut in februarie 2010 ca o consecinta fireasca a evolutiei pietei imobiliare din Romania. Atat brokerii/ agentii imobiliari, cat si publicul larg au nevoie de o interfata prin intermediul careia sa interactioneze pe baza unor principii solide si respect reciproc. In numai trei ani de la lansare, ABI a acreditat peste 454 de brokeri imobiliari. Asociatia numara peste 360 de membri activi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut