Cum se pregătesc inspecţiile fiscale în domeniul preţurilor de transfer
Data publicarii: 23-06-2014 | Finante-Banciîn aprilie 2013, OCDE a emis o primă versiune a „Manualului pentru evaluarea riscurilor în domeniul de preţuri de transfer“, care ajută autorităţile fiscale în procesul de evaluare a riscurilor în materie de preţuri de transfer, precum şi în ceea ce priveşte modul de realizare a inspecţiilor în acest domeniu.
Forumul de Preţuri de Transfer al UE (EU Joint Transfer Pricing Forum - JTPF) urmează iniţiativa OCDE prin emiterea, în iunie 2013, a unor recomandări generale cu privire la realizarea inspecţiilor fiscale în materie de preţuri de transfer. în acest sens, Raportul privind managementul riscurilor în domeniul preţurilor de transfer emis de JTPF conţine recomandări cu privire la modalităţile de administrare a resurselor limitate pe care statele membre UE le deţin în scopul realizării inspecţiilor fiscale în acest domeniu, luând în considerare faptul că acest proces poate fi complex şi de lungă durată atât pentru autorităţi, cât şi pentru contribuabili.
Măsuri pentru o inspecţie fiscală eficientă
Raportul emis de JTPF propune o serie de măsuri, care pot fi adoptate de autorităţile fiscale din statele membre UE, pentru a asigura cadrul necesar desfăşurării unor inspecţii fiscale eficiente pe tema preţurilor de transfer. Printre aceste măsuri se numără:
• Pregătirea de către contribuabili a documentaţiei preţurilor de transfer, înainte de începerea inspecţiei fiscale.
• Stabilirea unei colaborări între contribuabili şi autorităţile fiscale,bazată pe transparenţă şi comunicare. Contribuabililor le este recomandat să coopereze cu autorităţile fiscale şi să le furnizeze acestora informaţiile necesare pentru realizarea unei analize detaliate a preţurilor de transfer, cu resurse minime.
• Dezvoltarea de către autorităţile fiscale a unor criterii pentru identificarea principalelor riscuri în materie de preţuri de transfer, legate de tranzacţiile derulate de contribuabili, precum şi înfiinţarea unor departamente specializate, în cadrul administraţiilor fiscale, care să stabilească nivelul resurselor ce trebuie alocate pentru realizarea inspecţiilor, în cazuri specifice.
• Pregătirea unui plan de lucru agreat atât de către autorităţile fiscale, cât şi de către contribuabili, care să descrie etapele ce vor fi parcurse în cadrul inspecţiei fiscale privind preţurile de transfer şi care să fie un ghid al întregului proces.
Continuarea, în Capital.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză