Cum se pregătesc inspecţiile fiscale în domeniul preţurilor de transfer
Data publicarii: 23-06-2014 | Finante-Banciîn aprilie 2013, OCDE a emis o primă versiune a „Manualului pentru evaluarea riscurilor în domeniul de preţuri de transfer“, care ajută autorităţile fiscale în procesul de evaluare a riscurilor în materie de preţuri de transfer, precum şi în ceea ce priveşte modul de realizare a inspecţiilor în acest domeniu.
Forumul de Preţuri de Transfer al UE (EU Joint Transfer Pricing Forum - JTPF) urmează iniţiativa OCDE prin emiterea, în iunie 2013, a unor recomandări generale cu privire la realizarea inspecţiilor fiscale în materie de preţuri de transfer. în acest sens, Raportul privind managementul riscurilor în domeniul preţurilor de transfer emis de JTPF conţine recomandări cu privire la modalităţile de administrare a resurselor limitate pe care statele membre UE le deţin în scopul realizării inspecţiilor fiscale în acest domeniu, luând în considerare faptul că acest proces poate fi complex şi de lungă durată atât pentru autorităţi, cât şi pentru contribuabili.
Măsuri pentru o inspecţie fiscală eficientă
Raportul emis de JTPF propune o serie de măsuri, care pot fi adoptate de autorităţile fiscale din statele membre UE, pentru a asigura cadrul necesar desfăşurării unor inspecţii fiscale eficiente pe tema preţurilor de transfer. Printre aceste măsuri se numără:
• Pregătirea de către contribuabili a documentaţiei preţurilor de transfer, înainte de începerea inspecţiei fiscale.
• Stabilirea unei colaborări între contribuabili şi autorităţile fiscale,bazată pe transparenţă şi comunicare. Contribuabililor le este recomandat să coopereze cu autorităţile fiscale şi să le furnizeze acestora informaţiile necesare pentru realizarea unei analize detaliate a preţurilor de transfer, cu resurse minime.
• Dezvoltarea de către autorităţile fiscale a unor criterii pentru identificarea principalelor riscuri în materie de preţuri de transfer, legate de tranzacţiile derulate de contribuabili, precum şi înfiinţarea unor departamente specializate, în cadrul administraţiilor fiscale, care să stabilească nivelul resurselor ce trebuie alocate pentru realizarea inspecţiilor, în cazuri specifice.
• Pregătirea unui plan de lucru agreat atât de către autorităţile fiscale, cât şi de către contribuabili, care să descrie etapele ce vor fi parcurse în cadrul inspecţiei fiscale privind preţurile de transfer şi care să fie un ghid al întregului proces.
Continuarea, în Capital.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an