Scandalul emisiilor ar putea reprezenta 'o amenintare existentiala' pentru Volkswagen
Data publicarii: 06-10-2015 | EconomieNoul presedinte al grupului Volkswagen (VW), Hans Dieter Poetsch, a avertizat ca scandalul emisiilor ar putea reprezenta 'o amenintare existentiala' pentru cel mai mare producator auto din lume, dar poate fi surmontabil, transmit Bloomberg si Reuters.
Declaratia a fost facuta saptamana trecuta, la sediul central al VW din Wolfsburg, intr-o reuniune interna a directorilor companiei, se arata intr-un articol aparut duminica in publicatia germana 'Welt am Sonntag'.
Citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, ziarul anunta ca bugetul de investitii planificat de VW pana in 2018, in valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus.
Dezvaluirile recente referitoare la faptul ca liderul mondial al productiei de autovehicule a instalat un soft care sa falsifice emisiile de noxe ale masinilor diesel au starnit ingrijorari, potrivit carora intregul concept "fabricat in Germania' va avea de suferit.
Actiunile Volkswagen au coborat, saptamana trecuta, pana la un minim record al ultimilor patru ani, pe masura ce autoritatile de reglementare din mai multe state au lansat investigatii referitoare la producatorul auto german.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Agentiile de evaluare financiara Moody's, S&P si Fitch au revizuit in scadere perspectiva atribuita ratingului companiei, ceea ce inseamna ca exista riscul retrogradarii VW.
Duminica, publicatia germana 'Bild am Sonntag' anunta ca o investigatie interna la VW a aratat ca unii ingineri au recunoscut ca in 2008 a fost instalat un software care permitea masinilor cu motor diesel sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Decizia ar fi fost luata deoarece inginerii au constatat ca nu exista nici un mod in care sa poata fi indeplinite cerintele privind standardele pentru emisii si controlul costurilor.
De asemenea, 'Bild am Sonntag' sustine ca softul ar fi fost instalat de compania germana Continental AG la motoarele diesel de 1,6 litri.
'Nu avem informatii privind utilizarea nepotrivita a tehnologiei noastre', a declarat un purtator de cuvant al Continental, Felix Gress.
Un purtator de cuvant al VW a refuzat sa comenteze informatiile din presa germana.
AGERPRES
Declaratia a fost facuta saptamana trecuta, la sediul central al VW din Wolfsburg, intr-o reuniune interna a directorilor companiei, se arata intr-un articol aparut duminica in publicatia germana 'Welt am Sonntag'.
Citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, ziarul anunta ca bugetul de investitii planificat de VW pana in 2018, in valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus.
Dezvaluirile recente referitoare la faptul ca liderul mondial al productiei de autovehicule a instalat un soft care sa falsifice emisiile de noxe ale masinilor diesel au starnit ingrijorari, potrivit carora intregul concept "fabricat in Germania' va avea de suferit.
Actiunile Volkswagen au coborat, saptamana trecuta, pana la un minim record al ultimilor patru ani, pe masura ce autoritatile de reglementare din mai multe state au lansat investigatii referitoare la producatorul auto german.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Agentiile de evaluare financiara Moody's, S&P si Fitch au revizuit in scadere perspectiva atribuita ratingului companiei, ceea ce inseamna ca exista riscul retrogradarii VW.
Duminica, publicatia germana 'Bild am Sonntag' anunta ca o investigatie interna la VW a aratat ca unii ingineri au recunoscut ca in 2008 a fost instalat un software care permitea masinilor cu motor diesel sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Decizia ar fi fost luata deoarece inginerii au constatat ca nu exista nici un mod in care sa poata fi indeplinite cerintele privind standardele pentru emisii si controlul costurilor.
De asemenea, 'Bild am Sonntag' sustine ca softul ar fi fost instalat de compania germana Continental AG la motoarele diesel de 1,6 litri.
'Nu avem informatii privind utilizarea nepotrivita a tehnologiei noastre', a declarat un purtator de cuvant al Continental, Felix Gress.
Un purtator de cuvant al VW a refuzat sa comenteze informatiile din presa germana.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an