Salariile pe card nu sunt lipsite de riscuri
Data publicarii: 11-12-2006Astfel, firmele care aleg sa vireze veniturile angajatilor pe card au posibilitatea sa negocieze cu banca si un plafon de credit, in cele mai multe cazuri sub forma unui overdraft (descoperit de cont) in limita a trei salarii. Ceea ce, pe de o parte, inseamna un avantaj pentru salariati. Motivul tine chiar de faptul ca negocierea limitei si a conditiilor de imprumut se realizeaza intre companie si institutia de credit, chiar daca titularul cardului este angajatul.
Spre exemplu, atunci cand o persoana solicita un card cu facilitatea de overdraft, banca cere o vechime de minim trei luni la actualul loc de munca. In schimb, in momentul in care negocierea se realizeaza intre compania angajatoare si banca, aceasta cerinta nu mai este necesara. Asta pentru ca legislatia care defineste facilitatea de descoperire de cont este ambigua si lasa loc de interpretari, a explicat pentru Adevarul un bancher ce a dorit sa isi pastreze anonimatul.
Cardurile de debit nu ajung la Biroul de Credit
Dar, pe langa facilitatea de descoperit de cont, plata salariilor pe card are si unele dezavantaje. Ultimele date publicate de Banca Nationala arata faptul ca numarul total de carduri active s-a ridicat, in luna octombrie, la aproape 8,8 milioane de instrumente electronice de plata. In acelasi timp, numarul salariatilor din economie totalizeaza circa 4,6 milioane de persoane. si cum nu toti angajatii primesc salariile pe card, multi oameni au in portofel cate doua - trei astfel de instrumente pe care, in cele mai multe cazuri, le au de la locurile de munca precedente.
In momentul in care persoana isi schimba locul de munca, unele banci solicita achitarea tuturor imprumuturilor ce au rezultat din facilitatea de descoperit de cont. Iar cardul de credit ramane un simplu instrument de debit.
In plus, cum fiecare card presupune un comision lunar de gestiune, atunci cand instrumentul nu mai este utilizat, persoana acumuleaza datorii la banca. In mod normal, bancile blocheaza conturile atunci cand nu mai incaseaza comisioanele aferente timp de trei luni consecutive. In schimb, unele institutii de credit incearca sa profite de existenta unei datorii aparute din comisioanele de gestiune si ameninta clientii cu trimiterea in evidenta Biroului de Credit, desi aceasta institutie gestioneaza numai restantele generate din credite.
"Nu poti fi trimis la Biroul de Credit pentru comisioanele neachitate la cardurile de debit. Iar bancile nu ar trebui sa procedeze astfel", subliniaza serban Epure, directorul Biroului de Credit. Prin aceasta metoda, institutiile de credit incearca sa isi sporeasca veniturile, profitand de existenta unor conturi ce nu mai sunt utilizate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut