Romanii au cheltuit la comercianti 645 milioane USD prin carduri Visa
Data publicarii: 19-12-2006
De asemenea, cresterea valorii si frecventei utilizarii cardurilor Visa la comercianti a continuat in acelasi ritm sustinut. Romanii au cheltuit peste 645 milioane USD efectuand 11,1 milioane tranzactii cu carduri Visa in perioada septembrie 2005 - septembrie 2006, ceea ce reprezinta o crestere cu 105% si respectiv 96% fata de anul anterior. Astfel, consumatorii isi folosesc tot mai frecvent cardurile Visa si pentru cumparaturile zilnice, de valoare mai mica.
"Conform acestor rezultate, cardurile au devenit parte din rutina zilnica a cumparaturilor. Numarul tranzactiilor la comercianti reprezinta 15,3% din totalul tranzactiilor operate cu carduri Visa, fata de 10,5% cat s-a inregistrat in septembrie 2005. Desi numerarul este in continuare metoda cea mai folosita pentru plati, aceste rezultate indica ca romanii au devenit tot mai obisnuiti sa plateasca cu cardul, numarul tranzactiilor dublandu-se in acest an comparativ cu anul trecut", spune Catalin Cretu, vicepresedinte Visa International CEMEA.
Cresterea din ultimul an se datoreaza si extinderii considerabile a retelei de acceptare. Cardurile Visa sunt acceptate in tot mai multe locatii din Romania. La sfarsitul lui septembrie 2006, 41.200 de locatii acceptau plati cu cardurile Visa, o crestere cu 60% fata de aceeasi perioada din 2005. Deoarece acceptarea platii cu cardul este perceputa tot mai mult ca un avantaj competitiv, numarul POS-urilor la comercianti a inregistrat o crestere cu 57% fata de 2005, existand o retea de 32.161 de POS-uri.
Comertul electronic a continuat de asemenea sa creasca. Numarul total al tranzactiilor operate de detinatorii romani de carduri Visa in Romania si in strainatate a crescut cu 123%, ajungand la 141.000. Valoarea tranzactiilor online este de 17,5 milioane USD, cu 103% mai mult la sfarsitul lui septembrie 2006, fata de aceeasi perioada din 2005. Cele mai multe carduri Visa au fost folosite pentru calatorii, valoarea tranzactiilor online inregistrate de companiile aeriene si agentiile de voiaj reprezentand 36% din totalul volumului de comert electronic.
Discutand despre viitoarele provocari, Catalin Cretu a adaugat: "Desigur, migrarea catre Visa Europe si viitoarea piata unica a platilor electronice vor avea consecinte si asupra configuratiei pietei cardurilor din Romania. Vom asista la intensificarea platilor cu cardul la comercianti, extinderea retelei de acceptare si cresterea produselor care aduc valoare adaugata. Totodata, cresterea puterii de cumparare si dezvoltarea industriei cardurilor, atat in mediul real cat si cel virtual, vor determina beneficii in lant mai mari pentru banci, comercianti, posesori de carduri si economie in general."
Cresterea pietei cardurilor din Romania nu se va limitata la intensificarea procesului de acceptare. Desi piata cardurilor a ajuns la un nivel notabil de dezvoltare in ceea ce priveste emiterea, numarul cardurilor valide va continua sa creasca in mod sustinut. La sfarsitul lui septembrie 2006, existau pe piata 4,4 milioane carduri Visa valide, cu 37% mai mult fata de aceeasi perioada din 2005. In ceea ce priveste segmentarea pietei, aceasta este mult mai vizibila fata de anul fiscal anterior. Cardurile Visa Electron reprezinta 79,2% din totalul cardurilor Visa, in timp ce Visa Classic reprezinta 18,15%, Visa Business - 2,4% si Visa Gold - 0,25%.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara