Romanii au cheltuit la comercianti 645 milioane USD prin carduri Visa
Data publicarii: 19-12-2006
De asemenea, cresterea valorii si frecventei utilizarii cardurilor Visa la comercianti a continuat in acelasi ritm sustinut. Romanii au cheltuit peste 645 milioane USD efectuand 11,1 milioane tranzactii cu carduri Visa in perioada septembrie 2005 - septembrie 2006, ceea ce reprezinta o crestere cu 105% si respectiv 96% fata de anul anterior. Astfel, consumatorii isi folosesc tot mai frecvent cardurile Visa si pentru cumparaturile zilnice, de valoare mai mica.
"Conform acestor rezultate, cardurile au devenit parte din rutina zilnica a cumparaturilor. Numarul tranzactiilor la comercianti reprezinta 15,3% din totalul tranzactiilor operate cu carduri Visa, fata de 10,5% cat s-a inregistrat in septembrie 2005. Desi numerarul este in continuare metoda cea mai folosita pentru plati, aceste rezultate indica ca romanii au devenit tot mai obisnuiti sa plateasca cu cardul, numarul tranzactiilor dublandu-se in acest an comparativ cu anul trecut", spune Catalin Cretu, vicepresedinte Visa International CEMEA.
Cresterea din ultimul an se datoreaza si extinderii considerabile a retelei de acceptare. Cardurile Visa sunt acceptate in tot mai multe locatii din Romania. La sfarsitul lui septembrie 2006, 41.200 de locatii acceptau plati cu cardurile Visa, o crestere cu 60% fata de aceeasi perioada din 2005. Deoarece acceptarea platii cu cardul este perceputa tot mai mult ca un avantaj competitiv, numarul POS-urilor la comercianti a inregistrat o crestere cu 57% fata de 2005, existand o retea de 32.161 de POS-uri.
Comertul electronic a continuat de asemenea sa creasca. Numarul total al tranzactiilor operate de detinatorii romani de carduri Visa in Romania si in strainatate a crescut cu 123%, ajungand la 141.000. Valoarea tranzactiilor online este de 17,5 milioane USD, cu 103% mai mult la sfarsitul lui septembrie 2006, fata de aceeasi perioada din 2005. Cele mai multe carduri Visa au fost folosite pentru calatorii, valoarea tranzactiilor online inregistrate de companiile aeriene si agentiile de voiaj reprezentand 36% din totalul volumului de comert electronic.
Discutand despre viitoarele provocari, Catalin Cretu a adaugat: "Desigur, migrarea catre Visa Europe si viitoarea piata unica a platilor electronice vor avea consecinte si asupra configuratiei pietei cardurilor din Romania. Vom asista la intensificarea platilor cu cardul la comercianti, extinderea retelei de acceptare si cresterea produselor care aduc valoare adaugata. Totodata, cresterea puterii de cumparare si dezvoltarea industriei cardurilor, atat in mediul real cat si cel virtual, vor determina beneficii in lant mai mari pentru banci, comercianti, posesori de carduri si economie in general."
Cresterea pietei cardurilor din Romania nu se va limitata la intensificarea procesului de acceptare. Desi piata cardurilor a ajuns la un nivel notabil de dezvoltare in ceea ce priveste emiterea, numarul cardurilor valide va continua sa creasca in mod sustinut. La sfarsitul lui septembrie 2006, existau pe piata 4,4 milioane carduri Visa valide, cu 37% mai mult fata de aceeasi perioada din 2005. In ceea ce priveste segmentarea pietei, aceasta este mult mai vizibila fata de anul fiscal anterior. Cardurile Visa Electron reprezinta 79,2% din totalul cardurilor Visa, in timp ce Visa Classic reprezinta 18,15%, Visa Business - 2,4% si Visa Gold - 0,25%.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private